اخبار, تلفن همراه

گوشی سونی اکسپریا XZ4 به زودی رونمایی می شود

گوشی اکسپریا XZ4 به زودی توسط شرکت ژاپنی سونی رونمایی خواهد شد. اطلاعات جدیدی از این گوشی در بنچمارک گیک بنچ رویت شده همچنین رندر هایی از قاب این گوشی به دست آمده که در ادامه آن را بررسی خواهییم کرد.

به مدت چند سالی است که سونی از دیگر رقبای گوشی های هوشمند کمی عقب افتاده است. این شرکت زمانی رقیب سر سختی برای گوشی های نوکیا بود. به زودی سونی پرچمداری جدید را با نام اکسپریا XZ4 روانه بازار کنند. این تلفن هوشمند پیش‌تر موفق شده بود در بنچمارک آنتوتو، امتیاز بسیار بالای 395 هزار را ثبت کند. حالا نیز فردی با نام کاربری “Zackbuks” در شبکه اجتماعی ویبو، اطلاعات مربوط به یکی دیگر از بنچمارک‌های این اسمارت فون را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

از جمله مشخصات فنی اسونی اکسپریا XZ4 می توان به به کار بردن تراشه اسنپدراگون 855 و 8 گیابایت رم در آن اشاره کرد. این گوشی با چنین سخت افزاری، موفق شده امتیاز 3 هزار و 497 را در تست تک‌هسته‌ای و امتیاز 12 هزار 801 را در تست چندهسته‌ای کسب کند. ظاهرا سازندگان از اندروید 9.0 پای هم به عنوان سیستم نرم افزاری استفاده کرده‌اند.

اسنپدراگون 855، جدیدترین چیپست کمپانی کوالکام است که با فناوری 7 نانومتری ساخته شده و از نسل جدید شبکه اینترنت پشتیبانی می‌کند. هرچند، فعلا خبری از پشتیبانی اکسپریا ایکس زد 4 از شبکه 5G نیست.

از نظر طراحی نیز این گوشی کمی با سایر مدل های قبلی تفاوت هایی نیز دارد. هر چند که هنوز در مورد زمان عرضه و قیمت این گوشی اطلاعی در دسترس نیست اما مطابق با گزارش‌های قبلی، پرچمدار آینده سونی از نمایشگری بسیار کشیده با نسبت صفحه 21:9 قدرت می‌گیرد و خریداران از امکانات متعددی همچون جک 3.5 میلی‌متری صدا و شارژ سریع 46.5 وات برخوردار خواهند شد.

طراحی و قاب گوشی سونی اکسپریا Xz4

به تازگی تصاویری از قاب گوشی اکسپریا XZ4 نیز در شبکه های اجتماعی به دست رسیده که نشان دهنده ساختار کلی این گوشی است که به زودی توسط سونی رونمایی خواهد شد. در ادامه این تصاویر را به صورت واضح تر میبینیم. در تصاویر مشاهده می‌کنید که گوشی بالارده آینده سونی، برخلاف نسل‌های قبلی خود دارای حاشیه‌های بسیار نازکی خواهد بود و خبری از ناچ یا بریدگی بالای نمایشگر برای قرار گرفتن بلندگو، دوربین سلفی و سنسور مجاورتی نیست. البته سوراخ بسیار کوچکی در انتهای حاشیه بالایی در سمت چپ وجود دارد که احتمالاً جایگاه چراغ LED اعلانات است.

سونی اکسپریا XZ4

منبعی که تصاویر محافظ صفحه نمایش گوشی Xperia XZ4 را منتشر کرده، تصاویری از قاب پشتی گوشی نیز ارائه داده است. این تصاویر نشان می‌دهد که سونی اکسپریا XZ4 دارای دوربینی سه گانه با چیدمان عمودی خواهد بود. پورت USB-C، بلندگوو بریدگی برای میکروفون حذف نویز در لبه پایینی قابل مشاهده است. به نظر می‌رسد که در اکسپریا XZ4 هم خبری از جک 3.5 میلیمتری هدفون نیست، اما این موضوع دیگر به سختی می‌تواند باعث سورپرایز کسی شود.

اگر شما نیز از دوست داران گوشی های سونی هستید، در ادامه خبر های مربوط به پرچمدار جدید سونی را با ما دنبال کنید و نظرات خود را در مورد اکسپریا XZ4 با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *