اخبار, تلفن همراه

بررسی مشخصات فنی و قیمت گوشی شیائومی ردمی 9T

شیائومی ردمی نوت 9T 5G

شیائومی ردمی 9T اولین گوشی 5G سری ردمی است که در سال 2021 وارد بازار شد. در ادامه این مطلب مشخصات فنی ، قیمت ، طراحی ظاهری ، باتری و سخت افزار گوشی جدید شیائومی ردمی 9T 5G را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

شیائومی ردمی نوت 9T یک گوشی مناسب با قیمت عالی است. از نظر استفاده بسیار راحت است ، طراحی زیبایی دارد که کاملاً در دست قرار می گیرد و با بودجه ای کمتر نسبت به رقبا از سازگاری 5G برخوردار خواهید شد. این گوشی البته بی عیب نیست – نمایشگر به اندازه ممکن روشن نیست و عملکرد دوربین الهام بخش نیست – اما چنین محدودیت هایی با برچسب قیمت پایین همیشه همراه است. این گوشی از شیائومی می 10T لایت بسیار گزینه مناسب تری است.

قیمت شیائومی ردمی نوت 9T

شیائومی ردمی نوت 9T 5G

قیمت گوشی جدید شیائومی از 229 پوند / 399 دلار استرالیا (حدود 310 دلار) شروع می شود ، نسخه های 64 یا 128 گیگابایتی در ایران به تازگی موجود شده و قیمتی معادل 7 تا 7.5 میلیون تومان دارد.

شیائومی ردمی نوت 9T با قیمت 223 پوند / 399 دلار استرالیا (حدود 310 دلار) با 64 گیگابایت حافظه و 249 پوند / 449 دلار استرالیا (تقریبا 340 دلار) برای نسخه 128 گیگابایتی – این برای قیمت دو برابر فضای ذخیره سازی یک افزایش متوسط ​​است ، بنابراین توصیه می کنیم این گوشی را به عنوان گوشی بعدی خود خریداری کنید چون یکی از بهترین گوشی های زیر 10 میلیون تومان در ایران خواهد بود

قیمت تلفن 64 گیگابایتی با نسخه 64 گیگابایتی Xiaomi Mi 10T Lite مطابقت دارد که عنوان “ارزانترین تلفن 5G” را تا کنون در دست داشت. با این وجود تلفن 128 گیگابایتی Mi 10T Lite قیمت 299 پوند (تقریباً 400 دلار / 540 دلار استرالیا) هزینه دارد که افزایش زیادی نسبت به سری قبل است، بنابراین اگر به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید می توانید نوت 9T را انتخاب کنید.

 

طراحی گوشی جدید شیائومی

دسترسی آسان به سنسور اثر انگشت ، ساخت بدنه پلاستیکی دارای بافت احساس خوبی دارد ، به رنگ سیاه یا بنفش ارائه می شود.

شیائومی ردمی نوت 9 تی کوچکترین گوشی در سال 2021 نیست ، با ابعاد 161.2 *77.3* 9.1 میلی متر و وزن 199 گرم ، اما مطمئناً یکی از بهترین و خوش دست ترین گوشی های میان رده ممکن 5G در بازار به شمار می رود.

در لبه سمت راست گوشی ، یک اسکنر اثر انگشت نصب شده در دکمه پاور وجود دارد – دسترسی و فعال سازی آن برای ما آسان است و قفل گوشی را راحت می کند. بالاتر از این یک دکمه تنظیم صدا وجود دارد و این تلفن همچنین دارای یک پورت USB-C ، جک هدفون 3.5 میلی متری و یک بلستر مادون قرمز است.

ابزار دوم به شما امکان می دهد سیگنال های مادون قرمز خود را برای دستگاه های مرتبط ارسال کنید، که عمدتا توسط برنامه Mi Remote استفاده می شود و به شما امکان می دهد از تلفن هوشمند خود به عنوان تلویزیون ، پروژکتور ، دوربین یا ریموت AC استفاده کنید.

اکثر تلفن های دارای این قیمت پشتی پلاستیکی دارند که اگرچه با دوام است و به طور کلی چسبندگی خوبی دارد اما حتی یک تلفن “ارزان قیمت” نیز می تواند کمی “ارزان تر از چیزی که تصور می شد” باشد. با این حال ، قسمت عقب پلاستیکی Redmi Note 9T دارای بافتی ناهموار است که باعث می شود احساس شگفت انگیزی مانند چرم داشته باشد و نگهداری آن نیز دلپذیر است – حتی متوجه شدیم که این مدل چسبندگی بهتری نسبت به پلاستیک “معمولی” دارد.

صفحه نمایش

نمایشگر 6.53 اینچی FHD + با تازه سازی 90 هرتز ، پانل LCD ، بنابراین کنتراست وجود ندارد ، دارای خطای ورودی لمسی گاه به گاه

اندازه نمایشگر شیائومی ردمی نوت 9T در سایز 6.53 اینچ است ، لمسی بزرگتر از نمایشگر 6.3 اینچی نوت 8T ، اما با نوت 9 مطابقت دارد و کوچکتر از صفحه نمایش 6.67 اینچی نوت 9 Pro است. مانند همه آن دستگاه ها و در واقع اکثریت قریب به اتفاق تلفن های هوشمند ، این گوشی دارای رزولوشن فول اچ دی + است.

این گوشی دارای یک صفحه نمایش LCD است ، بنابراین رنگ ها معمولاً آن طور که می خواهیم پر جنب و جوش نیستند و رنگ های تیره نیز مانند اولد”تاریک” به نظر نمی رسند – در کل کنتراست مناسبی روی گوشی وجود نداشت. ما متوجه شدیم که مشخصات رنگ پیش فرض نمایشگر بسیار گرم است ، که می توانید آن را در منوی تنظیمات تغییر دهید ، اگرچه افرادی که به رنگهای خنک OLED عادت داشتند ممکن است نتایج هنوز خیلی گرم باشند.

برخلاف اکثر تلفن های قبلی ردمی ، شما در اینجا یک صفحه نمایش 90 هرتزی دریافت می کنید ، بنابراین تصویر روی صفحه نمایش به جای 60 بار در یک تلفن هوشمند “استاندارد” 90 بار در ثانیه تازه می شود. این باعث می شود حرکت نرم و نرمتر به نظر برسد ، و برخی از افراد واقعاً از نرخ تازه سازی بالاتر قدردانی می کنند – اگرچه این افراد ممکن است Poco X3 NFC را ترجیح دهند که می تواند به 120 هرتز برسد.

 

دوربین ها

شیائومی ردمی نوت 9T 5G

48MP + 2MP + 2MP ، عکسها شگفت انگیز نبودند ، دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی عکس های دلنشینی می گیرد

شیائومی ردمی نوت 9T سه دوربین عقب نسل قبلی خود را به همراه دارد – سنسور واید 48 مگاپیکسلی f / 1.8 اصلی ، ماکرو 2 مگاپیکسلی f / 2.4 و عمق 2 مگاپیکسلی f / 2.4 – اما سنسور فوق العاده گسترده ای را که سری قبلی تلفن در اختیار داشت از دست می دهد. شما با نوت 9T عکس های خیره کننده به هیچ وجه نخواهید گرفت ، اما اگر با گوشی هوشمند خود عکس های خیلی حرفه ای نمی گیرید ، این گوشی پیشنهاد می شود

دامنه دینامیکی عکسها خیلی زیاد نیست ، بنابراین به نظر می رسید که رنگها کمی شبیه به آنچه که باید شبیه هستند و این موضوع در عکسهای نزدیک بیشتر از عکسهای عریض قابل مشاهده است. هر چند تصاویر به نظر منطقی درخشان بودند.

هنگام عکسبرداری متوجه شدیم که فوکوس خودکار می تواند کمی دچار لرزش شوئد ، گاهی اوقات در کارهایی که می خواهیم از آن عکس بگیریم مشکل داریم (برای هر عکس در بخش نمونه های دوربین ما در زیر ، ما به طور تصادفی عکس دیگری را در جایی که موضوع تاری است و پس زمینه در کانون توجه است). اگر به دقت به نمونه های دوربین نگاه کنید ، می بینید که عمق میدان نیز کمی کم است ، و باعث تار شدن قسمت هایی از سوژه می شود که می خواهیم ضبط کنیم.

عملکرد و مشخصات فنی گوشی شیائومی ردمی 9T

چیپست MediaTek Dimensity 800U با عملکرد چشمگیر ، به خوبی از عهده بازی و باز کردن برنامه ها برمی آیید ، سازگار با 5G

در داخل شیائومی ردمی 9T یک چیپست MediaTek Dimensity 800U قرار دارد و گرچه بسیار پردازنده ای مقرون به صرفه برای تلفن است ، اما یک مقدار قابل توجه از پردازش را فراهم می کند.

در یک تست بنچمارک ، نوت 9 تی امتیاز چند هسته ای 1799 را بدست آورد که برای یک گوشی از قیمت بالایی برخوردار است. این گوشی در تست موتورولا Edge و Google Pixel 5 را شکست می دهد ، هر دو قیمت قابل توجهی بیشتر از Note 9T دارند ، هرچند Mi 10T Lite که همانطور که گفتیم با هزینه مشابهی برابر است با 1931 امتیاز.

این اعداد و ارقام به عملکرد چشمگیر دنیای واقعی تبدیل می شوند ، با Redmi Note 9T به خوبی بازی می کند – PUBG فقط با چند لکنت در گرافیک بالا بازی می کرد و سایر بازی های بزرگ که به سرعت بارگیری می شوند. این گوشی همچنین بسیار سریع پیمایش می کرد و برنامه ها را با تأخیر اندکی راه اندازی و بسته می کرد.

MediaTek Dimensity 800U دارای مودم 5G است ، بنابراین این تلفن از اتصال نسل بعدی پشتیبانی می کند – این اولین تلفن Redmi است که این کار را انجام می دهد ، اگرچه مطمئناً اولین تلفن 5G ارزان قیمت شیائومی نیست. مسافت پیموده شده شما با سرعت 5G بسته به مکان و ارائه دهنده شما متفاوت خواهد بود ، اما ما متوجه شدیم که Note 9T در شبکه انتخابی ما بسیار خوب کار می کند.

جمع بندی

همانطور که دیدیم گوشی شیائومی ردمی 9T یک محصول میان رده با قیمت عالی است و با کمترین میزان هزینه می توانید یک گوشی 5G داشته باشید. اما نقطه ضعف هایی از جمله دوربین و صفحه نمایش معمولی دارد که باید در زمان خرید این گوشی به آن توجه داشته باشید. این محصول در ایران با قیمت 7 تا 7 میلیون و 500 هزار تومان موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *