اخبار, تلفن همراه

تراشه هواوی با پردازنده اسنپدراگون جایگزین می شود

تراشه هواوی

با بازپس گیری دوباره بخش بازرگانی ایالات متحده روی هواوی ، اکنون وظیفه دولت ایالات متحده است که تصمیم بگیرد که آیا تراشه های هواوی را این شرکت می تواند از شرکت هایی مانند TSMC دریافت کند یا خیر. تغییر قانون صادرات جدید مستلزم آن است که هر تراشه حمل ریخته گری که با استفاده از فن آوری ایالات متحده ساخته شده است قبل از ارسال قطعات به هواوی مجوز کسب کند.

ایالات متحده اجازه می دهد تا هواوی بتواند هر چیپست تولید شده از تراشه هایی که در حال حاضر در دست تولید هستند ، تملک کند ، مادامی که آنها تا تاریخ 14 سپتامبر ارسال شوند. این امر به هوآوی اجازه می دهد تا تراشه های 5 نانومتری Kirin 1020 به اندازه کافی برای خط Mate 40 را در اواخر سال جاری به دست آورد.

گوشی های جدید هواوی به تراشه اسنپدراگون مجهز می شوند

تراشه هواوی

اما چه اتفاقی می افتد اگر در سال 2021 هواوی برای سری P50 به تراشه های 5 نانومتری نیاز داشته باشد؟ این شرکت قبلاً برخی از مشاغل خود را به بزرگترین کارخانه چین ، SMIC واگذار کرده است. با این حال ، بیشترین تراشه ای که در حال حاضر می تواند SMIC تولید کند از حالت 14 نانومتری استفاده می کند. به تازگی ، هواوی اولین تراشه تولید شده SMIC خود را ، میان رده Kirin 710A معرفی کرد. گفته می شود که SMIC در حال کار روی حالت های فرآیند 7nm و 8nm است اما به دلیل عدم وجود تجهیزات پیشرفته لیتوگرافی ، دچار مشکل شده است. این دنده ای است که برای مشخص کردن ویفر برای تعیین محل قرارگیری ترانزیستورها استفاده می شود. برای اینکه SMIC به 5nm برسد. نیاز به دو چیز است: زمان و تجهیزات پیشرفته لیتوگرافی.

یکی از تحلیلگران می گوید پرچمدار فعلی هواوی P40 Pro از تراشه Kirin 990 5G بهره می برد – پرچمداران Huawei در سال 2021 می توانند توسط تراشه های Snapdragon تولید شوند.

پرچمدار فعلی هواوی P40 Pro از تراشه Kirin 990 5G بهره می برد

تراشه هواوی

بنابراین SMIC تا آنجا که مربوط به سال 2021 است ، اما هواوی گزینه های دیگری دارد. طبق گفته بارون ، جان وین ، تحلیلگر KeyBanc Capital Markets ، می گوید Qualcomm در پایان سال آینده چیپ های Snapdragon خود را به هواوی عرضه خواهد کرد. طراح تراشه مستقر در سن دیگو نیاز به درخواست مجوز از دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی دارد. Vinh معتقد است که چنین درخواستی اعطا می شود و Qualcomm با Huawei وارد پروانه صدور مجوز ثبت اختراع می شود. کوالکام سعی کرده تراشه مودم 5G خود هواوی را بفروشد.

سوال اصلی اینجاست که چرا ایالات متحده مجوز Qualcomm را برای فروش تراشه های خود به هواوی اعطا می کند؟ تحلیلگر KeyBanc پاسخی دارد. او می گوید ، “بسیاری از محدودیت هایی که علیه هواوی اعمال شده است برای محافظت از تهدیدات امنیت ملی ناشی از ارتباطات 5G زیرساخت های شبکه و برنامه های نظامی طراحی شده اند ، در حالی که ما اعتقاد نداریم که دستگاه های هوشمند مصرف کننده هدف قرار گرفته باشند.” Vinh می گوید که از آنجا که یک شرکت آمریکایی است ، دادن مجوز به کوالکام به نفع کشور خواهد بود.

اگر کوالکام نتواند چنین مجوزی را به دست آورد ، Vinh می گوید که این شرکت هنوز هم به سود هر سهم بازار دیگری است که شرکت هایی مانند Xiaomi ، Oppo و Vivo با هزینه هواوی می گیرند. این سه نفر در حال حاضر مشتری کوالکام هستند و برای پاسخ دادن به مشاغل جدیدی که انتخاب می کنند باید تراشه های بیشتری را سفارش دهند.

کوالکام ، مانند واحد HiSilicon هواوی ، بی نظیر است به این معنی که دارای امکانات مورد نیاز برای تولید تراشه نیست. HiSilicon مانند اپل ، مدیاتک و سایر شرکت ها به TSMC متکی است تا تراشه هایی را که طراحی کرده است خفه کند. Vinh می گوید ، در نتیجه ، کوالکام می تواند برنده تعجب از آخرین تغییر قانون تجارت وزارت تجارت باشد.

با وجود اینکه قبلاً دسترسی به زنجیره تأمین ایالات متحده ممنوع شده است ، هواوی هنوز در سال گذشته موفق به ارسال 240 میلیون تلفن هوشمند شد. این رقم 35 میلیون یا 17.1 درصد بیشتر از 205 میلیون تلفن ارائه شده در سال 2018 بود. در همین زمان ، هواوی موفق شد از اپل جهش کند تا بعد از سامسونگ به دومین تولیدکننده تلفن در جهان تبدیل شود.

گوشی پرچمدار فعلی هواوی سری P40 مبتنی بر عکاسی است که از چیپست HiSilicon Kirin 990 5G این شرکت بهره می برد. این تراشه توسط TSMC با استفاده از گره فرآیند 7nm تولید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *