تلفن همراه

بررسی سامسونگ گلکسی A31 ؛ تلفن مناسب برای غیر گیمرها

بررسی سامسونگ گلکسی A31 ؛ تلفن مناسب برای غیر گیمرها

بررسی سامسونگ گلکسی A31

سامسونگ از سری گوشی های سری Galaxy A 2020 سامسونگ در حال حاضر به همان اندازه مدل 2019 در حال افزایش است و تعداد جدیدی از آن در هفته های اخیر عرضه شده است. در جایی در قسمت تحتانی طیف ، سامسونگ گلکسی A31 قرار دارد که مشخصاً برای هدف قرار دادن مشتریانی است که نمی خواهند گلکسی A51 از بخرند.

طراحی سامسونگ گلکسی A31

گلکسی A31 در نمایشگر خود دارای چندین ویژگی جذاب است: یک صفحه نمایش 6.4 اینچی Super AMOLED ، یک سنسور اثر انگشت در صفحه نمایش ، 128 گیگابایت ذخیره سازی به عنوان استاندارد در بسیاری از کشورها ، چهار دوربین عقب و یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی. پردازنده ای که از تلفن استفاده می کند جذاب نیست. A31 به همراه Galaxy A41 از چیپست MediaTek Helio P65 استفاده می کند ، که برای بازی مناسب نیست. همانطور که قبلاً در عنوان نقد و بررسی قرار داده ام. طراحی گلکسی A31 از نظر جسمی خیلی تغییر نکرده است از Galaxy A30 یا Galaxy A30s. پشتی غیر قابل جابجایی پلاستیکی دارد و قسمت جلویی آن اکثراً توسط صفحه پوشانده شده است. این صفحه نمایش همان صفحه نمایش 6.4 اینچی Infinity-U Super AMOLED با Galaxy A30 و A30s است ، بنابراین بدنه پایین به طور قابل توجهی ضخیم تر از گودی در قسمت بالا و دو طرف است.

بررسی سامسونگ گلکسی A31 ؛ تلفن مناسب برای غیر گیمرها

بررسی سامسونگ گلکسی A31 ؛ تلفن مناسب برای غیر گیمرها

نمایشگر سامسونگ گلکسی A31

بهتر بود که یک صفحه نمایش Infinity-O مانند گلکسی A51 را نیز در اینجا مشاهده می کردیم، اما سامسونگ اینبار خواسته تا بین این دو تمایز قائل شود. آنچه که گلکسی A31 با گلکسی A51 مشترک است طراحی در پشت است که هنگام خاموش شدن نور از زاویه های مختلف خیره کننده به نظر می رسد. این یک صفحه نمایش “glasstic” بوده که از مواد پلاستیکی درجه یک ساخته شده است!

 

باتری سامسونگ گلکسی A31

با وجود باتری 5000 میلی آمپری در داخل ، گلکسی A31 خیلی سنگین نیست. با 185 گرم وزن، مطمئناً دیگر ای31 یک تلفن سبک وزن به حساب نخواهد آمد.

بررسی سامسونگ گلکسی A31 ؛ تلفن مناسب برای غیر گیمرها

بررسی سامسونگ گلکسی A31 ؛ تلفن مناسب برای غیر گیمرها

صفحه نمایش سوپر آمولد

تنظیم دوربین عقب L شکل به طرز قابل پیش بینی همان کاری است که در گلکسی A51 و سایر تلفن های اخیر Galaxy دیده ایم. هیچ متنی در مورد حسگر وضوح دوربین اصلی در کنار حسگرهای دوربین وجود ندارد ، چیزی که در تلفنهای سری M سامسونگ مشاهده کرده ایم ، و این باعث می شود ظاهری کاملاً نادیده و مطبوع داشته باشیم. صفحه نمایش ، داشتن یک پنل Super AMOLED ، به همان خوبی که انتظار دارید است. رنگ مشکی های عمیق ، رنگ های واضح اما زیاد اشباع نشده ، زاویه دید گسترده و میزان روشنایی بالا همه بخشی از این بسته بندی هستند. وضوح تصویر 2400 در 1080 پیکسل است ، بنابراین همه چیز از متن گرفته تا فیلم ها تیز به نظر می رسد. همانطور که در ابتدا گفته شد ، حاشیه پایین به ویژه از حاشیه های طرف دیگر بزرگتر است و ممکن است در بعضی مواقع مشکل داشته باشد ، اما این تنها انتقادی است که شما می توانید در مورد این گوشی تا آنجا که تجربه تماشای آن است ، مرتب کنید.

حسگر اثر انگشت سامسونگ گلکسی A31

گلکسی A31 با همان سنسور اثر انگشت در نمایشگر نوری با Galaxy A51 همراه است. در حالی که من هنوز خوانندگان اثر انگشت فیزیکی قدیمی را ترجیح می دهم ، این مورد را نیز خیلی دوست دارم. این بسیار سریعتر و دقیق تر از فناوری اثر انگشت در صفحه نمایش سال گذشته سامسونگ در تلفن های میان رده خود سال گذشته استفاده می کرد. صادقانه بگویم ، این حتی بهترفناوری پیشرفته اثر انگشت اولتراسونیک در تلفن های پرچمدار سامسونگ است ، حداقل اگر تفاوت قیمت این تلفن های سری A و پیشنهادات برتر این شرکت را در نظر بگیرید. تشخیص چهره همچنین برای کسانی که رویکردهای هندزفری تر را برای باز کردن قفل تلفن های خود ترجیح می دهند وجود دارد. در واقع ، حتی بیشتر اوقات از تشخیص چهره استفاده می کنم ، همراه با عملکرد آسانسور به حالت بیداری که بخشی از تقریباً هر تلفن کهکشان امروزه است. تشخیص چهره تقریباً همیشه خوب انجام می شود ، به خصوص هنگامی که صورت خود را دو بار با استفاده از ویژگی ظاهری جایگزین ثبت می کنید (جزئیات بیشتر در اینجا).

دوربین سامسونگ گلکسی A31

گلکسی A31 از پشتیبان دوربین متنوع برخوردار است: یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی ، یک دوربین فوق العاده 8 مگاپیکسلی ، یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی و یک دوربین با عمق 5 مگاپیکسلی وجود دارد. دوربین اصلی به اندازه کافی خوب برای تلفن های موجود در بخش میان رده پایین ، اما فقط کافی نیست. در خارج از روز ، حفظ جزئیات خوب و اندکی از نویز وجود دارد ، هرچند که این عکس ها گاه به نظر می رسد کاملاً مبهم هستند.

دوربین ای31  در شب

در شب و در شرایط کم نور ، Galaxy A31 به سختی فرو می رود. با نورپردازی مصنوعی کافی ، عکس ها دارای سر و صدای کم ، اما همچنین ظاهری نرم دارند. در صحنه های کم نور ، نویز به طرز چشمگیری بالا می رود ، و جزئیات تقریباً کاملاً از بین می روند. برای بدتر شدن اوضاع ، اینجا حالت شب اختصاصی وجود ندارد تا به شما در رسیدن به نتایج بهتر در شرایط دشوار روشنایی کمک کند. گلکسی A30 نیز یکی از این موارد را ندارد ، اما این سال 2020 است و انتظار می رود یک حالت شب در همه به جز ارزان ترین تلفن ها باشد.
عدم استفاده از حالت اختصاصی Night هنگام استفاده از دوربین فوق العاده حس می شود که به دلیل دیافراگم باریک باریک ، نمی تواند به عنوان دوربین اصلی در شرایط کم نور روشن باشد. عکس های بسیار گسترده ای که در طول روز در خارج از منزل گرفته شده اند دقیقاً تا زمانی که شما سعی در زوم کردن نکنید ، قابل استفاده هستند ، زیرا رزولوشن 8 مگاپیکسلی برای رفع هرگونه جزئیات معنی دار کافی نیست. با این وجود این محدودیت در تمام تلفنهای میان رده سامسونگ با دوربین های فوق العاده گسترده است. این فقط حالت Night نیست که در گلکسی A31 وجود ندارد: این حالت هم دارای کندی سرعت و یا چربی دور افتاده نیست. تنها حالت هایی که از Photo و Video جدا می کنید عبارتند از: Live Focus ، Pro ، Panorama ، Macro و Food. از حالت ماکرو برای گرفتن عکس با دوربین ماکرو استفاده می شود و تا آنجا که به کیفیت آن تصاویر مربوط می شود ، نتایج بسیار متوسط ​​است. با کارکرد 5 مگاپیکسلی به اندازه کافی ، دوربین ماکرو نمی تواند جزئیات زیادی را حل کند ، و در شرایط کم نور کم و بیش بی فایده است.

دارای قابلیت لایو فوکوس

همچنین می توانید با دوربین های عقب و جلو عکس های بوکه را با حالت Live Focus ضبط کنید. عکسهای بوکه با جدایی خوب از سوژه و پس زمینه بسیار زیبا به نظر می رسند. طبق معمول ، برخی آثار باستانی در اطراف موهای فرد مشاهده خواهید کرد ، اما هیچ مسئله دیگری وجود ندارد. در مورد فیلمبرداری ، A31 خوب است. شما می توانید فیلم ها را با وضوح Full HD با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنید ، اما جزئیات زیادی ضبط نمی شود و مانند عکس ها ، فیلم ها گاهی اوقات می توانند کاملاً بی پرده و بی جان به نظر برسند.برخی از تصاویر معمولی ، فوق العاده گسترده ، بوکه و ماکرو را در گالری زیر مشاهده کنید. این فقط حالت Night نیست که در گلکسی A31 وجود ندارد: این حالت هم دارای کندی سرعت و یا چربی دور افتاده نیست. تنها حالت هایی که از Photo و Video جدا می کنید عبارتند از: Live Focus ، Pro ، Panorama ، Macro و Food. از حالت ماکرو برای گرفتن عکس با دوربین ماکرو استفاده می شود و تا آنجا که به کیفیت آن تصاویر مربوط می شود ، نتایج بسیار متوسط ​​است. با کارکرد 5 مگاپیکسلی به اندازه کافی ، دوربین ماکرو نمی تواند جزئیات زیادی را حل کند ، و در شرایط کم نور کم و بیش بی فایده است.

بررسی سامسونگ گلکسی A31 ؛ تلفن مناسب برای غیر گیمرها

بررسی سامسونگ گلکسی A31 ؛ تلفن مناسب برای غیر گیمرها

در قسمت جلویی ، A31 به یک تیرانداز 20 مگاپیکسلی مجهز شده است که در طول روز سلفی های بدون صدا را در خارج از منزل می گیرد ، اگرچه حفظ جزئیات کاملاً متوسط ​​است و تصاویر فاقد وضوح هستند. به محض جابجایی در داخل خانه ، سر و صدا می خزد و تصاویر بسیار نرم می شوند. به طور کلی ، کیفیت سلفی در این گوشی کار را تمام می کند و چیز دیگری نیست ، همانطور که در عکس های زیر مشاهده می کنید.

نرم افزار سامسونگ گلکسی A31

Galaxy A31 اندروید 10 را با One UI 2.1 از قاب خارج می کند ، این همان چیزی است که شما در ترکیب پرچمداران Galaxy S20 نیز پیدا می کنید. به طور طبیعی ، مجموعه ویژگی ها در اینجا بسیار کوچکتر است ، اگرچه چند مورد مفید نیز وجود دارد. این شامل یک ویژگی UI 2.1 مانند Quick Share و Music Share است. Quick Share یک ویژگی AirDrop مانند است که به شما امکان می دهد به سرعت انتقال فایل ها را به سایر دستگاه های Galaxy که دارای یک UI 2.1 از طریق Wi-Fi است منتقل کنید – تنها سه ضربه ، یکی برای ضربه زدن به دکمه اشتراک گذاری ، دیگری برای انتخاب سریع اشتراک از منوی اشتراک گذاری و دیگری برای انتخاب دستگاهی که می خواهید داده های خود را با آنها به اشتراک بگذارید.

صدا و بلندگو سامسونگ گلکسی A31

با استفاده از Music Share ، می توانید به بلندگو بلوتوث متصل شوید و به دستگاه های دیگر اجازه دهید با اتصال به تلفن خود به جای آن بلندگو بلوتوث ، موسیقی را روی آن پخش کنند. Galaxy A31 همچنین دارای ویژگی های Edge Screen و Edge Lightning سامسونگ است که اغلب در تلفن های هوشمند پرچمدار Galaxy نمی بینیم. همچنین بسیاری از ویژگی های استاندارد One UI 2.0 و Android 10 شامل مواردی چون لینک به ویندوز ، پرتاب بازی ، Dual Messenger ، Secure Folder ، Wellnessing Digital با حالت Focus ، پشتیبانی از مضامین ، حالت یک دست ، Samsung Pass و همیشه روشن است.
سامسونگ پرداخت نیز وارد سیستم است ، اگرچه فقط با ترمینال های پرداخت مبتنی بر NFC کار می کند (در هند ، پشتیبانی از کیف پولها وجود دارد). با این وجود هیچ نسخه Bixby Voice یا Bixby Routines در Galaxy A31 در دسترس نیست. ضبط کننده صفحه نیست. در مورد بروزرسانی ها ، می توانید انتظار داشته باشید که Galaxy A31 بتواند اندروید 11 و اندروید 12 را به همراه هر نسخه One UI با آنها همراه کند. به روزرسانی های امنیتی هر سه ماه یکبار انجام می شود ، اگرچه ممکن است چند مورد وجود داشته باشد که مجبور شوید مدت زمان بیشتری بین دو نسخه جدید منتظر بمانید.
A31 با استفاده از MediaTek Helio P65 ، یک تراشه 12 نانومتری که دو هسته عملکرد Cortex-A75 را با سرعت 2GHz ، شش هسته Cortex-A55 کم مصرف با سرعت 1.7GHz و GPU Mali-G52 MC2 بسته بندی می کند. هسته پردازنده جدیدتر از آن چیزی است که در Exynos 7904 می یابید که گلکسی A30 را قدرت می دهد و GPU را نیز پشتیبانی می کند ، اما Helio P65 حداقل در هنگام بازی هنوز در دست پیشرفت است.

عملکرد بازی در A31

وقتی بازی نمی کنید ، Galaxy A31 به اندازه کافی خوب عمل می کند. ما این نسخه را با 6 گیگابایت رم آزمایش کردیم و برنامه ها به سرعت باز می شوند و انیمیشن ها اکثراً صاف هستند ، اگرچه لکنت های معمول وجود دارد و در بعضی مواقع مانند زمان تعویض بین دو برنامه ، لکنت ها وجود دارد. این دوره برای تلفن های Galaxy در این بخش کاملاً مهم است ، از جمله Galaxy A51 ، و تا زمانی که انتظارات خود را خسته نکنید ، باعث شکایت نمی شود. آنچه در این دوره مهم نیست عملکرد بازی است. بازی های ساده ، مانند Temple Run یا Clash of Clans ، بدون هیچ مشکلی اجرا می شوند ، اما برای دوستداران PUBG و Call of Duty که در آنجا هستند ، این گوشی اشتباه است. اینگونه نیست که Galaxy A31 یک تجربه قابل پخش را ارائه نمی دهد ، فقط برای رسیدن به این هدف باید از پایین ترین تنظیمات گرافیکی استفاده کنید.
در حقیقت ، Call of Duty به جز تنظیمات پایین موجود ، هیچ تنظیمات گرافیکی دیگری ندارد. PUBG این کار را انجام می دهد ، اما تلفن قادر به حفظ نرخ فریم قابل پخش در جلسات طولانی حتی در تنظیمات متوسط ​​نیست. سامسونگ در مورد نحوه تهیه تلفن با نرم افزار Game Booster خود بسیار تأثیر دارد ، اما این هیچ کاری برای تقویت عملکرد نمی کند. یا شاید این بازی تقویت کننده باشد که باعث می شود این بازی ها نیز مانند آنها اجرا شوند. در هر صورت ، این تلفن به معنای بازی های جدی نیست.

ای31 ؛ یک میانرده متوسط از لحاظ سخت افزار

تلفن های میان رده و باتری های بزرگ همیشه کبریتی هستند که در بهشت ​​ساخته شده اند و در مورد گلکسی A31 نیز همین موضوع وجود دارد. با استفاده از نور که شامل برخی مرور ، تماشای چند فیلم YouTube و پاسخ دادن به پیام های WhatsApp از طریق اتصال Wi-Fi است ، A31 می تواند به راحتی یک روز و نیم قبل از نیاز به شارژ مجدد دوام آورد. با فعال بودن داده های تلفن همراه برای ساعات طولانی ، استقامت کل می تواند در حدود یک روز کوتاه شود ، که هنوز هم چشمگیر است.
همین امر در مورد استفاده متوسط ​​تا حدودی سنگین نیز انجام می شود ، پس از آن اغلب شارژ کافی وجود دارد ، بنابراین مجبور نیستید تلفن را به شارژر وصل کنید. حتی اگر شما در تمام طول روز در حال بازی و تماشای فیلم هستید (با همه گیر بودن کورو ویروس که مردم را مجبور می کند هرچه بیشتر وقت خود را در خانه بگذرانند ، این کاری است که بسیاری از افراد ممکن است انجام دهند) ، A31 حداقل 12-14 ساعت به راحتی زنده می ماند. قبل از اینکه درخواست هزینه کند

شارژ سریع 15 واتی

گلکسی A31 از شارژ سریع 15W (با یک شارژر 15W در جعبه موجود است) پشتیبانی می کند ، اما به لطف اندازه باتری ، می توان تقریباً دو ساعت از 0 تا 100 را طی کرد. بنابراین ، اگر شما یک کاربر سنگین هستید ، بهتر است پس از بیدار شدن تلفن ، شارژ تلفن را به جای این کار انجام دهید.
Galaxy A31 مانند هر تلفن Galaxy دیگر که پرچمدار نیست ، با یک بلندگو منفرد در پایین قرار گرفته است. بلندگو هرگز تحریف نمی شود و به اندازه کافی بلند است وقتی در یک اتاق کوچک قرار دارید. اما اگر می خواهید کاملاً شنیدنی باشد ، باید در حداکثر حجم از آن استفاده کنید ، کاری که هنگام گوش دادن به پادکست ها باید انجام دهم.
متأسفانه ، هدفون ارائه شده در جعبه از سطل معامله سامسونگ است ، بنابراین آنها خیلی بهتر نیستند. در حداکثر حجم ، هدفون درون جعبه کاملاً شکننده به نظر می رسد و می تواند باعث ناراحتی شود ، بنابراین به هدفون های شخص ثالث توصیه می شود. شما می توانید این روزها گوشی های سیمی بسیار خوبی را با قیمت ارزان دریافت کنید و در کنار پشتیبانی از Dolby Atmos از طریق تلفن ، می توانید به راحتی در صورت خرید Galaxy A31 به کیفیت صدای بهتر ارتقا دهید.

اولویت شما برای انتخاب یک گوشی چیست

من این را کوتاه خواهم کرد: اگر نمی دانید Galaxy A31 تلفنی است که باید خریداری کنید یا از آن پرش کنید ، باید از خود بپرسید اولویت های شما چیست. اگر فکر می کنید بازی های جدی را انجام خواهید داد که شامل بازی کردن عناوینی مانند PUBG است ، بهتر است هزینه اضافی را خرج کنید و Galaxy A51 را خریداری کنید. اگر بودجه تان محدود است و شما یک بازیگر سنگین نیستید ، پس Galaxy A31 می تواند به شما کمک کند. فقط انتظار نداشته باشید که به جز ماندگاری باتری و کیفیت صفحه نمایش ، کیفیت دیگری داشته باشد و شکایتی نداشته باشید.

شما میتوانید از طریق این لینک تمامی محصولات Galaxy A31 را مشاهده نمائیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *