تلفن همراه

بهترین دوربین گوشی در سال 2018 متعلق به چه گوشی بود

بهترین دوربین گوشی سال 2018

بهترین دوربین گوشی در سال 2018 از بین تمامی پرچمداران سال گذشته توسط وبسایت DxOMark امتیاز دهی شدند. در ادامه بهترین دوربین گوشی سال 2018 را با بررسی جزییات امتیاز به دست آمده بررسی خواهیم کرد.

بهترین دوربین گوشی در سال 2018

در سال 2018 میلادی، گوشی هایی بسیار حرفه ای و قدرتمند وارد بازار شدند. سال 2018 ، دوربین های 2، 3 ، 4 و حتی 5 گانه روی گوشی های هوشمند سوار شدند. شرکت DxOMark یکی از مراجعی است که هر ساله دوربین های هر گوشی را تست می کند و به آن امتیاز می دهد. آن‌ها در سال گذشته تعداد 31 دستگاه هوشمند را ارزیابی کردند که شامل گوشی‌های سطح پایین، میان‌رده و پرچمدار بوده و با فرآیند اندازه‌گیری دقیق، مورد بررسی قرار گرفتند، اما هم اکنون بهترین دوربین گوشی در سال 2018 را معرفی کرده‌اند.

شاید نتایج  کمی عجیب و غریب باشد و یا حتی دیدن امتیازات به دست آمده نیز دور از ذهن. برابرای اولین بار در تاخری DxOMark یک گوشی توانست امتیازی بیش از 100 را دریافت کند.  سال 2018 میلادی را می‌توان سال گوشی های هوشمند دارای لنزهای چندگانه دانست و در حال حاضر گوشی هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) با سه لنز نصب‌شده در بخش عقب، موفق به کسب 109 امتیاز شده است. سایر اسمارت فون‌ها همانند آیفون ایکس اس مکس (iphone XS Max) و گلکسی نوت 9 (Galaxy Note 9) هم از طراحی لنزهای چندگانه استفاده می‌کنند.

گوگل پیکسل 3 (Google Pixel 3) با یک دوربین و 98 امتیاز در بالاترین رده مقایسه ویدیویی قرار دارد، گوشی هواوی پی 20 پرو هم با امتیاز 98 در این جایگاه است. DxOMark اشاره‌ای به جانشین گوشی گوگل پیکسل 2 (Google Pixel 2)، یعنی گوشی گوگل پیکسل داشته و آن را در کنار آیفون ایکس آر (iPhone XR) به عنوان بهترین گوشی های تک دوربین سال 2018 معرفی کرد. هر دو گوشی هوشمند در بیشتر موارد عالی هستند، اما مشخص است که گوشی‌های دارای چند لنز برای زوم و عملکرد شبیه‌سازی بهتر خواهند بود.

DxOMark اعلام کرد که یکی از پر ارترین سال های فعالیتی خود را پشت سر گذاشته اند. چرا که در سالی که گذشت، بیش از 55 دستگاه به بازار معرفی شد که در این میان بیش از نیمی از آن ها دارای دوربین های حرفه ای بودند. اینطور که پیداست، آن‌ها توانایی تست تعداد بیشتری از دوربین گوشی های هوشمند را به دلیل نقل مکان نداشتند. به نظر می‌رسد کارشناسان گروه DxOMark در سال 2018 میلادی کارهای بیشتری انجام دهند؛ این گروه در آینده به آزمایش لنزها، دوربین و دوربین‌های گوشی های هوشمند ادامه خواهد داد.

باید در سال 2019 منتظر 2 شگفتی جدید باشیم. اولین گوشی هایی با دوربین های 5 لنز به بالا و دوم گوشی های انعطاف پذیر دوربین دار. سال 2019 یکی از نقاط عطف در صنعت ساخت گوشی های هوشمند و دوربین های حرفه ای خواهد بود. به زودی نیز شاهد گوشی هایی با قابلیت عکسبرداری سه بعدی نیز خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *