تلفن همراه

بررسی پرچمدار جدید هواوی P20 Pro

بررسی پرچمدار جدید هواوی P20 Pro

هواوی P20 Pro با طراحی شیشه‌ای و دوربین سه‌گانه‌ی توانمند خود، زیباترین و کامل‌ترین محصولی است که چینی‌ها تاکنون روانه‌ی بازار کرده‌اند.

هواوی را می‌توان از معدود شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فوق رقابتی و متراکم گوشی‌های هوشمند دانست که به‌صورت پیوسته در مسیر تکامل قدم برمی‌دارد و همه‌ساله پیشرفت‌هایی در محصولات خود به‌وجود می‌آورد؛ شرکتی که در سال‌های نه‌چندان دور، تنها متمرکز به محصولات پایین‌رده و میان‌رده بود، اکنون پرچم‌داران شایسته‌ای روانه‌ی بازار می‌کند که در تمامی زمینه‌ها، چه توان پردازشی، چه طراحی، چه عملکرد دوربین، به‌خوبی می‌توانند با همتایان خود رقابت کنند. هواوی سال گذشته در راستای همگام شدن با سایر شرکت‌ها در زمینه‌ی استفاده از نمایشگرهایی کشیده با حاشیه‌های باریک، فبلت خوش‌ساخت میت ۱۰ پرو را از سری Mate روانه‌ی بازار کرد و در سال ۲۰۱۸ نیز این روند را با مجاهدت و جدیت بیشتری ادامه می‌دهد.

بررسی پرچمدار جدید هواوی P20 Pro

کمتر از دو هفته‌ی پیش، پایتخت فرانسه میزبان رویدادی بود که طی آن، هواوی در حضور خبرنگارانی از سراسر دنیا، نسل جدید گوشی‌های هوشمند بالارده‌ی سری P را با نام‌های هواوی P20 و هواوی P20 Pro رونمایی کرد. چینی‌ها همانند بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌ اندروید، با الهام‌ گرفتن از رقیب کوپرتینونشین‌ خود، تغییرات فاحشی در زبان طراحی پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو به‌ وجود آورده‌اند؛ تغییراتی که شاید فاحش‌ترین‌ آن‌ها، بریدگی لبه‌ی بالای نمایشگر باشد؛ البته محصولات بالارده‌ی هواوی از لحاظ عملکرد سخت‌افزاری و دوربین نیز نسبت به گذشته ارتقاء یافته‌اند؛ به‌عنوان مثال پی ۲۰ پرو نخستین گوشی هوشمند تجاری دنیا محسوب می‌شود که از دوربین سه‌گانه بهره می‌برد؛ دوربینی که با اختلافی فاحش، بالاترین امتیاز وب‌سایت DxOMark را نصیب این گوشی کرده است.

پی ۲۰ پرو با قابلیت‌های متنوع، طراحی فوق‌العاده چشم‌گیر و دوربین سه‌گانه‌، نوید تجربه‌ی کاربری دلچسبی می‌دهد و به‌ نظر رقیبی شایسته برای همتایان قدرتمند خود می‌رسد؛ اما این گوشی در دنیای واقعی چگونه عمل می‌کند و تا چه اندازه قابل اتکا است؟

قابلیت های مختلق این پرچمدار جدید به شرح زیر است:

بررسی پرچمدار جدید هواوی P20 Pro

پی 20 پرو هواویهواوی پی 10 پلاس
عرضه
معرفی2018, مارس2017, فوریه
وضعیتموجود. عرضه شده در آوریل 2018موجود. عرضه شده در آوریل 2017
بدنه
ابعاد155 در 73.9 در 7.8 میلی‌متر153.5 در 74.2 در 7 میلی‌متر
وزن180 گرم165 گرم
سیم‌کارتتک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم, همزمان یکی فعال)تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم, همزمان یکی فعال)
نمایشگر
نوعAMOLED لمسی خازنی, 16 میلیون رنگپنل IPS-NEO LCD با صفحه لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز6.1 اینچ (~81.9% نسبت نمایشگر به بدنه)5.5 اینچ (~71.6% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن1080 در 2244 پیکسل (~408 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)1440 در 2560 پیکسل (~540 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظکورنینگ گوریلا گلس 5
پلتفرم
سیستم‌عاملاندروید 8.1 (اوریو)اندروید 7.0 (نوقا)
تراشهHisilicon Kirin 970HiSilicon Kirin 960
پردازنده مرکزی8 هسته‌ای (چهار هسته‌ی 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A73 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A53)8 هسته‌ای (چهارهسته‌ی 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A73 و چهارهسته‌ی 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A53)
پردازنده گرافیکیMali-G72 MP12Mali-G71 MP8
حافظه
درگاه حافظهمیکرو اس‌دی, تا 256 گیگابایت (استفاده از شیار دوم سیم‌کارت)
حافظه داخلی128 گیگابایت, 6 گیگابایت رم– 64 گیگابایت, 4 گیگابایت رم (L09) – 128 گیگابایت, 6 گیگابایت رم (L29)
دوربین
اصلیسه گانه: 40 مگاپیکسل (f/1.8, سایز سنسور 1.17, لرزش‌گیر اپتیکال) + 20 مگاپیکسل (f/1.6) و 8 مگاپیکسل (f/2.4), بهره‌مندی از لنزهای لایکا, 3x بزرگنمایی اپتیکال, تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری, فلاش دوگانه‌ی LEDدوگانه 20 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل, f/1.8, لرزش‌گیر اپتیکال, اپتیک لایکا, زوم دوبرابری بدون افت کیفیت, تشخیص فاز و فوکوس لیزری, فلاش دوگانه‌ی (LED (dual-tone
قابلیت‌هابرچسب‌گذاری جغرافیایی, فوکوس لمسی, تشخیص چهره, HDR, پانارومابرچسب‌گذاری جغرافیایی, فوکوس لمسی, تشخیص چهره, HDR, پاناروما
ویدیو2160p@30fps, 1080p, 720p@960fps2160p@30fps, 1080p@60fps
سلفی24 مگاپیکسل, فوکوس خودکار, f/2.0, 1080p8 مگاپیکسل, f/1.9
جک ۳.۵ میلی‌متریخیربله
باتری
باتریباتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتباتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3750 میلی آمپر ساعت
قابلیت‌ها
حسگرهاحسگر اثرانگشت (جلوی گوشی), شتاب‌سنج, ژیروسکوپ, سنسور مجاورت, قطب‌نماحسگر اثرانگشت (جلوی گوشی), شتاب‌سنج, ژیروسکوپ, سنسور مجاورت, قطب‌نما
شبکه
فناوریGSM / HSPA / LTEGSM / HSPA / LTE
اتصالات
شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, دو بانده, WiFi Direct, هات‌اسپاتWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, دو بانده, DLNA, WiFi Direct, هات‌اسپات
بلوتوث4.2, A2DP, LE, EDR, aptX HD4.2, A2DP, LE
GPSبله, با A-GPS, GLONASSبله, با A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO
NFCبلهبله
رادیورادیو اف‌امخیر
USB3.1, Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل2.0, Type-C 1.0
متفرقه
رنگ‌هاtwilight , سیاه, آبی, صورتی طلاییسفید, آبی, طلایی, سیاه, نقره‌ای, رز گلد, سبز
محدوده قیمتحدود 900 یوروحدود 650 یورو
اسپیکر_بله, با اسپیکر استریو

طراحی

۲۰۱۷ سالی بود که در آن پروژه‌ی استفاده از نمایشگرهای کشیده با حاشیه‌های باریک، به‌صورت گسترده در صنعت گوشی‌ هوشمند کلید خورد؛ روندی که برای نخستین‌ بار غول‌های کره‌ای این حوزه با گوشی‌های ال‌جی جی ۶ و سامسونگ گلکسی اس ۸ پیش گرفتند و در ادامه سایر شرکت‌های تولیدکننده نیز بدان گرویدند؛ اما در اواخر سال گذشته‌ی میلادی بود که اپل با رونمایی از آیفون ۱۰، زمینه‌‌ساز شکل‌گیری اسلوبی نو شد که در آن نمایشگر به‌واسطه‌ی حذف‌ شدن حاشیه‌های بالا و پایین تا حد ممکن به سمت لبه‌‌های گوشی رانده می‌شود.

بررسی پرچمدار جدید هواوی P20 Pro

نسل جدید گوشی‌های پرچم‌دار سری P نیز از زبان طراحی مشابهی تبعیت می‌کند؛ به‌طوری که بی‌شک پس از باز کردن جعبه‌ی هواوی P20 یا هواوی P20 Pro، زبانه‌ی کوچک بالای نمایشگر پیش از هر چیز دیگری نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. زبانه‌ی پی ۲۰ پرو پهنای به‌مراتب کم‌تری نسبت به بریدگی نمایشگر آیفون ۱۰ دارد؛ چرا که برخلاف پرچم‌دار کوپرتینو، چینی‌ها ماژولی برای اسکن سه‌بعدی چهره‌ی کاربر در این این زبانه کار نگذاشته‌اند و در داخل آن، از چپ‌به‌راست، اسپیکر مکالمه، سنسور مجاورت / نور محیطی و دوربین سلفی جای دارند. نمایشگر ۶.‍۱ اینچی پی ۲۰ پرو با گوشه‌های گرد، در طرفین و لبه‌ی بالا حاشیه‌های بسیار باریکی دارد و تا حد قابل توجهی به سمت لبه‌های فیزیکی گوشی پیشروی کرده است.
آنچه از یکپارچگی، هماهنگی و البته تقارن طراحی نمای جلوی پی ۲۰ پرو می‌کاهد، حاشیه‌ی پایین نسبتا قطوری است که از حسگر اثر انگشت گوشی میزبانی می‌کند، بهتر بود که چینی‌ها همانند میت ۱۰ پرو، این حسگر را به پنل پشتی گوشی انتقال می‌دادند و بدین ترتیب نمایشگر تمام سطح گوشی را به خود اختصاص می‌داد. نمایشگر پی ۲۰ پرو ۸۱.۹ درصد از پنل جلو (در قیاس با نسبت ۸۲.۹ درصدی آیفون ۱۰) را پوشانده است، پوشش شیشه‌‌ی 3D نمایشگر، انحنا‌های ظریفی در لبه‌های آن به‌وجود می‌آورد که باعث می‌شود سوایپ از کناره‌های گوشی با لذت خاصی همراه باشد.

 

پی ۲۰ پرو با ابعاد ۷.۸ × ۷۳.۹ × ۱۵۵ میلی‌متری و وزن ۱۸۰ گرمی خود، کوتاه‌تر، باریک‌تر و سبک‌تر از گلکسی اس ۹ پلاس است؛ از این‌رو کار کردن با پرچم‌دار ۶.۱ اینچی چینی‌ها به‌ندرت به یاری دست دوم نیاز دارد. هواوی طراحی فلزی نسل پیشین را در سال ۲۰۱۸ کنار گذاشته و آن را در پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو با طراحی مبتنی بر فلز و شیشه، عنصر موفق این روزهای دنیای گوشی‌ هوشمند جایگزین کرده است. Huawei P20 Pro ساختار مستحکمی دارد و چینی‌ها موفق به دریافت گواهی IP67 از مؤسسه‌ی IEC برای آن شده‌اند؛ بدین مفهوم که گوشی در برابر گردوغبار مقاوم است و می‌تواند به‌‌مدت ۳۰ دقیقه، فشار آب در عمق یک متری را تحمل می‌کند.

پنل شیشه‌ای و مسطح پی ۲۰ پرو در دل فریمی فلزی، براق و هم‌رنگ با بدنه جای گرفته است و این دو المان به‌زیبایی با یکدیگر پیوند خورده‌اند، از سوی دیگر انحنای موجود در لبه‌های پنل 3D پشتی در ترکیب با فریم منحنی‌ گوشی، ضمن ایجاد ساختاری یکپارچه‌، قرارگیری راحت آن در دست کاربر را ممکن می‌کند؛ به‌طوری که به‌ندرت حس سُر خوردن پی ۲۰ پرو، به او دست می‌دهد. خاطرنشان می‌کنیم که پی ۲۰ پرو همانند هر گوشی شیشه‌ای دیگری، مستعد جذب لک و اثر انگشت است، ضمن اینکه براق بودن رنگ این دستگاه باعث می‌شود آثار لک بیش از پیش به چشم بخورند؛ بنابراین چنانچه به این موضوع حساس هستید، حتما باید دستمال میکروفایبری نیز همراه داشته باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *