اخبار, تلفن همراه

به زودی شاهد شارژر 65 وات روی گوشی های اپل، سامسونگ و شیائومی خواهیم بود

شارژر 65 وات

تولید کنندگان از جمله اپل ، سامسونگ ، هواوی ، شیائومی و Oppo در نظر دارند امسال از شارژرهای قدرتمند بر اساس فناوری GaN (گالیم نیترید) رونمایی کنند که به طور بالقوه پشتیبانی از شارژر 65 وات را ارائه می دهند.

این اخبار از گزارشی در IT Home ناشی می شود ، بنابراین به طور رسمی تایید نشده است ، اما اگر صحیح باشد، در آینده نه چندان دور می توانیم وسایل الکترونیکی را با سرعت قابل توجهی شارژ کنیم.

شارژرهای GaN کارآمدتر و کوچکتر هستند و نسبت به همتایان سیلیکونی خود به اجزای کمتری احتیاج دارند. همچنین باید به معنای شارژرهای متنوع تر باشد که قادر به طیف گسترده ای از دستگاه ها از طریق USB-C باشند.

همانطور که با بیشتر فناوری های نوظهور ، هزینه های بالای تولیدی بوده است که شارژرهای GaN را از استفاده اصلی در این مرحله نگه داشته است. با این حال ، شرکت ها اکنون در تلاشند تا راه های ورود این شارژرها را با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان برسانند.


شارژر 65 وات برای گوشی های نسل 2020

تعداد زیادی دستگاه GaN در نمایشگاه CES 2020 در معرض نمایش بودند ، که نشانه ی مطمئنی از آماده سازی این فناوری در طی 12 ماه آینده است. در حال حاضر می توانید برخی از شارژرهای شخص ثالث را بر اساس GaN خریداری کنید اما هنوز فروش این نوع شارژرها به صورت عمومی صورت نمیگیرد و به وفور نیز یافت نمی شوند. به طور مثال در ایران شاید فقط 2 یا 3 فروشگاه از این نوع شارژر ها داشته باشند.

شیائومی در حال حاضر در واقع یک شارژر GaN در بازار دارد که با تلفن Xiaomi Mi 10 Pro کار می کند تا باتری خود را از صفر تا کامل در 45 دقیقه شارژ کند (شما هنوز هم به تلفن یا لپ تاپ نیاز دارید که سرعت سریع تری را پشتیبانی می کند)


محصولات مرتبط:


در مورد آنچه که شرکت هایی مانند اپل و سامسونگ قصد دارند با این فناوری کار کنند ، هنوز هم قابل مشاهده نیست. سریعترین شارژر که اپل در حال حاضر با آیفون های خود به فروش می رساند ، مدل 18W با آیفون 11 پرو و ​​آیفون 11 پرو مکس است و آخرین مدل گلکسی S20 نیز به شارژر 45 وات مجهز است. از سوی دیگر هواوی میت 30 پرو نیز شارژر 50 واتی داشته و پی 40 نیز احتمالا از همین شارژر بهره بگیرد.

شارژر 65 وات

گزارش جدید حاکی از این است که چه موقع ممکن است انتظار داشته باشیم این شارژرهای جدید GaN ظاهر شوند ، اما فکر نمی کنیم خیلی طولانی منتظر بمانیم ، با توجه به اینکه محصولات با فناوری ساخته شده در بازار موجود هستند و به زودی نیز محصولات جدیدتری وارد بازار خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *