اخبار, تلفن همراه

گوشی شیائومی ردمی نوت 8 با پردازنده میان رده اسنپدراگون 665 عرضه می شود

ردمی نوت 8 پرو

گوشی شیائومی رد می نوت 8 که جدید ترین میان رده از سری گوشی های ردمی است به زودی رونمایی می شود. بر اساس گفته های مدیران شرکت شیائومی این گوشی به پردازنده پر قدرت اسنپدراگون 655 کوالکام مجهز خواهد شد که نشان از یک گوشی عالی با قیمت استثنایی می دهد.

شرکت ردمی مجهز بودن گوشی ردمی نوت 8 پرو به تراشه مدیاتک هلیو جی 90 تی را تایید کرده بود، اما به نظر می‌رسد ردمی نوت 8 با تراشه متفاوت دیگری معرفی خواهد شد.

اینطور که از پست منتشرشده در حساب کاربری ردمی در Weibo پیداست، گوشی هوشمند جدید نوت 8 مجهز به تراشه کوالکام اسنپدراگون 665 خواهد بود. بد نیست بدانید که این تراشه در گوشی های شیائومی CC9e و می ای 3 هم به کارگیری شده است.

سری جدید اسنپدراگون 665 در اردیبهشت ماه معرفی شده بود و اولین گوشی که به این تراشه مجهز بود نیز شیائومی می CC9 نام داشت. با این اوصاف آن چیزی که در مورد اسنپدراگون 665 اعلام شده، بهتر بودن و بهینه تر بودن این تراشه نسبت به 660 است.

لو ویبینیدگ در پست Weibo فاش کرد که اسنپدراگون 665 یک تراشه 11 نانومتری بوده و از تراشه 14 نانومتری اسنپدراگون 660 ، کوچک‌تر است؛ این اندازه کوچک‌تر باعث افزایش راندمان انرژی خواهد شد.

بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط مدیر ردمی، تراشه اسنپدراگون 665 از Vulkan 1.1 API پشتیبانی کرده که باعث کاهش مصرف انرژی نسبت به Open GL ES خواهد شد.

ردمی نوت 8 پرو

تراشه اسنپدراگون 665 و ردمی نوت 8

این تراشه جدید که روی ردمی نوت 8 قرار خواهد گرفت به نوعی سیستم هوشمند شده در خود دارد و از اسنپدراگون 660 نیز قدرتمند تر و بهینه خواهد بود. نسل سوم Hexagon 686 DSP در برابر Hexagon 680 DSP تراشه اسنپدراگون 660 که به خوبی می‌توان برتری آن را متوجه شد. اینطور که پیداست، افزونه Hexagon Vector هم وجود دارد که قدرت تصویربرداری و پیشرفت کلی در عملکرد هوش مصنوعی را به ارمغان خواهد آورد.

بر اساس گفته های لو ویبینگ در شبکه اجتماعی ویبوف :با تست‌های انجام‌شده، گوشی ردمی نوت 8 می‌تواند تصاویر بهتری ثبت کند و از باتری قدرتمندتری نسبت به ردمی نوت 7 برخوردار است.

بنابراین می توان انتظار داشت که پس از ردمی نوت 7، شیائومی یک گوشی میان رده بسیار قدرتمند و در حد و اندازه های یک گوشی میان رده عالی عرضه خواهد کرد. رد می نوت 7 نیز به اسنپدراگون 660 مجهز بود که در دی ماه عرضه و معرفی شد.

لو ویبینگ در ادامه به این نکته اشاره کرده که تراشه جدید 11 نانومتری اسنپدراگون 665 می تواند مصرف باتری را بسیار بهینه کند و کارایی آن را نیز افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *