اخبار, تلفن همراه

گوشی گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ به صورت رسمی رونمایی شد

گلکسی اس 10 پلاس

سرانجام گلکسی اس 10 پلاس در خلال مراسم آنپکد سامسونگ رونمایی شد. این گوشی با قیمت فوق العاده، مشخصات فنی استثنایی، دوربین بسیار حرفه ای و سایر گزینه های جدید معرفی شد. در ادامه سایر جزییات گلکسی اس 10 پلاس را بررسی می کنیم.

گلکسی اس 10 پلاس

امسال نیز سامسونگ قرار بود گوشی های حرفه ای و پیشرفته ای را رونمایی کند، اولین گوشی رونمایی شده در مراسم آنپکد سامسونگ، گلکسی فولد، گوشی تاشو این شرکت بود، دومین گوشی که یکی از بهترین پرچمداران سال 2019 نیز به حساب می آید گلکسی اس 10 پلاس است که بسیار قدرتمند و با طراحی بسیار عالی رونمایی شد.سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس برادر بزرگتر مدل گلکسی اس 10 به حساب می آید و بارزترین تفاوت آن، مجهز شدن به یک نمایشگر بزرگتر است.

مشخصات ظاهری و طراحی گلکسی اس 10 پلاس

از نظر تفاوت ظاهری، گلکسی اس 10 پلاس و اس 10 معمولی زیاد تفاوتی ندارند و فقط از نظر اندازه صفحه نمایش ، گلکسی اس 10 پلاس به یک نمایشگر 6.4 اینچی مجهز شده، البته اندازه خود گوشی نسبت به مدل های گلکسی اس 9 پلاس زیاد تغییر نکرده چرا که تنها با 0.2 اینچ افزایش صفحه نمایش، نسبت صفحه نمایش به بدنه نیز بیشتر شده و ابعاد گوشی بر همین اساس ثابت مانده است.

در این سری از محصولات سامسونگ، گلکسی اس 10 پلاس از یک صفحه نمایش دینامیک امولد بهره می برد که وضوح آن نیز کواد اچ دی و فوق العاده با شفافیت بالا و نمایش جزییات به صورت بسیار دقیق و ریز است. باید در مورد صفحه نمایش گلکسی اس 10 پلاس به این نکته نیز اشاره کرد که اولین گوشی است که صفحه نمایش آن از تکنولوژی HDR10+ استفاده می کند.

گلکسی اس 10 پلاس

سامسونگ بدون استفاده از بریدگی بالای صفحه نمایش توانسته نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه را کاهش بدهد، اما در عوض مجبور به قرار دادن دوربین سلفی درست روی پنل جلویی شده است. اصلی‌ترین چیزی که با نگاه به سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس متوجه آن خواهید شد، دو سوراخ کنار هم واقع در گوشه بالا و سمت راست نمایشگر محسوب می‌شود. آن‌ها دوربین سلفی دوگانه گوشی را در خود جای داده‌اند.

اسکنر اثر انگشت پر قدرت گلکسی اس 10 پلاس نیز همانطور که در شایعات شنیده بودیم، یک اسکنر زیر صفحه نمایش اولترا سونیک سه بعدی است و سرعت بسیار بالایی در تشخیص اثر انگشت را به ارمغان می آورد.

در مورد گوشی باید به این نکته اشاره کرد که 5 دوربین در این گوشی قرار گرفته، که سه دوربین اصلی و 2 دوربین سلفی هستند. دوربین اصلی  این گوشی دارای 3 لنز است که اولی 12 مگاپیکسلی با قابلیت گودگی دیافراگم دینامیک در رنج 1.5 تا 2.4 است. این دوربین از دو لنز دیگر تله فوتو و واید در کنار لنز اصلی بهره می برد. هر دو این لنز ها به منظور کیفیت تشخیص بهتر، به تثبیت کننده اپتیکی تصاویر OIS مجهز هستند.

دوربین سلفی سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس دوگانه بوده و درون ماژولش یک سنسور 10 مگاپیکسلی و یک سنسور 8 مگاپیکسلی دیده می‌شود. این دوربین قادر است همچون دوربین اصلی، ویدیوهای 4K ضبط کند.

پردازنده اصلی گوشی گلکسی اس 10 پلاس ، پردازنده اگزینوس 9820 خود سامسونگ است که در نسخه کره ای این محصول قرار داده شده، نسخه های اروپایی و سایر کشور ها نیز به اسنپرداگون 855 مختص به خود گلکسی اس 10 پلاس، مجهز می شوند. این گوشی 8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد، اما در نسخه گران قیمت تر آن ، 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی گنجانده شده. اولین گوشی ترابایتی دنیا را می توان گلکسی اس 10 پلاس نامید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *