اخبار, تلفن همراه

ایسوس زنفون 6 با دوربین سلفی چرخان رونمایی شد

ایسوس زنفون 6

ایسوس زنفون 6 جدیدترین گوشی پرچمدار شرکت ایسوس، امروز با یک دوربین فوق حرفه ای 48 مگاپیکسلی چرخان به همراه باتری 5000 میلی آمپر ساعت و همچنین قیمت عالی رونمایی شد. در ادامه مشخصات فنی، طراحی ظاهری، سیستم عامل و سایر مشخصات را بررسی خواهیم کرد.

گوشی ایسوس زنفون 6 با وجود سخت افزار بسیار قدرتمند، تنها 500 یورو (600 دلار ) قیمت دارد که می توان آن را اقتصادی ترین و ارزان ترین پرچمدار سال 2019 ( حتی با وجود غول های اقتصادی وان پلاس و شیائومی) نامید.

مشخصات فنی ایسوس زنفون 6

نکته جالب و استثنایی روی گوشی ایسوس زنفون 6 ، عدم وجود دوربین سلفی و دوربین اصلی در بدنه به صورت نمایان است. در ادامه ماژول دوربین این گوشی را بررسی خواهیم کرد.

البته این اولین گوشی نیست که در آن دوربین چرخان استفاده می شود، اما می توان مزیت آن را نسبت به گلکسی ای 80 سامسونگ، استفاده از ماژول اختصاصی و فوق کاربردی دوربین این گوشی نامید.در این دوربین دوگانه از ترکیب سنسور 48 مگاپیکسلی سونی IMX586 (گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و اندازه پیکسل‌های 0.9 میکرومتر) و یک سنسور 13 مگاپیکسلی از نوع اولترا واید با میدان دید 125 درجه استفاده شده است.

البته دوربین این محصول از لرزشگیر اپتیکال استفاده نمی کند و یک نوع حالت نرم افزاری هوشمند برای تثبیت تصاویر در آن به کار رفته است.با توجه به یکسان بودن دوربین اصلی و سلفی، امکان گرفتن فیلم‌های سلفی در چنین رزولوشن و نرخ فریمی بالایی فراهم است! به لطف ساختار مکانیکی دوربین گوشی ایسوس زنفون 6 خواهید توانست به صورت خودکار، تصاویری پانورامیک به ثبت برسانید. ردیابی حرکتی برای نگه داشتن سوژه در چارچوب دوربین از دیگر ویژگی‌های آن به شمار می‌رود.

ایسوس زنفون 6

دو حالت HDR+ Enhanced و Night Mode از جمله ویژگی‌های نرم افزاری دوربین گوشی هستند. در آن‌ها از طریق ترکیب تصاویر پیاپی به ثبت رسیده تحت شرایط مختلفی، عکس‌هایی با کیفیت بالا به کاربر ارائه می‌شود.

صفحه نمایش گوشی

از نظر پنل صفحه نمایش ، این گوشی به یک نمایشگر 6.4 اینچی آی پی اس ال سی دی مجهزشده که یکی از بیشترین نرخ های نسبت اندازه را به بدنه با 92 درصد دارد. رکورد پیشین متعلق به گوشی های جدید شیائومی با 91.5 درصد ابعاد بود. حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش 600 نیتس بوده و از DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. فول اچ‌دی بودن رزولوشن نمایشگر و عدم استفاده از اسکنر اثر انگشت زیر آن، با توجه به اقتصادی بودن گوشی قابل توجیه است. اسکنر اثر انگشت روی پنل پشتی و زیر دوربین قرار دارد.

ایسوس را می توان یکی از پیشگامان عرضه باتری های عالی برای گوشی های هوشمند در نظر گرفت .این امر را همچنان در سری های مکس نیز تجربه کرد و با همین تجربه به سمت جاسازی یک باتری 5000 میلی آمپر ساعت روی گوشی ایسوس زنفون 6 رفت. به لطف ظرفیت بالای باتری، شارژر می‌تواند جریانی ثابت را حفظ کند. سیستم عامل اندروید 9 روی این گوشی بر پایه رابط کاربری جدید ZenUI مجهز شده که رابط کاربری جدید بسیار متفاوت تر و دارای شباهت بیشتر به خود اندروید 9 پای خواهد بود.شرکت از اکنون وعده داده آپدیت سیستم عامل اندروید 11 نیز برای زنفون 6 عرضه شده و گوشی، تا 2 سال آینده، به طور متناوب پچ‌های امنیتی گوگل را دریافت خواهد کرد.

منتظر عرضه این گوشی 600 دلاری پرچمدار ایسوس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *