اخبار, تلفن همراه

اولین گوشی مبتنی بر بلاک چین جهان اچ تی سی اگزودوس 1 معرفی شد

اولین گوشی مبتنی بر بلاک چین - اگزودوس 1

اولین گوشی مبتنی بر بلاک چین اچ تی سی اگزودوس 1 معرفی شد، این گوشی دارای کیف پول رمزنگاری zion است. در ابتدا توضیح خواهیم داد که بلاک چین چیست و پس از آن به معرفی اگزودوس 1 ، و مشخصات فنی این گوشی می پردازیم.

اولین گوشی مبتنی بر بلاک چین - اگزودوس 1

گوشی جدید اچ تی سی مبتنی بر فناوری بلاک چین توسط این شرکت تایوانی رونمایی شد و انتظار می رود تا اواخر ماه آذر و اوایل ماه دی به تولید انبوه برسد. شما برای خرید آن باید 0.15 بیتکویین یا 4.78 اتریوم (چیزی در حدود 960 دلار) بپردازید. با این اوصاف، با بالا یا پایین رفتن قیمت این ارزهای دیجیتالی، قیمت گوشی اچ تی سی Exodus 1 نیز تغییر پیدا خواهد کرد.

بلاک چین چیست

ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین و اولین نفری که از بلاک چین برای حل مشکل دوبار خرج کردن پول بدون استفاده از یک نهاد مرکزی استفاده کرد، از کلمه بلاک و زنجیره در مقاله سفید بیت کوین استفاده کرد. در نهایت این جامعه بود که کلمه بلاک چین را محبوب کرد. با افزایش توجه به بیت کوین، بلاک چین هم محبوبیت بیشتری بدست آورد. همین افزایش محبوبیت بود که باعث افزایش علاقه جهانی به این فناوری شد.

بلاک چین از چندین بلاک تشکیل شده که هر کدام مجموعه‌ای از تراکنش‌ها را در خود نگهداری می‌کند که به صورت رمزنگاری شده به بلاک دیگر متصل می‌شود. همه اینها با هم یک دفتر کل را شکل می‌دهند.

از اصل مطلب شروع می‌کنیم؛ بلاک چین یک پایگاه داده‌ (DataBase) توزیع شده است که به‌عنوان یک دفتر اطلاعاتی توزیع شده، شناخته می‌شود. که آن را به اختصار و برای ساده سازی کار، پایگاه داده می‌نامیم. علاوه بر این، بیایید به‌جای توزیع شده از به اشتراک گذاشته شده، استفاده کنیم. در زمینه‌های بیشتر، هر بلاک به‌عنوان یک «رکورد» در این پایگاه داده شناخته می‌شود.

بنابراین، در راستای اهداف این مقاله، ما بلاک چین را یک پایگاه داده به اشتراک گذاشته شده می‌نامیم. هر چیزی که به این پایگاه داده اضافه شود، یک رکورد جدید است.

چگونه گوشی اگزودوس 1 یک گوشی مبتنی بر بلاک چین است؟ آنچه که گوشی جدید اچ تی سی را ویژه می‌کند، تجهیز آن به کیف پول رمزنگاری شده‌ی Zion است که توسط این شرکت تایوانی توسعه یافته است. آن از امنیت تحت محاصره تراشه اسنپدراگون 845 استفاده می‌کند تا کلیدهای شما را از درگاه‌های غیرقابل اعتماد سیستم عامل و اپلیکیشن‌ها پنهان نگه دارد. zion می تواند گوشی اگزدسوس 1 اچ تی سی را به یک کیف پول رمز نگاری شده همراه تبدیل کند. اما اگر گوشی‌تان را گم کردید چه می‌شود؟ Social Key Recovery به شما اجازه می‌دهد تا چند فرد مطمئن را پیدا کنید تا بتوانند مجددا کلید محرمانه‌ی شما را مجددا بسازند. نام این قابلیت Secret Sharing (قابلیتی شناخته شده در دنیای ارزهای دیجیتالی است) خواهد بود.

باید توجه داشت که اگزدوس 1 اچ تی سی ، اولین گوشی مبتنی بر بلاک چین دنیا، قادر به اجرای dApps، اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز است که می‌توانند هم زمان بر روی بسیاری از دیوایس‌ها اجرا شده تا نتایج قابل اطمینانی حاصل شده و نتواند مورد سوء استفاده قرار گیرد. اچ تی سی جزئیات زیادی را ارائه نکرده است،‌ اما احتمالا این برنامه‌ها بر مبنای اتریوم اجرا خواهند شد.

 

مشخصات اچ تی سی اگزودوس 1

این گوشی از نظر مشخصات فنی به یک نمایشگر 6 اینچی با وضوح +1440p و نسبت 18:9، تراشه‌ی اسنپدراگون 845، رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی تجهیز شده است. در اینجا دوربین دوگانه پشتی (سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی)، یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی نیز وجود دارد. در انتها باید به ضد آب بودن این گوشی، به لطف تاییدیه IP68 اشاره کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *