اخبار, تلفن همراه

برند Nokia اولین گوشی محبوب دنیا؛ اکنون کجاست؟

برند Nokia اولین گوشی محبوب دنیا؛ اکنون کجاست؟

برند Nokia اولین تولید کننده اسمارت فون در دنیا

برند Nokia به طور بحث برانگیز یک قرن و نیم است که در تجارت فناوری ارتباطات بوده است. هنگام شنیدن نوکیا ، نوستالژیکی از تلفن های همراه در ذهنمان تداعی می شود.  به مدت 14 سال این غول فناوری به عنوان بزرگ ترین سازنده گوشی های جهان سلطنت کرد در حالی که موتور اصلی اقتصاد فنلاند بود. با این حال ، سقوط شرکت سریع بود. در سال 2012 4 میلیارد دلار از دست داد. در سال 2013 موافقت كرد كه تجارت تلفن خود را كه 32000 نفردر آن اشتغال داشتند به مایکروسافت كورپس بفروشد.

اما در حالی که نوکیا کوچکتر شده است ، همچنان یک شرکت بزرگ است و فروش خالص آن در سال گذشته 26.1 میلیارد دلار بوده است. هم اکنون نوکیا شرکتی بسیار متفاوت از اوج تلفن های ساده گذشته ، بادوام و شایان ستایش شده است. به طور کلی ، طولی نکشید که نوکیا تلفن هایی را تولید کرد که مصرف کنندگان می توانند خریداری کنند. امروزه ، آرم همه کاره آن آشنا است و بیشتر در پردازنده های شبکه ، روترها ، واحدهای دسترسی رادیویی ایستگاه پایه و سایر مؤلفه های زیرساخت های کاملاً نامرئی که موبایل را تحت تأثیر قرار می دهد ، یافت می شود.

 

ریسک پذیری برند Nokia در چنددهه اخیر

مشکلات نوکیا برای رفع تقاضای روز افزون جهان ،بسیار پیچیده است. این شرکت در کنار رقبای از جمله اریکسون سوئد (یکی دیگر از رهبران محو شده در تلفن های همراه) و شرکت هواوی فن آوری چین (یکی از جدیدترین مدعیان) ، با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته ، برج سلولی فروتنانه را با نرم افزارهای پیشرفته ای که هدف قرار دادن پرتوهای داده ها در کاربران جداگانه است ، معرفی کرد.

دو سال آینده برای نوکیا زمان ویژه ای خواهد بود ، زیرا صنعت شروع به تولید نسل بعدی شبکه های بی سیم می کند. به اصطلاح 5G داده های سریعتر و غنی تری به همراه خواهد داشت. طبق گفته های نوکیا و رقبای آن توسعه دهندگان تجهیزات اساسی  این تغییرات باعث ایجاد مجموعه کاملی از فناوری های وابسته به موبایل می شود: اتومبیل بدون راننده ، تله پزشکی ، مکانهای کار خودکار تر و سایر تغییرات که هنوز تصور نمی کنیم. مدیر ارشد اجرایی نوکیا می گوید: “من می خواهم شرکتی باشم که به دیجیتال سازی شرکت های بزرگ کمک کند.نوکیا در صورت عدم موفقیت ، باید دوباره به طور اساسی   خود را متحول کند.

برند Nokia در مرکر تحولات

نوکیا در مرکز تحولات قرار داشت. با آغاز قرن بیستم ، این شرکت قبلاً در تولید برق و سیم کشی ، کابلهای تلفن و لاستیک و چکمه های لاستیکی منشعب شده بود. در نیمه دوم قرن ، این کمپانی بود که همه چیز را از تلویزیون گرفته تا ماسک های گازی می ساخت. در اوایل دهه 1960 ، نوکیا تولید رادیوهای پلیس و نظامی را آغاز کرد. در سال 1982 با یک تلفن همراه بیرون آمد و با یک سوئیچ دیجیتالی برای مبادلات تلفنی وارد تجارت شبکه شد.

در اواخر دهه 1980 این شرکت شروع به قرار دادن منابع بیشتر و بیشتر در تجارت رو به رشد تلفن های همراه کرد. موفقیت آن در آن جا می تواند تا حدودی در توسعه چیزی به نام سیستم تلفن همراه Nordic واقع شود. سازمان های دولتی که مسئولیت تنظیم ارتباطات در هر یک از کشورهای شمال اروپا را با یکدیگر هماهنگ می کنند تا بتوانند یک بستر مشترک را طراحی کنند تا شهروندان زودهنگام بتوانند بدون از دست دادن خدمات ، بین کشورهای همسایه سفر کنند. این یک سیستم آنالوگ بود ، نه دیجیتالی ، اما توانست مشکلات چگونگی پیدا کردن مشترکان را در هنگام جا به جایی و چگونگی انتقال آن ها از یک برج سلولی به دیگری حل کند. در ابتدا موتورولا بر صنعت نوپای جهانی مسلط شد ، اما نوكیا در سال 1999 بر آن ها غلبه كرد ، تا حدودی با جابه جایی به سیستم دیجیتال سریع تر و ایمن تر ، در حالی كه رقیب آمریكایی خود به آنالوگ چسبیده بود. Tero Kuittinen ، بنیان گذار و استراتژیست اصلی شرکت سرمایه گذاری برنامه تلفن همراه فنلاند Kuuhubb می گوید: “نوکیا چندین دهه است که دارای ریسک شدید است.” “وقتی نوکیا در اوایل دهه 90 به سختی به تلفن های همراه منتقل شد ، بسیاری از مردم گفتند که کاملا دیوانه است ، زیرا این شرکت تولید کننده کابل بود. و بعد وقتی تصمیم گرفتند از آنالوگ به دیجیتال تبدیل شوند.در اواسط دهه 90 ، بسیاری از مردم تصور می کردند که این روش خیلی پرخاش گرانه است. ”

ارزش نوکیا بر اقتصاد

ارزش نوکیا برای اقتصاد فنلاند و روان ملی بسیارچشم گیر بود. ظهور این شرکت به رهبری کشور از افسردگی فلج کننده ناشی از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ، بزرگترین شریک تجاری خود ، کمک کرد. در سال 2000 ، براساس تحقیقات ETLA ، یک اتاق فکر در هلسینکی ، نوکیا یک سوم از رشد تولید ناخالص را به خود اختصاص داد. مالیات پرداخت شده توسط این شرکت و تأمین کنندگان بی شمار مؤلفه محلی آن از دولت رفاه سخاوتمندانه فنلاند و سیستم آموزش ضرب و شتم در جهان پشتیبانی می کند. نوکیا به تنهایی تقریباً یک سوم بودجه تحقیق و توسعه کشور ، دولتی و خصوصی را در اختیار داشت. جاری گوستافسون ، دبیر دائم وزارت امور اقتصادی و اشتغال فنلاند می گوید ، فنلاند در آن زمان بیشتر از تولید ناخالص داخلی خود را برای تحقیق و توسعه صرف می کرد.

آیا تلفن های نوکیا قابل اعتماد هستند؟

جواب آره یا نه است. تلفن های هوشمند این شرکت به اصول اولیه پایبندند. آن ها به خوبی ساخته شده اند و دارای یک تجربه ناب اندرویدی هستند. در سال 2014 ، بخش دستگاه ها و خدمات نوکیا به مایکروسافت فروخته شد. در سال 2016 ، شرکت فنلاندی HMD Global بخشی از تجارت تلفن با ویژگی های مایکروسافت را خریداری کرد و توافقنامه صدور مجوز برای تولید گوشی های هوشمندرا داد. تلفن های نوکیا زیادی در بازار وجود دارند که با به روزرسانی های مکرر نرم افزارها همه با قیمت های باورنکردنی پایین بهترین دستگاه های جهان هستند. اما بهترین تلفن های نوکیا که می توانید دریافت کنید کدام ها هستند؟

ما این راهنمای خرید را برای کمک به شما در یافتن بهترین تلفن نوکیا در حال حاضر ، و همچنین مقایسه مدل های مختلف تلفن های موجود تهیه کرده ایم.

بهترین گوشی های نوکیا  2019 در یک نگاه:

  1. نوکیا 9 PureView
  2. نوکیا 8.1
  3. نوکیا 8
  4. نوکیا 6.1
  5. نوکیا 7.1
  6. نوکیا 7 پلاس
  7. نوکیا 5.1
  8. نوکیا 3.1 پلاس

از طریق این لینک می توانید انواع محصولات نوکیا را مشاهده نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *