تلفن همراه

احتمالا سامسونگ گلکسی S10 به تکنولوژی تشخیص اثر انگشت زیر صفحه نمایش مجهز خواهد شد

اثر انگشت زیر صفحه نمایش گلکسی S10

احتمالا سامسونگ گلکسی S10 به تکنولوژی تشخیص اثر انگشت زیر صفحه نمایش مجهز خواهد شد. این تکنولوژی با سیستمی که در حال حاضر در بازار موبایل روی گوشی های دیگر مورد استفاده قرار میگیرد متفاوت بوده و از نوع اولتراسونیک می باشد. گلکسی S10 پرچمدار بعدی شرکت سامسونگ خواهد بود.

اثر انگشت زیر صفحه نمایش گلکسی S10

تفاوت میان نسل های سری گلکسی S8 و S7 بسیار قابل توجه و زیاد بود اما سامسونگ در ساخت سری گلکسی S9 خود به جز تغییرات موجود در بخش پردازنده و دوربین گوشی، تغییر زیادی به وجود نیاورد. اما طبق اخبار و شایعات تا امروز، سامسونگ گلکسی اس 10، با تغییرات بسیار زیادی رو‌به‌رو خواهد شد، چرا که این شرکت می‌خواهد تولید دهمین سری از پرچمداران سری S خود را جشن بگیرد. یکی از مهم‌ترین تغییرات پرچمدار سال 2019 غول کره‌ای، مجهز شدن به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک محسوب می‌شود.

اکثر شرکت های ساخت و تولید گوشی های هوشمند به دنبال راهی برای طراحی اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش و به کار گیری آن در گوشی های خود هستند. با این حساب دیگر نیازی نیست دکمه خاصی برای گذاشتن حسگر اثر انگشت تعبیه کنند و کار کاربرانشان را هم راحت می‌کنند. به گفته‌ی Cnet تا سال ۲۰۱۹ احتمال می‌رود ۱۰۰ میلیون گوشی با این قابلیت کاربردی و هیجان‌انگیز روانه‌ی بازار می‌شود.البته شرکت های چین در این زمینه پیشرو بوده اند و چند سری از آن ها توانسته که به این تکنولوژی دست پیدا کنند و آن را به صورت عملی وارد بازار جهان نمایند؛ گوشی‌هایی مثل Vivo X21، هوآوی میت ۱۰ RS و شیائومی Mi 8 که رویای اولین بودن را از شرکت‌های مشهور و به نامی‌ امثال سامسونگ و اپل را گرفتند. درحال حاضر، سنسور تشخیص اثرانگشت در پشت گوشی‌های سامسونگ قرار گرفته که کار را برای افرادی با دست‌های کوچک سخت می‌کند. هم‌چنین نزدیک بودن این سنسور به دوربین‌های پشتی، احتمال برخورد انگشتان با لنز و درنتیجه کثیف شدن دوربین را هم زیادتر کرده است.

بنابراین چون در سال گذشته اکثر شرکت های چینی توانسته بودند این تکنولوژی را در گوشی های خود پیاده کنند احتمال وجود آن در سامسونگ گلکسی اس 10 نیز محتمل تلقی می‌شد، اما بر اساس تصاویری که به تازگی از یک پتنت به ثبت رسیده توسط سامسونگ منتشر شده، احتمال استفاده از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر در سامسونگ گلکسی اس 10 بسیار بالا است.

اثر انگشت زیر صفحه نمایش گلکسی S10

اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش در گلکسی S10 دقیقا در کدام قسمت قرار داد

همانند نمونه‌های مشابه، اسکنر تنها بر روی بخشی خاص از نمایشگر کار می‌کند و امکان باز کردن گوشی با لمس هر بخش دلخواهی از صفحه نمایش وجود ندارد. این قسمت معمولا میانه‌های نمایشگر در نظر گرفته می‌شود، جایی که حین گرفتن گوشی با یک دست، انگشت شست به صورت آزادانه بر روی آن قرار می‌گیرد. همانند دکمه مجازی هوم به کار رفته در گوشی های اخیر سامسونگ، این سطح نیز به فشار حساس است، به همین دلیل گوشی به محض باز شدن قفل و یا عدم تشخیص انگشت، کاربر را سریعا مطلع می‌کند.

البته این پتنت در فروردین سال گذشته به ثبت رسید، و احتمال آن که نسبتی با گلکسی S10 داشته باشد کم است ، هرچند که اکنون می‌دانیم احتمال استفاده از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر در سامسونگ گلکسی اس 10 بسیار بالا است.

پیشتر تصور می‌شد اولین گوشی دارای دوربین سه گانه سامسونگ، گلکسی اس 10 خواهد بود، اما این شرکت پیش از آغاز سال 2019، نه تنها گوشی دارای دوربین سه گانه، بلکه اولین گوشی مجهز به دوربین چهارگانه دنیا را نیز معرفی کرد. با این حال بعید می‌دانیم سامسونگ افتخار استفاده از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر برای نخستین مرتبه را از چنگ اولین پرچمدار سال آتی خود بیرون بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *