اخبار, تلفن همراه

گوشی ویوو X30 با دوربین پرتره قدرتمند و پشتیبانی از اینترنت 5G عرضه می شود

گوشی ویوو X30

گوشی ویوو X30 به زودی با مشخصات فنی استثنایی رونمایی می شود. طبق آخرین اطلاعات این گوشی دارای دوربین قدرتمند با لنز 50 میلیمتر پرتره و همچنین قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G است. در ادامه سایر مشخصات ، جزییات و زمان عرضه این گوشی را بررسی می کنیم.

گوشی ویوو X30 در دو مدل پایه و پرو عرضه خواهد شد. روی مدل پرو یک دوربین با لنز پریسکوپی 5 برابر بزرگنمایی قرار دارد. همچنین زوم فوق العاده 60 برابر دیجیتال (بیشترین زوم 50 برابر متعلق به گوشی هواوی پی 30 پرو بود) به دوربین این گوشی جلوه خاصی می دهد. فاصله کانونی این لنز همچنین 135 میلی متر است.

یکی از قابلیت‌های مشخص پیکربندی دوربین گوشی ویوو X30 تجهیز آن به دوربین پرتره 50 میلی‌متری است. آن دارای یک سنسور با وضوح 32 مگاپیکسلی و دیافراگم شفاف f/2.0 است. در یکی از صفحه‌های سونی٬ در توصیف این سنسور آماده است که فوکوس خودکار آن روی چشم‌های سوژه قفل خواهد شد و حرکت آن‌ها را دنبال می‌کند.

در اینجا یک حالت بوکه نیز وجود دارد. توجه داشته باشید از آنجایی که دوربین 50 میلی‌متری در مدل غیر پرو تنها دوربینی است که قابلیت‌های زوم را ارائه می‌کند٬ زوم 2 برابری اپتیکال و 20 برابری دیجیتالی را به کاربران ارائه می‌کند.

مشخصات فنی گوشی ویوو X30

دوربین اصلی هر دو گوشی شامل یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز 26.4 میلی‌متری و دیافراگم f/1.8 است. حالت Super Night می‌تواند 12 تا 16 عکس را با یکدیگر ادغام کند تا نویز در تاریکی کاهش پیدا کند. در اینجا یک حالت Hyper HDR نیز وجود دارد که مناسب عکاسی از آفتاب یا نورهای بسیار شفاف در شب است.

به این سنسور باید یک دوربین مستقل 8 مگاپیکسلی فوق عریض 16 میلی‌متری یا 108 درجه‌ای را هم اضافه کنیم که می‌تواند عکس‌های 8 مگاپیکسلی ثبت کند. در انتها باید به حضور یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در داخل یک حفره‌ با قطر 3 میلی‌متر روی نمایشگر اشاره کرد.

ویوو نمایشگر 6.44 اینچی سوپر آمولد گوشی آینده‌ی خودش را “XDR Display” می‌نامد. آن می‌تواند روشنایی 800 نیت و حداکثر روشنایی 1200 نیت را ارائه کند. وضوح این پنل هم 1080 در 2400 پیکسل است.

گوشی ویوو X30


محصولات مرتبط:


پردازنده اصلی گوشی ویوو X30 و X30 پرو اگزینوس 980 سامسونگ است که از تراشه کرتکس A77 بهره می برد. این گوشی همچنین به پردازنده گرافیکی Mali-G76 Mp5 نیز مجهز شده. باید به این نکته هم اشاره کنیم که برای خنک کردن گوشی در زمان انجام بازی سیستم خنک کنندگی از طریق لوله ها انتقال مایع روی این محصل قرار داده شده است.

از جمله نکات قابل توجه این محصول می توان به وجود پشتیبانی پردازنده آن از اینترنت 5G با ماکزیمم سرعت 4 گیگابایت بر ثانیه اشاره کرد. این گوشی البته دقیقا به 5G اصلی مجهز نیست اما سرعت دانلودی بین اینترنت 4G و 5G خواهد داشت.

جزییات فنی و زمان عرضه

ظاهرا هر دو گوشی اواخر ماه جاری میلادی در چین معرفی خواهند شد. ابتدا نیز مدل پرو با 8 گیگ رم و 128 گیگ حافظه یا 256 گیگ حافظه داخلی آن روانه‌ی بازار می‌شود. سپس نسخه اصلی X30 در یک نسخه با 8 گیگ رم و 128 گیگ حافظه عرضه می‌شود و پس از آن شاهد عرضه آن با 256 گیگ حافظه داخلی خواهیم بود. این دو گوشی پس از آن که پروژه‌ی رابط کاربری Jovi لغو شد٬ به رابط کاربری Funtouch OS 10 مجهز خواهند شد.

باید تا دیماه منتظر رونمایی از هر دو سری گوشی ایکس 30 بمانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *