اخبار, تلفن همراه

گوشی جدید شیائومی با دوربین مخفی زیر صفحه نمایش رونمایی می شود

دوربین مخفی زیر صفحه نمایش شیائومی

به نظر می رسد اولین گوشی دنیا با دوربین مخفی زیر صفحه نمایش توسط شیائومی رونمایی می شود، این گوشی می تواند یکی از بهترین گوشی های مدرن دنیا باشد.

دوربین مخفی زیر صفحه نمایش شیائومی

یکی از بزرگترین مشکلاتی که گوشی های هوشمند طی 3 سال اخیر با آن دست و پنجه نرم کرده اند، افزایش میزان نسبت صفحه نمایش به بدنه گوشی است. شیائومی که یکی از پیشروان این زمینه است به زودی گوشی جدید خود را با دوربین سلفی مخفی زیر صفحه نمایش عرضه خواهد کرد. این مساله را تصاویر منتشر شده در فضای مجازی تایید می کنند.

این مساله به کمک می کنند تا میزان درصد نسبت صفحه نمایش به بدنه گوشی، به بیش از 94 درصد برسد. عددی که رکورد آن دست شرکت هایی همچون وان پلاس و شیائومی با 92 درصد نرخ است.

امروز صبح شرکت اوپو گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه توانسته راهی برای مخفی ساختن دوربین در پشت نمایشگر بیابد. به کمک این روش زمانی که دوربین غیرفعال است نمایشگر به‌طور کامل در اختیار کاربر قرار دارد، اما به همینکه دوربین فعال شد، پیکسل‌های روی دوربین غیرفعال شده و امکان عکاسی یا فیلم‌برداری فراهم می‌شود.

گوشی شیائومی با دوربین مخفی زیر صفحه نمایش

البته تنها شرکت اوپو روی این زمینه کار نمی‌کند، بلکه شیائومی نیز در حال ساخت محصولی مجهز به دوربین پنهان در پشت نمایشگر است. مسئولان شیائومی گفتند که این شرکت پتنتی در این زمینه به ثبت رسانده است.

این شرکت ادعا کرده که می تواند یک دوربین با وضوح 20 مگاپیکسلی را به صورتی زیر صفحه نمایش در حالت نیمه داینامیک قرار دهد که صفحه نمایش به صورت لایه ای مجزا روی آن را بپوشاند و همچنین در موقعیت های مختلف از جمله در برابر تابش نور خورشید مقاوم باشد و بتواند تصاویر با کیفیت ثبت کند.

اگر چه هنوز تصاویر این گوشی در حد یک رندر است و تنها پتنت آن توسط شیائومی به ثبت رسیده اما طولی نخواهد کشید که تا پایان سال 2019 میلادی بتوانیم نسخه های متفاوت آن را ببینیم. این تکنولوژی در نسخه بعدی شیائومی می میکس استفاده خواهد شد؛ گوشی هوشمندی که همیشه بزرگ‌ترین نوآوری‌های شیائومی را به همراه داشته و به طرفداران معرفی کرده است. آخرین محصول از این سری، شیائومی می میکس 3 نام داشت که همراه با ارتباطات 5G به بازار راه یافت.

امسال شیائومی می میکس 4 با قابلیت های فراوان زیادی رونمایی می شود که از جمله آن می توان به پردازنده اسنپدراگون 855 نسخه ارتقا یافته، 8 یا 10 گیگابایت رم ، 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی، اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، باتری 5000 میلی آمپری سوپر شارژ 40 واتی و سایر مشخصات اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *