اخبار, تلفن همراه

اندروید 11 به زودی توسط گوگل عرضه می شود

اندروید 11

در حالی که اندروید 10 نیز به صورت رسمی معرفی نشده گوگل در حال آماده سازی عرضه اندروید 11 است. اندروید 10 به نام اندروید Q و اندروید 11 نیز اندروید R خواهد بود.با این تفاسیر به نظر می رسد رونمایی از اندروید 10 نیز به تاخیر افتاده باشد.

اندروید 11

گوگل یکی از شرکت های معتبر دنیا است که سرمایه گذاری های وسیعی در زمینه تولید و پشتیبانی سیستم عامل خود یعنی اندروید انجام داده است. این سیستم عامل در سال 2008 روی یک گوشی اچ تی سی رونمایی شد و حالا امسال قرار است نسخه 11 آن رونمایی و عرضه شود. اندروید 10 که برای اولین بار به صورت نسخه بتا تست روی گوشی های پیکسل 3 گوگل قرار گرفت هنوز نتوانسته به صورت رسمی کار خود را آغاز کند و به نظر می رسد که با مشکلات امنیتی گوشی دست و پنجه نرم می کند. در هر صورت گوگل تصمیم دارد که نسخه اندروید 11 را زودتر از موعد و قبل از همگانی شدن اندروید 10 به نمایش بگذارد.

مشخصات اندروید 11

بخش توسعه دهندگان گوگل که اکثرا آن را با نام Android Developers می شناسند در توییتر رسمی خود اعلام کرده که قرار است رویدادی در ارتباط با عرضه اندروید 11 به نام Android Global Developer Sumit برگزار شود. البته به طور صریح رونمایی از اندروید 11 گفته نشده اما آن طور که مشخص است مهم ترین سرفصل این رویداد ، رونمایی از اندروید 11 باشد. اندروید 11 یا اندروید R آخرین و جدید ترین نسخه اندروید است که انتظار داریم در تسخه گوگل پیکسل 4 قرار داده شود.

نام گذاری نسخه های مختلف اندروید از ابتدای تولد این سیستم عامل بر اساس حروف الفبا انگلیسی بوده است، به طوری که اندروید 9 به نام پای یا P ، اندروید 10 یا اندروید Q و اندروید 11 نیز به نام اندروید R شناخته می شوند. با این حال اندروید R هنوز در حد یک گمانه‌زنی است و نمی‌توان به طور قطع در مورد آن صحبت کرد. هرچند باید انتظار داشت اندروید کیو در هفتم می (17 اردیبهشت) رسما عرضه شود٬ اما ظاهرا این عرضه با تاخیر انفاق می‌افتد. گوگل در اندروید 10 نگاه ویژه‌ای به بهبود صرفه جویی در مصرف انرژی٬ بهبود ژست‌های حرکتی٬ مدیریت نوتیفیکیشن٬ کنترل دسترسی و قابلیت‌های امنیتی  خواهد داشت. حال باید دید اندروید 11 چه ویژگی‌های جدیدتری را در بر می‌گیرد و در آن روی چه مواردی تمرکز شده است.

گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 XL  نیز همزمان با رونمایی از نسخه جدید اندروید ، مطابق با سال های گذشته در سه ماهه آخر سال 2019 رونمایی خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *