اخبار, تلفن همراه

جزییات دوربین سه گانه گلکسی اس 10 (galaxy S10) فاش شد

دوربین سه گانه گلکسی اس 10

سامسونگ قصد دارد تا گوشی پرچمدار سال آینده خود یعنی گلکسی اس 10 (galaxy S10) را با دوربین سه گانه عرضه کند. به تازگی جزییات جدیدی از دوربین سه گانه گلکسی اس 10 سامسونگ فاش شده که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد.

دوربین سه گانه گلکسی اس 10

دوربین سه گانه گوشی گلکسی اس 10 سامسونگ به داغ ترین خبر این روزهای دنیای تکنولوژی تبدیل شده است. به تازگی، یک رسانه کره‌ای با ارائه برخی مشخصات دوربین سه گانه گلکسی اس 10 سامسونگ به وجود این قابلیت مجددا تاکید کرده است.

برخلاف اولین دوربین سه گانه موبایل که در هواوی پی 20 پرو به کار رفت، با دوربین سه گانه گلکسی S10 سامسونگ قادر به ثبت تصاویری با وضوح بسیار بالا نخواهید بود. این ماژول از یک سنسور دارای زاویه باز 12 مگاپیکسلی، یک سنسور سوپر واید (دارای زاویه بسیار باز) 16 مگاپیکسلی و یک سنسور تله فوتو 13 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. به لطف این ترکیب، حداقل توان بزرگنمایی دوربین گوشی گلکسی اس 10 حدود سه برابر خواهد بود.

مشخصات دوربین سه گانه گلکسی اس 10

البته پس از معرفی سری S باید منتظر وجود این دوربین در سری A نیز باشیم. سامسونگ تصمیم دارد از نظر وضوح تصویر و حداکثر رزولوشنی که دوربین سه گانه جدید آن قادر به ثبت است، با استفاده از محصولات میان‌رده سری A وارد میدان شود.

بنابراین بر روی یکی از گوشی های سری A یک سنسور 32 مگاپیکسلی به همراه دو سنسور 5 و 8 مگاپیکسلی قرار داده می شود. درباره نوع سنسورهای این دوربین خبری در دسترس نیست.

برخلاف سری های قبلی گلکسی S سامسونگ، یعنی S9 و S9 پلاس، هر دو گوشی گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس به دوربین سه گانه مجهز می شود. امسال قرار است یک مدل لایت نیز عرضه شود، اما دوربین آن دوگانه بوده و برخلاف دو مدل پرچمدار، فاقد صفحه نمایش دارای انحنا است.

دوربین سه گانه گلکسی اس 10

ال جی یکی دیگر از گوشی‌سازان بزرگی است که انتظار می‌رود در سال 2019 به این رقابت وارد شود. پرچمدار بعدی سری V آن یعنی ال جی وی 40 نه تنها دارای دوربین اصلی سه گانه خواهد بود، بلکه به یک دوربین سلفی دوگانه نیز مجهز می‌شود. گفته می‌شود یکی از سنسورهای جلویی این گوشی دارای رزولوشن 40 مگاپیکسلی خواهد بود! بسیاری از تحلیلگران معتقدند حداقل یکی از آیفون‌های همین سال نیز به دوربین مشابهی مجهز می‌شود.

البته سامسونگ همواره در تست DxO مارک، برای تست دوربین گوشی بسیار موفق بوده، اما امسال بحث خط و نشان کشیدن برای رقبا، مخصوصا هواوی است بر اساس بررسی که بر روی 140 گوشی هوشمند عرضه شده طی نیمه نخست سال جاری انجام دادیم، بیش از نیمی از آن‌ها به دوربین دوگانه مجهز هستند. پس وجود دو سنسور در پشت گوشی مدت‌ها است عادی تلقی شده و شرکت‌های گوشی‌ساز بزرگ باید وارد مرحله بعدی رقابت شوند.

گوشی گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس سامسونگ طبق روال هر ساله ابتدای سال جدید میلادی، سال 2019 معرفی و تا عید سال 98 به بازار معرفی خواهند شد. انتظار بسیار بالایی از این دو گوشی می رود و باید ببینیم که سامسونگ بار دیگر با چه رویکردی نسل جدید پرچمدارا خود را معرفی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *