اخبار

آیا عملکرد و فروش گلکسی آ50 راضی کننده بوده است؟!

آیا عملکرد و فروش گلکسی آ50 راضی کننده بوده است؟!

بررسی گوشی گلکسی آ50 سامسونگ

گلکسی A50 سامسونگ در چند ماه اخیر یکی از گوشی های میان رده محبوب بازار کشورمان شد. که در این بررسی به صورت موشکافانه به نقاط مثبت و ضعف آن خواهیم پرداخت. بازار میانرده ها نه تنها در بازار ملتهب موبایل کشورمان؛ بلکه در سراسر جهان محبوبیت روز افزونی دارد. از این رو میانرده ها عموما شلوغ ترین دسته ی محصولات در سبد کالای شرکت ها را به خود اختصاص می دهند .گوشی سری A در سالهای اخیر نمایندگان شایسته ای برای سامسونگ بوده اندونزی و کره بخش عمده ای از تسلط خود بر بازار را مدیون این سری هستند.
چهار گوشی A20, A10,A30 اقتصادی های این سری هستند، گلکسیA70 و گلکسی A80 بالارده های آن محسوب می شوند، تناسب بین مشخصات فنی و قیمت A50 را یکی از محبوب ترین اعضای این خانواده کرده است،از این رو ما نخست به بررسی این گوشی خواهیم پرداخت.
آیا عملکرد و فروش گلکسی آ50 راضی کننده بوده است؟!

آیا عملکرد و فروش گلکسی آ50 راضی کننده بوده است؟!

ویژگی های A50

گوشی های قدیمی تر سری A را عموما با 4 ویژگی می شناسیم، نمایشگر با کیفیت، ضد آب بودن، شارژ دهی عالی و طراحی فلزی ، چهار موردی هستند که به نوعی امضای سری A محسوب می شوند‌. کره ای ها برای پیروزی از ترند بازار، استفاده از شیشه را پیش گرفته اند و برای کاهش هزینه ها دیگر سراغ دریافت گواهی IP68 نرفته اند.
سامسونگ از تراشه اکسینوس ۹۶۱۰ در گلکسی A50 استفاده کرده که نسبت به تراشه ی استفاده شده در سری M قدرتمندتراست ،از طرفی دوربین فوق عریض نیز تقریبا در تمام ساخته های جدید کره ای ها به چشم می خورد.
حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و رابط کاربری شسته و رفته One UI از دیگر مواردی است که در این بررسی به آنها خواهیم پرداخت. در ادامه  می توانید مشخصات فنی دقیق این گوشی را در کنار برادر ارزان ترش گلکسیA30 مشاهده کنید.

طراحی

گوشی های سری A از نظر مولف های طراحی شباهت زیادی به گوشی های ترند بازار پیدا کرده اند. سامسونگ به دلیل U شکل بودن بریدگی بالای نمایشگر نام infinity- u را برای آن در نظر گرفته وازواژه ی 3D glasstic برای معرفی جنس قاب پشتی دستگاه استفاده کرده است.
 ترکیب شیشه و پلاستیک با ایجاد بافت زیبایی در پشت دستگاه، بازتابی رنگین کمان شکلی ایجاد می کند، پوشش قاب پشتی مستعد خش پذیری است. از این رو توصیه می کنیم از قاب محافظ استفاده کنید. این گوشی یا وزن مناسب 166 گرمی خود و انحنای قاب پشتی به خوبی در دست می نشیند و مشکلی از این بابت ندارد.
شباهت A50 از نظر طراحی به M30 قابل انکار نیست .
بنابراین ما گلکسی آ50 سامسونگ را در ایجاد حس کیفیت موفق تر می دانیم. بیرون زدگی دوربین های پشتی دستگاه بسیار کم است و هیچ لقی محسوسی در استفاده از گوشی روی سطح صاف نخواهیم داشت. همچنین گوشی از نظر لغزنده بودن در دست امتیاز قبولی دریافت می کند و نسبت به نمونه های شیشه ای عملکرد بهتری دارد ،البته لک پذیری هم چنان دراین گوشی ها محسوس است. اطلاعاتی در وبسایت سامسونگ مبنی بر استفاده این شرکت از گوریلا گلس برای پوشش جلویی منتشر نشده است.
در انتها باید بگوئیم که با رنج قیمتی Samsung Galaxy A50 ، شما گزینه های بهتری از لحاظ سخت افزاری می توانید خریداری نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *