اخبار, تلفن همراه

تست باتری شیائومی می 10 پرو انجام شد و این گوشی در رتبه بالا قرار گرفت

داشتن باتری عظیم 4500 میلی آمپری مطمئنا یک باتری بسیار خوب و مورد توجه به شمار می رود ، در این مطلب تست باتری شیائومی می 10 پرو را با باتری 4500 میلی آمپر ساعت قرار می دهیم تا ببینید این گوشی از نظر میزان کارایی باتری در چه محدوده ای قرار می کیرد.

و خوشحالیم که بگوییم بعد از انجام تمام آزمایش های باتری ما ، می 10 پرو یکی از بهترین ها در بازار است و ممکن است فقط گوشی با بهترین عمر باتری سال باشد. نه تنها این ، بلکه شیائومی می 10 پرو همچنین یکی از سریعترین قابلیت شارژ هر تلفن هوشمند را دارد. این تلفن مدت زمان طولانی برای شارژ نیاز ندارد ، اما دقیقاً چقدر طول می کشد؟

 

تست باتری شیائومی می 10 پرو

با آزمایش مرور و پیمایش ، شروع به بررسی عمر باتری می کنیم. ما همین آزمایش را دو بار انجام داده ایم: یک بار با نرخ تازه سازی 60 هرتز پیش فرض ، و سپس ، با استفاده از گزینه سرعت تازه سازی 90 هرتز. 90 هرتز یک تعویض بازی برای تجربه کاربر است ، اما باتری را به شکلی بزرگ می خورد!  به خصوص اگر سازنده تلفن نتواند بهینه سازی های مناسب را انجام دهد.

تست باتری شیائومی می 10 پرو

مقایسه باتری شیائومی می 10 پرو 60Hz vs 90Hz:

 

نتیجه آزمایش 60 هرتز – 14 ساعت و 12 دقیقه

نتیجه آزمایش 90 هرتز – 12 ساعت و 31 دقیقه

 

این فوق العادس. شیائومی می 10 پرو به راحتی مقام اول را در رده بندی باتری های ما بدست می آورد که وزنهای سنگین مانند آیفون 11 پرو مکس (تقریباً باتری 4000 میلی آمپر ساعت) و سامسونگ Galaxy S20 Ultra (سلول باتری 5،000 میلی آمپر ساعتی) را در خود دارد.

 

جالب اینجاست که در مقایسه عمر باتری روی صفحه نمایش 90 هرتز آن تقریباً به اندازه تلفنهای با ماندگاری بسیار خوب است..

و با مقایسه نمرات 60 هرتز در مقابل 90 هرتز ، متوجه می شوید که بین نمرات اختلاف 1 ساعت و 41 دقیقه وجود دارد ، این بدان معنی است که در صورت انتخاب گزینه 90Hz ، حدود 12٪ از عمر باتری را از دست می دهید. این تعداد کمی نیست ، اما زیاد هم نیست. در مقایسه ، گزینه 120Hz در سری S20 منجر به کاهش حدود 25 تا 30٪ عمر باتری در مقایسه با حالت 60Hz می شود. در حالی که در مورد Galaxy ، بسیاری از مردم فکر دوم را در مورد کاهش شدید باتری خود دارند ، در اینجا ، انتخاب گزینه 90 هرتزی بسیار مؤثر است.

 

پخش ویدیوی YouTube

تست باتری شیائومی می 10 پرو

آزمایش بعدی ما کاری را انجام می دهد که اکثر افراد به صورت روزانه انجام می دهند: پخش ویدیوی YouTube.

هدف از این آزمایش تخمین دقیق از میزان ماندگاری هر گوشی برای پخش ویدیو با توجه به اینکه تفاوت در باتری در مقایسه با فقط پیمایش وب وجود دارد ، ارائه می دهد. پخش فیلم کار جدی تر است و تلفن نیز از بلندگو خود استفاده می کند ، بنابراین بار باتری بیشتر است.

خبر خوب این است که شیائومی می 10 پرو در این تست نیز عالی عمل می کند: 11 ساعت و 30 دقیقه شگفت انگیز را به ثبت می رساند.

این ضربان رکورد کنونی سامسونگ Galaxy S20 Ultra را تا یک ساعت کامل ضرب می کند.

دوام باتری در زمان بازی

تست باتری شیائومی می 10 پرو

تست نهایی ما برای گیمرهای است. در این تست ، عمر باتری در تلفن ها را برای بازی های سه بعدی مقایسه می کنیم ، یعنی می توان گفت بازی هایی که به تراشه گرافیکی زیادی روی گوشی احتیاج زیادی دارند و در ازای آن تصاویری عالی ارائه می دهند. به بازی هایی مانند Fortnite ، PubG ، minecraft، Call of Duty و دیگر بازی ها از این دست فکر کنید.

بنابراین چگونه شیائومی می 10 پرو در این تست عمل کرد؟ به نمره آن و نحوه مقایسه آن با دیگر پرچمداران محبوب زیر نگاهی بیندازید:

جالب اینجاست که ما می بینیم که دقیقا 10 ساعت در تست بازی سه بعدی با سرعت 60 هرتز ثبت شده است. این فقط چند دقیقه کمتر از نمره ای است که در OnePlus 8 کسب کرده ایم که براساس همان تراشه Snapdragon 865 با همان تراشه قدرتمند گرافیکی Adreno 650 ساخته شده است و با توجه به همان وضوح 1080p در هر دو گوشی ، فقط منطقی است که امتیازات را بدست آورد. شبیه هستند.

همچنین باید ببینیم چگونه شیائومی می 10 پرو چگونه می تواند Galaxy S20 Ultra مبتنی بر Exynos را با حاشیه قابل توجهی مغلوب کند ، و همچنین به نظر می رسد در مقایسه با آیفون 11 در مقایسه با وزن بازی های سه بعدی ، از نظر مصرف انرژی نیز کارآمدتر است.

شارژ سریع

می 10 پرو از سرعت شارژ تا 50W پشتیبانی می کند

سرعت شارژ هایی مانند شارژ سریع 50 وات برای تلفن های هوشمند بسیار باورنکردنی است که فقط چند سال قبل برای شارژ با سرعت 5W استفاده می کنند. و شیائومی می 10 پرو یکی از بهترین گوشی های چینی است که به چنین سیستم شارژی مجهز شده.

این گوشی مجهز به شارژر 65W است که از استاندارد Power Delivery پشتیبانی می کند ، اما این گوشی با سرعتی کمی پایین تر تا 50W محدود شده است. جالب است که شیائومی خاطرنشان می کند که می توانید از این شارژر نیز به صورت آزاد استفاده کنید تا یک لپ تاپ یا تبلت سازگار را نیز در آن جای دهید. یک شارژر مستقل با چنین قدرتی اغلب در شمال 50 دلار قیمت دارد ، بنابراین بسیار جالب است که شیائومی آن را در جعبه قرار می دهد.

مانند همیشه ، سرعت شارژ سریع 50W برای تلفن نسبت به ابتدای شارژ در دسترس است ، در حالی که وقتی به مقدار مناسبی از شارژر برسید ، معمولاً در حدود 70٪ سطح ، سرعت آن پایین می رود تا خیلی کندتر باشد تا از باتری در امان نماند. سریعتر

سرعت شارژ Xiaomi Mi 10 Pro:

در 15 دقیقه – 44٪ هزینه
در 30 دقیقه – 78٪
در 47 دقیقه – شارژ کامل 100٪

Mi 10 Pro همچنین از شارژ بی سیم 30 وات بسیار سریع پشتیبانی می کند. این سریعتر از شارژ سیمی در بسیاری از تلفن های موجود در آنجاست (برای مثال شارژرهای درون سری S20 حداکثر 25W در 25W).

نظر شما در مورد گوشی شیائومی می 10 پرو چیست؟

برای خرید لوازم جانبی شیائومی به این بخش مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *