اخبار, تلفن همراه

اولین گوشی ماهواره ای دنیا ، Thuraya X5 touch معرفی شد

اولین گوشی ماهواره ای دنیا

اولین گوشی ماهواره ای دنیا، مجهز به سیستم عامل اندروید معرفی شد . thuraya X5 touch یک گوشی تمام عیار است که به آنتن های ماهواره ای مجهز شده. در ادامه مشخصات کلی ، سخت افزار، قیمت و جزییات دیگری از این گوشی را که طی معرفی آن به دست آمده بررسی خواهیم کرد.

اولین گوشی ماهواره ای دنیا

در ماه های مارس و آوریل سال 2018، یعنی تقریبا ماه فروردین سال 97، خبر های مبنی بر ساخت اولین گوشی ماهواره ای دنیا منتشر شد. طی این خبر جزییات و دیتیل های مختلفی از این گوشی فاش شد. حال امروز پس از گذشت 8 ماه از این خبر، اولین گوشی ماهواره ای دنیا به نام thuraya x5 touch در معرض دید عموم قرار گرفت و تمامی مشخصات آن به نمایش گذاشته شد تا کاربران با این گوشی آشنا شوند.حالا ما به صورت کامل با این تلفن هوشمند آشنا هستیم.

مشخصات اولین گوشی ماهواره ای دنیا

این گوشی همانند دیگر گوشی های هوشمند جهان دارای انواع مختلفی از مشخصات سخت افزاری معمول بازار است. اولین گوشی ماهواره ای جهان برای اثبات خود دو آنتن غیر معمولی شبیه به گوشی های دهه 90 میلادی همراه دارد. در بخش جلویی، سازندگان از یک نمایشگر لمسی و 5.2 اینچی IPS با وضوح 1080×1920 تا ما با دستگاهی نسبتا کوچک رو به رو باشیم. زیر قاب، تراشه میان رده اسنپدراگون 625 در کنار 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا، اطلاعات را مدیریت می‌کند. همان‌طور که وعده داده شده بود، سازندگان از یک باتری بزرگ با ظرفیت 3 هزار و 800 میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده‌اند. از آنجایی که هدف خریداران این گوشی، عکاسی نیست، در بخش پشتی می‌توان دوربینی 8 مگاپیکسلی و در بخش جلویی، دوربینی 2 مگاپیکسلی را پیدا کرد. بنا بر دلایلی نامعلوم نیز دستگاه از اندروید 7.1 نوقا استفاده می‌کند و به آخرین نسخه سیستم عامل اندرویدی ، حال چه اندروید 8.1.1 و چه اندروید 9 مجهز نشده است. شاید شرکت سازنده در ادامه روند عرضه این مساله را مشخص کند.

اولین گوشی ماهواره ای دنیا

این گوشی 262 گرم وزن دارد و به واسطه استانداردهای IP67 و گواهینامه نظامی MIL-STD-810، در شرایط سخت مقاوم خواهد بود. ایکس 5 تاچ همراه با NFC توسعه پیدا کرده و خریداران از سیستم‌های مسیریابی مختلف همچون جی پی اس، بیدو و گلوناس بهره‌مند خواهند شد.

برای تماس‌های ماهواره‌ای، از یک آنتن جمع‌شدنی استفاده شده و دو سیم‌کارت که یکی روی شبکه‌های 3G ،2G و 4G کار می‌کند و دیگری با ماهواره‌ها در ارتباط است، همواره فعال هستند.

قیمت thuraya X5 touch

اولین گوشی ماهواره ای دنیا، thuraya X5 touch به احتمال زیاد و آن طور که از رسانه ها شنیده می شودف قرار است با قیمت بالای 999 پوند در بازار 160 کشور به فروش رسد. علاقه‌مندان می‌توانند از ماه آینده میلادی، این تلفن هوشمند را خریداری کنند. هرچند، احتمالا کمی طول خواهد کشید تا X5 تاچ در بازار کشورهای مختلف آماده عرضه شود.

نظر شما در مورد این گوشی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *