اخبار, تلفن همراه

این اشتباهات که در زمان خرید کارت حافظه میکرو اس دی (microSD) نباید انجام داد

کارت میکرو اس دی

اگر شما گوشی موبایل، دوربین، لپ تاپ یا لوازم جانبی داشته باشید به طور حتم کارت حافظه میکرو اس دی (MicroSD) مطمئنا لازم خواهید داشت. در این مطلب اشتباهاتی را که در هنگام خرید کارت حافظه میکرو اس دی نباید انجام داد، بررسی می کنیم.

بیایید نگاهی بیندازیم که در هنگام خرید کارت microSD از چه اشتباهاتی باید جلوگیری کنید.

1. خرید کارتهای SD ناسازگار

کارت microsd

همه کارتهای microSD در همه شکافهای کارتهای microSD جای می گیرند ، اما همه آنها کار نمی کنند. چهار قالب مختلف کارت و همچنین استانداردهای مختلف وجود دارد و اینها سازگاری را تعیین می کنند.

سه قالب اصلی که احتمالاً قبلاً با آنها آشنا شده اید ، SD ، SDHC و SDXC هستند (یا کارتهای microSD ، microSDHC و microSDXC — میکرو و تمام اندازه مبتنی بر همان مشخصات هستند). قالب چهارم SDUC است. این در ژوئن سال 2018 اعلام شد و مدتی پیش از آماده شدن کارت ها می گذرد.

هر قالب در مشخصات SD تعریف شده است ، اما آنها به همان روش کار نمی کنند. در نتیجه ، قالب ها با جایگاه سازگار نیستند. شما نمی توانید از کارتهای جدیدتر در سخت افزاری استفاده کنید که فقط از قالبهای قدیمی پشتیبانی می کند.

قالب های کارت میکرو اس دی

تفاوت بین قالبها قابل توجه است:

microSD: دارای ظرفیت حداکثر 2 گیگابایت است و در هر شکاف microSD کار می کند.
microSDHC: دارای بیش از 2 گیگابایت و حداکثر 32 گیگابایت است و در سخت افزاری کار می کند که از SDHC و SDXC پشتیبانی می کند.
microSDXC: دارای ظرفیتی بیش از 32 گیگابایت و حداکثر 2 ترابایت (اگرچه در زمان نوشتن ، 1TB بزرگترین کارت در دسترس است) و فقط در دستگاههای سازگار با SDXC پشتیبانی می شود.
microSDUC: از کارتهای حداکثر 128TB پشتیبانی می کند و به یک دستگاه سازگار نیاز دارد.

علاوه بر بررسی اینکه قالب کارت با سخت افزار شما سازگار است ، باید چند جزئیات دیگر را نیز بررسی کنید.

ظرفیت

ابتدا سخت افزاری که از اسلات های microSDXC پشتیبانی می کند ، به طور خودکار از هر اندازه کارت در این قالب پشتیبانی نمی کند. به عنوان مثال ، سامسونگ گلکسی اس 9 ، به طور رسمی از کارتهای 400 گیگابایتی پشتیبانی می کند. هیچ تضمینی وجود ندارد که کارت 512 گیگابایت شما روی این گوشی کار کند.

و اگر قصد دارید در هر نقطه از کارت microSD با رایانه شخصی خود استفاده کنید – به عنوان مثال ، برای ذخیره کردن پرونده ها – باید اطمینان داشته باشید که رایانه شخصی شما از سیستم پرونده ای که کارت با آن فرمت پشتیبانی می شود. کارتهای MicroSDXC بصورت پیش فرض از سیستم exFAT استفاده می کنند. ویندوز بیش از یک دهه از آن پشتیبانی کرده است ، اما macOS فقط از نسخه 10.6.5  استفاده می کند.
از FAT گرفته تا NTFS گرفته تا ZFS: سیستمهای File Demistified هارد دیسک ها و سیستم عامل های مختلف ممکن است از سیستم فایلهای مختلف استفاده کنند. در اینجا معنی آن چیست و شما باید بدانید. بیشتر بخوانید.

سرعت فوق العاده بالا

فرمت های SDHC و SDXC می توانند از رابط درگاه Ultra High Speed ​​(UHS) پشتیبانی کنند – مدار سریعتر که باعث می شود داده ها با سرعت بیشتری حرکت کنند. سه نسخه UHS عبارتند از UHS-I (با سرعت اتوبوس حداکثر 104MBps) ، UHS-II (حداکثر 312MBps) و UHS-III (حداکثر 624MBps).

برای بهره مندی از افزایش عملکرد UHS ، سخت افزار شما باید از آن پشتیبانی کند. کارتهای حافظه UHS در شکافهای قدیمی تر اما با سرعت کاهش یافته 25 مگابیت در ثانیه کار می کنند.

2. انتخاب سرعت اشتباه

کارت microsd

شناسایی سرعت کارت میکرو اس دی حتی پیچیده تر از رمزگشایی قالب ها و سازگاری است. کمتر از شش راه برای نشان دادن سرعت سریع کارت وجود ندارد ، و استفاده از همه تولید کنندگان غیر معمول نیست.
کلاس سرعت

کلاس سرعت میکرو اس دی

کلاس سرعت حداقل سرعت نوشتن کارت حافظه را در مگابایت در ثانیه نشان می دهد. چهار کلاس سرعت به شرح زیر تعریف شده است:
تبلیغات

کلاس 2: حداقل 2MBps.
کلاس 4: حداقل 4 مگابیت در ثانیه.
کلاس 6: حداقل 6MBps.
کلاس 10: حداقل 10 مگابیت در ثانیه.

نمایش عملکرد سطح پایه به شما کمک می کند تا مشخص کنید که کارت برای یک کار خاص مناسب است یا خیر. اما از آنجا که در مورد حداکثر سرعت چیزی به شما نمی گوید ، از نظر فنی امکان دارد کارت کلاس 2 سریعتر از کارت کلاس 6 باشد. کارتهای کلاس 10 همیشه باید بطور قابل ملاحظه ای سریعتر باشند ، زیرا سرعت اتوبوس آنها 25MBps است (در مقایسه با کارتهای کلاس 5 تا 6 کلاس 12 مگابیت در ثانیه).
کلاس سرعت UHS

آیکون های کلاس سرعت

کلاس سرعت UHS حداقل سرعت نوشتن را برای کارتهای microSD که از سرعت اتوبوس UHS-I ، II و III پشتیبانی می کنند نشان می دهد. ما آن را به عنوان یک گروه جداگانه قرار می دهیم زیرا برخی از تولید کنندگان هر دو کلاس را در کارت های خود لیست می کنند. دو کلاس سرعت UHS عبارتند از:

U1: سرعت نوشتن حداقل 10MBps.
U3: سرعت نوشتن حداقل 30MBps.

کلاس سرعت برنامه

کلاس عملکرد عملکرد برنامه حداقل سرعت پایدار نوشتن 10 مگابیت در ثانیه را نشان می دهد ، همچنین حداقل سرعت خواندن و نوشتن تصادفی را که در عملیات ورودی / خروجی در ثانیه اندازه گیری می شود (IOPS). این کار عملکرد قابل قبول هنگام ذخیره و اجرای برنامه های Android روی کارت شما را تضمین می کند. دو کلاس وجود دارد:

A1: حداقل سرعت خواندن تصادفی 1500IOPS؛ سرعت نوشتن تصادفی 500IOPS.
A2: حداقل سرعت خواندن تصادفی 4000IOPS؛ سرعت نوشتن تصادفی 200

IOPS

برنامه عملکرد کلاس چیزی است که می خواهید در هنگام نصب برنامه های Android بر روی کارت microSD به آن نگاه کنید. این یک ضرورت به حساب نمی آید ، هرچند که اگر کارت های بدون رتبه A نیز بهتر باشند ، ممکن است همچنان عملکرد خوبی داشته باشند.

کلاس سرعت فیلم

کلاس سرعت فیلم حداقل سرعت نوشتن متوالی را تعیین می کند ، که هنگام فیلمبرداری ضروری است. هرچه وضوح ویدیوی شما بالاتر باشد ، سرعت بیشتری به شما نیاز دارد. پنج کلاس برای فیلم وجود دارد:

V6: حداقل سرعت نوشتن 6MBps.
V10: حداقل سرعت نوشتن 10MBps.
V30: حداقل سرعت نوشتن 30MBps.
V60: حداقل سرعت نوشتن 60MBps.
V90: حداقل سرعت نوشتن 90MBps.

در حالی که به طور کلی ایمن است که فرض کنید که کلاس سرعت بالاتر با عملکرد همه جانبه سریعتر مرتبط است و کارتهای UHS سریعتر ، برخی تولید کنندگان همچنین حداکثر سرعت را برای محصولات خود بیان می کنند.

این سرعت ها در مگابایت در ثانیه است و به شما کمک می کند سریع ترین کارت های کارت را انتخاب کنید. سرعتها براساس آزمایشات سازنده بنا شده است ، بنابراین ممکن است به جای عملکرد در دنیای واقعی بهترین سناریو را نشان دهند.

رده بندی سرعت microsd

در عمل ، عوامل خارجی دیگری نیز وجود دارد که بر سرعت خواندن و نوشتن تأثیر خواهد گذاشت. اگر در حال کپی کردن پرونده ها در رایانه شخصی خود هستید ، به عنوان مثال ، مشخصات رایانه شخصی شما و حتی کابل USB که از آن استفاده می کنید ، نقش ایفا می کنند.
سرعت نسبی

راه دیگر که تولید کنندگان سرعت کارت های خود را نشان می دهند ، بازگشت به روزهای قدیمی نوشتن CD است. نرخ انتقال اولیه برای سی دی ها 150KBps بود. با توسعه درایوها ، آنها خود را به عنوان 2x ، 4x ، 16x و مواردی از این دست تبلیغ می کردند که نشان می دهند چند برابر سریعتر از 150KBps بودند.

شما اغلب کارتهای microSD مانند این را مشاهده خواهید کرد. هنگامی که یک کارت به عنوان 100 برابر توصیف می شود ، به معنای 100 150 150KBps است ، یعنی 15MBps. این سرعت دوباره در شرایط آزمایشگاه ایده آل است.

3. انتخاب کارت microSD اشتباه

کارت میکرو اس دی

هنگام خرید یک کارت حافظه microSD ، مهم است که یک کارت مناسب را برای استفاده در نظر گرفته شده انتخاب کنید. این به معنای پیدا کردن یک کارت است که به اندازه کافی بزرگ و به اندازه کافی سریع باشد ، اما لزوماً بزرگترین و سریعترین کارت خارج از آنجا نیست. کارتهای UHS-II U3 ​​با ظرفیت بالا اغلب هنوز حق بیمه قیمتی دارند و همیشه متوجه مزایای ارائه شده آنها نخواهید شد.

اگر از یک کارت حافظه microSD برای ذخیره برنامه ها در تلفن هوشمند خود استفاده می کنید ، یکی را با رتبه بندی عملکرد برنامه برنامه در نظر بگیرید. اما اگر می خواهید یک کارت داشته باشید تا بتوانید ویدیوی 4K را بر روی تلفن خود فیلم برداری کنید ، از نظر اندازه و سرعت به عنوان اولویت استفاده کنید.

انجمن کارت SD ، UHS Speed ​​Class 3 (U3) یا بهتر را برای فیلمبرداری از فیلم 4K توصیه می کند. برای فیلم کامل HD ، کلاس 10 یا کلاس 6 را با فشار زیاد پیشنهاد می کند. اگر سرعت نوشتن کارت شما خیلی کند باشد ، فریم را رها می کند و فیلم لگ ایجاد می کند.

برای عکاسی ، برخی از کاربران چندین کارت کوچکتر را به یک کارت بزرگ ترجیح می دهند تا در صورت خراب شدن یک کارت ، خطر از دست دادن همه عکس های خود را به حداقل برسانند. اگر RAW را شلیک می کنید ، در حالی که پرونده ها ممکن است 50 مگابایت یا بیشتر باشد ، از داشتن سرعت U1 یا U3 بهره خواهید برد (اما آنها حداقل به فرمت SDHC نیاز دارند).

و در صورت تعجب ، هیچ تفاوتی بین کارت SD کامل و کارت حافظه microSD در آداپتور SD وجود ندارد. اگر دوربین شما فقط دارای شکاف SD است ، می توانید از کارت microSD در آن استفاده کنید.

4- خرید کارتهای microSD جعلی

به نظر می رسد یک چیز آشکار برای جلوگیری از آن به نظر می رسد ، اما متاسفانه خرید کارتهای حافظه جعلی بسیار آسان است.

اگر در کارت های حافظه مارک تجاری خوبی از یک فروشنده غیر معتبر پیدا کنید ، یک خطر واقعی وجود دارد که ممکن است تقلبی باشد. در حقیقت ، چند سال پیش طبق گفته های یک مهندس SanDisk گفته شد که تقریباً یک سوم کارتهای مارک SanDisk جعلی هستند. بعید است که از آن زمان این تعداد کاهش یافته باشد.

راهنماهای خرید در eBay شامل صفحه ای در مورد جعل جعل به دلیل میزان رایج بودن آنها است. فروشندگان انبار آمازون نیز متهم شده اند. اگر از منبعی که در مورد آن مطمئن نیستید خریداری می کنید ، ابتدا بررسی را بررسی کنید.

کارتهای sd جعلی

کارتهای تقلبی به درستی ظرفیت نشان داده شده روی بسته بندی را گزارش می دهند ، اما در واقع حاوی موارد بسیار کمتری هستند. شما متوجه این مسئله نخواهید شد تا کارت به سرعت غیر منتظره پر شود.

از نرم افزار H2testw برای ویندوز یا F3 برای Mac و Linux استفاده کنید تا بررسی کنید که کارتهای microSD که در حال حاضر خودتان دارید اصیل هستند.
نحوه ردیابی کارت MicroSD جعلی و جلوگیری از کلاهبرداری کارتهای microSD جعلی از ظرفیت های ذخیره سازی بالا گمراه کننده هستند. فریب نخور! در اینجا نحوه شناسایی کارت microSD جعلی آورده شده است. بیشتر بخوانید

5. ارزان بودن  کارت حافظه

همه ما دارای کارتهای حافظه فلش هستیم که بدون هیچ دلیل مشخص کار را متوقف کرده اند. اگرچه قابلیت اطمینان به طور کلی عالی است ، کارتهای microSD خراب می شوند و وقتی این کار را انجام دهند ، تمام داده های شما را با آنها می گیرند.

به همین دلیل ، خرید کارت از مارک های بزرگ همیشه بهتر از خرید کارت های بدون نام برای ارزان تر است. با کارتهای معمول می توانید عملکرد بهتری داشته باشید ، قابلیت اطمینان بیشتر و همچنین استحکام بیشتری داشته باشید

در برابر شوک ، آب و حتی اشعه X فرودگاه محافظت می شود.

همچنین مواردی مانند ضمانت طول عمر و دسترسی به نرم افزار بازیابی تصویر را دریافت خواهید کرد. تولیدکنندگانی مانند Lexar و SanDisk این موضوع را به صورت استاندارد ارائه می دهند.

کارت MicroSD ایده آل شما چیست؟

بنابراین می دانید که چگونه از خرید کارت میکرو اس دی اشتباه خودداری کنید. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید کارت مناسب چیست. برای کار انتخاب شده خود به چه سرعتی نیاز دارید و آیا باید کارت عظیم 400 گیگابایتی بگیرید؟ راهنمای ما برای بهترین MicroSD برای خرید به شما در تصمیم گیری کمک می کند.

شما می توانید از طریق این لینک کارت حافظه های موجود در موب خرید را مشاهده و خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *