اخبار, تلفن همراه

گوشی سونی اکسپریا 4 ، میان رده سونی به زودی رونمایی می شود

اکسپریا 4

سونی اکسپریا 4 ،گوشی میان رده جدید سونی به زودی با تراکنش اسنپدراگون 710 رونمایی می شود. سونی اکسپریا 4 یکی از قدرتمند ترین گوشی های میان رده سونی خواهد بود.

اکسپریا 4

سونی پس از حضور موفق در نمایشگاه MWC 2019 و رونمایی از سه گوشی میان رده اکسپریا 1 ، اکسپریا 10 و اکسپریا 10 پلاس، به زودی گوشی میان رده جدید و قدرتمند دیگری به نام اکسپریا 4 را با تراشه اسنپدراگون 710 معرفی خواهد کرد. این گوشی می تواند تکمیل کننده اکسپریا 10 باشد چرا که اکثر مشخصات آن با اکسپریا 10 همخوانی دارد اما در سطح بالاتری از آن قرار خواهد گرفت. در ادامه مشخصات این گوشی جدید را بررسی خواهیم کرد.

از جمله مشخصات فنی اکسپریا 4 می توان به صفحه نمایش 5.7 اینچی فول اچ دی پلاس و نسبت اندازه 21:9 ، که کمی عجیب به نظر می رسد اشاره کرد. از طرف دیگر این گوشی به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد شد. البته احتمال وجود دارد که نسخه 128 گیگابایت حافظه داخلی آن نیز به بازار جهانی عرضه شود. تراشه اسنپدراگون 710 ، که جدیدترین نسخه پرچمدار پردازنده اسنپدراگون هست نیز روی این گوشی قرار خواهد گرفت.

مشخصات فنی ، طراحی و قیمت اکسپریا 4

همانطور که اشاره کردیم اکسپریا 4 به حافظه داخلی 64 گیگابایتی و به طور محتمل به نسخه 128 گیگابایتی نیز مجهز شود. این دیوایس می‌تواند از یک باتری 2,800 میلی‌آمپر ساعتی انرژی بگیرد. همچنین احتمالا ماژول دوربین دوگانه را نیز بتوانیم روی قاب پشتی آن ببینیم،‌ با این حال پیکربندی دقیق سنسورهای این ماژول هنوز نامشخص است. هیچ اطلاعاتی هم از دوربین سلفی این گوشی به بیرون درز نکرده است.

اکسپریا 4 نیز همچون گوشی های معرفی شده در کنگره جهانی MWC 2019 ، از جک هدفون 3.5 میلی متر بهره نمی برد. اکسپریا 4 را می توان با گوشی های میان رده ای مثل گلکسی اس 10 ای ، هواوی نوا 4 و سایر گوشی های میان رده قدرتمند بازار مقایسه کرد. در انتها باید به ابعاد 149.5 در 65 در 9.4 میلی‌متری این گوشی و احتمال عرضه آن در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی، بنفش و قرمز اشاره کرد. ظاهرا یک تاییدیه IP نیز توسط این گوشی کسب شده که هنوز نوع آن مشخص نیست، اما نشان می‌دهد با یک گوشی ضد آب روبرو خواهیم بود. این‌ها تنها اطلاعاتی هستند که نشان می‌دهند در آینده‌ای نزدیک یک گوشی دیگر مجهز به تراشه‌ی جذاب اسنپدراگون 710 عرضه خواهد شد.

همچنین از دوربین این گوشی نیز اطلاعاتی در دست نیست، اما همانطور که از سونی انتظار داریم، نباید منتظر یک دوربین بی کیفیت و یا حتی متوسط باشیم، شاید یک دوربین 30 یا 48 مگاپیکسلی می تواند روی اکسپریا 4 قرار گیرد. باید منتظر باشیم و ببینیم که چه امکانات دیگری روی این گوشی قرار خواهد گرفت و سونی چه سخت افزاری را روی گوشی میان رده قدرتمند خود عرضه می کند.

از نظر قیمت نیز همانطور که انتظار داریم قیمت اکسپریا 4 ، در حدود 350 الی 400 دلار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *