اخبار, تلفن همراه

گوشی هواوی p40 به یک باتری بسیار بزرگ و صفحه نمایش جدید مجهز می شود

هواوی p40

گوشی هواوی p40 که پرچمدار بعدی شرکت هواوی است احتمالا با یک باتری بسیار بزرگ و صفحه نمایش با تکنولوژی جدید عرضه شود. شایعات در این رابطه بسیار هستند اما به نظر هواوی p40 یک گوشی تمام عیار و بسیار حرفه ای خواهد بود.

به تازگی مشخصات جدید از گوشی هواوی p40 منتشر شده و علاوه بر آن تصویری رندر نیز به نمایش درآمد که نشان دهنده محدوده بسیار زیاد قدرت گوشی هواوی پی 40 است.

این گوشی بر اساس آخرین اطلاعات دارای یک صفحه نمایش 6.5 اینچی سوپر امولد خواهد بود و کیفیت کواد اچ دی پلاس و رفرش 120 هرتزی دارد، البته این نکته نیز قابل اشاره است که باتری گوشی شاید بیش از 5200 میلی آمپر ساعت باشد و شارژر 50 وات هواوی به این گوشی راه پیدا کند. هرچند که هنوز مشخص نیست آیا پردازنده کایرین 990 پلاس روی این گوشی قرار می گیرد یا نسخه عادی این تراشه روی پی 40 سوار خواهد شد.

نمایشگر هواوی P40 پرو دارای حفره‌ی عریضی برای میزبانی از دو دوربین سلفی (اصلی + فوق عریض) است که اجازه می‌دهد نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ی زیاد 98 درصدی را ارائه کند.


محصولات مرتبط:


پنج سنسور دوربین قاب پشتی نیز شامل یک سنسور عریض 64 مگاپیکسلی به نام Sony IMX686 با اندازه سنسور 1/1.7 اینچ و لرزشگیر اپتیکال می‌شود. در اینجا یک دوربین فوق عریض 20 مگاپیکسلی، یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی با طراحی پریسکوپی، یک دوربین ماکرو و یک سنسور وقت پرواز (ToF) نیز این سنسور 64 مگاپیکسلی را همراهی می‌کنند.

پرچمدار آینده‌ی هواوی قادر به فیلمبرداری با وضوح 4K است. در قلب تپنده‌ی آن نیز تراشه‌ی کایرین 990 که در زیر قاب گوشی‌های سری میت 30 قرار دارد، حضور خواهد داشت.

مشخصات فنی احتمالی هواوی p40

شاید جذاب‌ترین شایعه‌ای که در مورد این گوشی پرچمدار وجود داشته باشد، مربوط به باتری آن است. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که سازنده از یک باتری گرافن با ظرفیتی بیشتر و ارائه‌ی سرعت شارژ بیشتر نسبت به نسل‌های گذشته برای انرژی‌بخشی به گوشی جدید خود استفاده خواهد کرد.

اعتقاد بر این است که باتری گرافن زیر قاب این گوشی دارای ظرفیت 5,500 میلی‌آمپر ساعت است، در حالی که حجم آن فقط 70 درصد باتری‌های لیتیومی خواهد بود. این باتری توسط شارژر 50 وات جدید هواوی در عرض 45 دقیقه می‌تواند از ظرفیت 0 به 100 درصد برسد.

شرکت هواوی دو نقطه از سال را برای معرفی گوشی های پرچمدار خود در نظر گرفته است، ابتدا سری میت در آبان ماه هر سال رونمایی می شود و پس از آن سری p در ابتدای اردیبهشت ماه سال آینده به نمایش در می آید. هرچند به نظر می رسد امسال به خاطر بالا بودن سطح رقابت با اپل و سامسونگ، این محصول زودتر از سال 99 رونمایی شود.

هرچند که تحریم های آمریکا فشار زیادی روی فروش گوشی های هواوی در سال 2019 وارد کرد، اما این شرکت توانست بیش از 66 میلیون دستگاه را در عرض 1 سال میلادی بفروشد، این رقم هنوز شرکت هواوی را در رده دوم پر فروش ترین شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند نگه داشت و پس از سامسونگ هنوز هواوی است که به درخشش خود در دنیای گوشی های هوشمند ادامه می دهد.

یکی از دلایلی که باعث رونق کسب و کار هواوی شد، افزایش حس میهن‌پرستی چینی‌ها که این شرکت را قربانی تاکتیک‌های قلدری آمریکا می‌دانستند و در نتیجه گرایش بیشتر مصرف کنندگان این بازار بزرگ به سمت استفاده از گوشی‌های هواوی بود. بنابراین با دارا بودن یک پنم جمعیت دنیا، چین هنوز هم می تواند اقتصاد اول دنیا را روی انگشتان خود بچرخاند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *