تلفن همراه

بهترین گوشی (ها) از نظر باتری و شارژ دهی موجود در بازار ایران!

بهترین گوشی (ها) از نظر باتری و شارژ دهی موجود در بازار ایران!

تمامی اطلاعاتی که در این مقاله می خوانید بر اساس تجربه شخصی خودم می باشد و سعی دارم بهترین گوشی هایی که از لحافظ شارژدهی در یک سال اخیر فروخته ام و تجربه کمی در کاربری دارم را با شما به اشتراک بگذارم. در ابتدا لیست پنج گوشی برتر از نظر قدرت، ظرفیت و عمر باتری گوشی را ارائه و سپس توضیحات تکمیلی می دهیم:

  • گوشی ریلمی GT3
  • سامسونگ گلکسی اس24 اولترا
  • سامسونگ گلکسی اس24 پلاس
  • آیفون 15 پلاس
  • آیفون 15 پرو مکس
  • آیفون 14 پرو مکس
  • سامسونگ گلکسی اس24

چرا در لیست بهترین گوشی ها از برند های ایسوس، موتورولا، سونی و وان پلاس خبری نیست؟!

گوشی های Asus از نظر طول عمر باتری، ظرفیت و شارژدهی جزو برترین گوشی های موجود در بازار های جهانی می باشند (چه در بین پرچمدار و بالارده ها و چه در بین میان رده ها). اما متاسفانه در بازار ایران این برند موبایل بسیار نایاب می باشد و در اکثر موارد بایستی به صورت آنلاین و اینترنتی از فروشگاه های خارجی تهیه شود. (گوشی هایی نظیر ASUS ROG Phone 8 Pro , Asus Rog Phone 7 Ultimate , Asus Zenfone 9 )

1-گوشی Realme GT3

این گوشی در کمتر از 10 دقیقه توسط کلگی 240 وات فول شارژ می شود و در رنج قیمتی خود بی نظیر است! اگرچه GT3 از باتری کوچک 4600 میلی آمپری بهره می برد اما ریلمی با استفاده از فناوری های خاص خود این امر را ممکن کند! رتبه استقامتی این باتری کوچک برای استفاده های روزمره 113 ساعت است که واقعا باور نکردنی است! در واقع، با توجه به قیمت، یکی از بهترین موبایل ها در از نظر باتری است.

با توجه به ظرفیت کم، عمر زیاد باتری تضمین شده است. زیرا که با حدود 4000 میلی آمپر در زمان شارژ و دشارژ فشار زیادی به باتری و خود موبایل وارد نمی شود. حتی در زمان شارژ اگر با گوشی نیز کار کنید داغ نمی شود!

ریلمی با تکیه بر پروتکل شارژ سریع 150 واتی خود از سال گذشته، یک شارژر با قابلیت شارژ 240 واتی را معرفی کرد که این شرکت آن را شارژر مینی دوگانه GaN می نامد. در واقعیت، برخلاف توان بسیار بالای این آداپتور، ظاهر بسیار کوچک و جمع و جوری دارد و این مهندسی بسیار خاص و مدرن Realme را نشان می دهد.

سرعت شارژ گوشی ریلمی جی تی3

با چنین فناوری شارژ سریع، ظاهراً این شرکت حدود 60 لایه اقدامات ایمنی را اجرا کرده و تضمین می کند که باتری پس از 1600 چرخه شارژ، 80 درصد ظرفیت خود را حفظ می کند، که بسیار چشمگیر است. در حالی که شارژر دارای 240 وات اختصاصی در 20 ولت/12 آمپر است، می‌تواند انرژی را از طریق پروتکل شارژ جهانی Power Delivery 3.0 نیز تامین کند. این ولتاژ 65 وات (20 ولت/3.25 آمپر) است که برای اکثر موارد استفاده، قدرت بسیار قابل احترامی است. حتی می توانید برخی از لپ تاپ های کم مصرف که از PD 3.0 پشتیبانی می کنند شارژ کنید. اگر می خواهید آن را با شارژر دیگری شارژ کنید، خود گوشی نیز از PD 3.0 پشتیبانی می کند.

2-سامسونگ گلکسی S24 Ultra

در استفاده های روزمره و معمولی باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس24 اولترا 24 ساعت شارژدهی دارد. استفاده های روزمره و معمولی یعنی استفاده از بلوتوث، وای فای، دیتا، تماس های صوتی و تصویری، استفاده از مرورگر ها. این گوشی از باتری 5000mAh برخوردار است.

سرعت شارژ گوشی samsung galaxy S24 Ultra

برای شارژ کردن گوشی samsung galaxy S24 Ultra هم می توانید از آداپتور 45 وات استفاده کنید و هم آداپتور 25 واتی. سرعت شارژ نسبت به توان شارژر متفاوت است. جای تعجب است که اگر از آداپتور 25W استفاده کنید، باتری اس24 اولترا سریع تر فول شارژ می شود! (در حدود 1 ساعت و 8 دقیقه در حالیکه با استفاده از شارژر 45W از این زمان بیشتر است. (برای خرید شارژر 25 وات سامسونگ کلیک کنید)

3-ساسمونگ گلکسی اس24 پلاس

ظرفیت باتری s24+ کمی پایین تر از S24 Ultra می باشد(برابر با 4900 میلی آمپر ساعت است). در آزمایشی که وبسایت androidpolice بر روی اس24+ انجام داده، این تلفن همراه یک روز کامل 15 ساعت دوام می آورد؛ شامل بیش از 5 ساعت استفاده از صفحه نمایش، با یک ساعت بازی و 20 دقیقه ناوبری GPS، و در نهایت با 23 درصد عمر باتری در زمان خواب باقی ماند.

4-آیفون 15 پلاس

در ابتدا بایستی بگوییم که با توجه به قوانین موجود در ایران، این گوشی در بازار ما ناموجود است. ظرفیت باتری آیفون 15 پلاس نسبت به نسل قبلی خود کمی بیشتر است. باتری 4383 میلی آمپر ساعتی است، اما به دلیل کارآمدتر A16 Bionic SoC، 15 Plus عمر باتری قابل توجهی بیشتری را ارائه می دهد. به خصوص در تست های روی صفحه نمایش، که مسلما مهمترین جنبه تست های استقامت باتری ما هستند. به طوری که به نظر می رسد آیفون 15 پلاس در تست وبگردی با اختلاف کمی و همچنین در تست بازی از آیفون 15 پرو مکس بهتر است. حتی امتیاز استفاده فعال در 15 پلاس بالاتر است. و در مقایسه با سایر رقبا در این بخش، آیفون 15 پلاس به عنوان یک قهرمان استقامت باتری برجسته است و از گوشی هایی مانند سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا و شیائومی 13 پرو بهتر عمل می کند.

سرعت شارژ در iphone 15 Plus

اگرچه اپل مشخصات شارژ آیفون 15 پلاس را فاش نمی کند، اما باید از شارژ سریعتر از 20 وات پشتیبانی کند. این شرکت با استفاده از آداپتور استاندارد 20 واتی اپل، 50 درصد شارژ را در 30 دقیقه تبلیغ می کند، اما ما آزمایش خود را با استفاده از یک شارژر PD 30 واتی انجام دادیم. نتایج بسیار جالب بود، به بیان ملایم.

این دستگاه 53 درصد از شارژ را در 30 دقیقه اول دریافت کرد که مطابق با ادعاهای اپل است، اما ما به خصوص از زمان شارژ کامل – 1 ساعت و 34 دقیقه شگفت زده شدیم. این به طور قابل توجهی سریعتر از iPhone 15 Pro Max است. همچنین جالب است بدانید که ما آزمایش را دو بار انجام دادیم – با یک شارژر PD سازگار 30 واتی و شارژر استاندارد 20 واتی اپل و نتایج کاملاً یکسان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *