اخبار, تلفن همراه

اچ تی سی یو 12 لایف با دوربین دوگانه و حسگر اثر انگشت پشت بدنه عرضه می شود

اچ تی سی یو 12 لایف

بر اساس طراحی های جدید به دست آمده، اچ تی سی یو 12 لایف (HTC U12 life) به دوربین دوگانه و حسگر اثر انگشت پشت بدنه مجهز خواهد شد. در ادامه به مشخصات فنی و قیمت احتمالی این گوشی می پردازیم.

اچ تی سی یو 12 لایف

شرکت اچ تی سی چند سالی است که روزگار خوبی در بازار جهانی ندارد. این شرکت تایوانی با وجود عرضه گوشی های استثنایی در چند سال اخیر اما در یک سربالایی بسیار تند و تیز قرار گرفته و به نظر نمی رسد که بیش از این تاب و توان رقابت با دیگر شرکت های بزرگ جهانی را داشته باشد. اچ تی سی در دو سال اخیر تنها به عرضه گوشی های رده بالا آن هم تنها 1 یا 2 مدل گوشی در سال بسنده کرده و تمرکز خود را روی این محصولات گذاشته است.

با وجود اینکه غول تایوانی اچ تی سی در حال غرق شدن در گرداب ضرردهی و فروش پایین است، اما همچنان نا امید نشده و قصد عرضه گوشی میان رده‌ای به نام اچ تی سی یو 12 لایف با دوربین دوگانه و حسگر اثر انگشت را دارد.

با این حال اچ تی سی توانسته با تولید گوشی های با کیفیت میان رده مجددا خود را از منجلاب بیرون بکشد، از این رو در آخرین تولید خود، اچ تی سی یو 12 لایف را روانه بازار خواهد کرد با توجه به طرح‌های منتشر شده از این گوشی هوشمند اندرویدی، یو 12 لایف دارای دوربین دوگانه و حسگر اثر انگشت در قاب پشتی خود است.

البته بیشتر از یک هفته نیست که از به نمایش گذاشتن مشخصات این گوشی میگذرد. این طرح دوربین دوگانه گوشی شامل یک دوربین 16 و یک دوربین 5 مگاپیکسلی با چینش عمودی را تایید می‌کند. حسگر اثر انگشت این گوشی نیز در پشت بدنه نصب شده است. دوربین سلفی نیز از نوع تکی است.

هرچند که از سال 2017 به تقلید از آیفون ایکس و قبل تر از آن اسنشیال فون، بسیاری از شرکت ها حالت بریدگی بالای صفحه نمایش را روی گوشی های خود به کار گرفتند، اما اچ تی سی همچنان از این تکنیک استفاده نخواهد کرد.انتظار می‌رود این گوشی یک نمایشگر ساده 6 اینچی با رزولوشن 1080×2160 (فول اچ دی پلاس) و نسبت تصویر 18 به 9 داشته باشد. یو 12 لایف 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی برای ذخیره داده‌ها دارد. یک باتری بزرگ 3600 میلی‌آمپر ساعتی نیز عهده دار تامین نیروی این گوشی است. برای یک گوشی میان رده مشخصات بسیار عالی و استثنایی به شمار می رود.

پردازنده و زمان عرضه گوشی اچ تی سی یو 12 لایف

همانطور که در گزارشات اخیر شنیده ایم، اچ تی سی یو 12 لایف به پردازنده اسنپدراکون 636 مجهز می شود. با توجه به نوع چیپست، توان پردازشی این گوشی توسط پردازنده 8 هسته‌ای Kryo 260 با فرکانس پایه 1.8 گیگاهرتز و پردازش گرافیکی آن نیز بر عهده پردازشگر Adreno 509 است. این چیپست دارای NFC و بلوتوث نسخه 5 است. پشتیبانی از فناوری انحصاری شارژ سریع 4 کوالکام (Quick Charge 4) نیز از دیگر قابلیت‌های چیپست اسنپدراگون 636 است. مودم LTE مدل X12 آن نیز از سرعت دانلود 600 مگابیت بر ثانیه با پشتیبانی از cat.12 و سرعت آپلود 150 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

از زمان عرضه این گوشی اطلاعاتی در دست نیست، اما از آنجا که اچ تی سی یو 11 لایف در نوامبر سال گذشته رونمایی و عرضه شد، احتمالا جایگزین آن نیز در بازه زمانی مشابه معرفی شود. هرچند اچ تی سی دیگر آن غول سابق نیست، اما همچنان طرفداران خود را دارد. پس بنابراین باید تا آبان و آذرماه صبر کنیم و شاهد عرضه این گوشی در بازار های مختلف جهانی باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *