اخبار, تلفن همراه

چرا اسمارت فون های شیائومی ارزان قیمت هستند؟

چرا اسمارت فون های شیائومی ارزان قیمت هستند؟

اسمارت فون های شیائومی، ارزان ترین های بازار

برخلاف دیگر برند ها شیائومی هزینه ای برای تبلیغات سنتی صرف نمیکند و حتی از فروشگاهای شبکه ای فیزیکی برای فروش  محصولات خود نیز استفاده نمیکند .اما در عوض شیائومی محصولات خود را از طریق جوامع مجازی و فروشگاه های اینترنی و آنلاین توضیع و به فروش میرساند. همین موضوع باعث می شود مخارج اضافی برای این شرکت خیلی کم شده و به طبع بتواند گوشی خود را ارزان تر از بقیه برند ها به فروش برساند  .شیائومی هزینه ای برای تبلیغات جهانی انجام نمی دهد و برای تبلیغات روال خاصی را در پیش گرفته است. به طور مثال در مقایسه گوشی شیایومی ام آی5 که نسخه 64 گیگ آن به تاریخ امروز 30 فروردین 96 به قیمت 1 میلیون و 80 هزار تومان فروش میرسد و درحالی که گوشی ال جی جی 5 به قیمت 1 میلیون و 700 هزار به فروش میرسد اما وقتی به مشخصات سخت افزاری هردو دقت می کنیم جای سوال پیش می آید که چرا این همه اختلاف قیمت در حالی که اسمارت فون های شیائومی قوی تر ولی ارزان تر است .

مختل شدن بازار توسط اسمارت فون های شیائومی

وقتی شیائومی اولین تلفن پرچمدار Mi 1 خود را در آگوست 2011 رونمایی کرد ، توجه به قیمت دستگاه برطرف شد. مصرف کنندگان می توانند آن چیزی را که برای یک تلفن هوشمندکافی است به قیمت 1،999 یوان (324 دلار) خریداری کنند. این یک معامله بزرگ در مقایسه با سایر تلفن های رده بالا از جمله آیفون 4 بود که از 4،999 شروع شد.

شیائومی قیمت اولیه 1.999 یوان را برای تلفن پرچمدار حفظ کرد. اما این شرکت هم چنین خط تولید محصولات Hongmi خود را که تلفن های با مشخصات کمتر هستند و حتی قیمت های پایین تری نیز دارند ، با شروع از 699 یوان آغاز کرد. به گفته شرکت تحقیقاتی Canalys ، تلفن های Hongmi بسیار خوب عمل می کنند ، آنها به شیائومی کمک کرده اند تا در سه ماهه اول امسال به سومین فروشنده بزرگ تلفن های هوشمند در چین تبدیل شود.

 

هزینه ساخت اسمارت فون های شیائومی چقدر است؟

گوشی پرچم دار شیائومی ، Mi 3 ، ویژگی های موردعلاقه خود را از یک تلفن رده بالا دارد. این گوشی دارای یک پردازنده چهار هسته ای Nvidia 1.8GHz ، یک صفحه نمایش 5 اینچی 1920 در 1،080 پیکسل و یک دوربین عقب 13 مگاپیکسلی است که همگی در یک پوشش فلزی جای گرفته اند.اما به گفته تحلیل گران ، اگرچه شیائومی قیمت های پایین گوشی های خود را حفظ می کند ، اما هنوز هم می تواند سود خود را از فروش آنها به دست آورد. طبق گفته شرکت تحقیقاتی Fomalhaut Techno Solutions ، در مورد Mi 3 ، خود دستگاه 157 دلار هزینه ساخت.مدیر Fomalhaut ، هزینه های توزیع شیائومی را برآورد کرد و گفت: “من فکر می کنم آنها حداقل با 100 دلار سود در Mi 3 کسب می کنند.”با این حال ، این حاشیه سود برای تلفن Hongmi بسیار پایین است ، که تخمین می زند Fomalhaut برای ساخت 86 دلار هزینه دارد ، اما حدود 113 دلار قیمت دارد.

گوشی های شیائومی کاهنده هزینه

بر خلاف رقبای دیگر ، شیائومی پول صرف تبلیغات سنتی نمی کند. در عوض ، آن را با هزینه های خود پایان داده است ، و به طور عمده تلفن های خود را به طور مستقیم به فروش می رساند. شیائومی فروشگاه آنلاین خود را اداره می کند ، و همچنین در Tmall.com ، یکی از بزرگ ترین سایت های خرده فروشی آنلاین چین ، به فروش می رسد. این سایت ها نه تنها گوشی ، بلکه لوازم جانبی مانند هدفون ، تی شرت و حتی ماسک های خرگوش اسباب بازی این شرکت را ارائه می دهند. این شرکت اعلام کرده است که تنها در سال 2012 بیش از 1800000واحد از ماسک فروخته است. برای افزایش آگاهی ، این شرکت به سایت های شبکه های اجتماعی ، مطبوعات و مشتریان خاص خود ، معروف به طرفداران Mi ، اعتماد کرده است تا به گسترش این بر ند کمک کند. قرار گرفتن در معرض نتیجه ممکن است در سطح سامسونگ یا اپل نباشد ، اما این عمل به شما امکان می دهد تا شیائومی روی مصرف کنندگان جوان که قبلاً به استفاده از اینترنت عادت کرده اند و محصولات آنلاین را خریداری می کنند ، تمرکز کند.

هنگامی که Mi 3 ابتدا در اکتبر گذشته به فروش رفت ، اولین دسته 100000 دستگاه در کمتر از دو دقیقه به فروش رفت. هفت روز دیگر می گذرد تا این شرکت 100000 واحد دیگر را که دیگر بلافاصله دوباره فروخته شده اند ، به بازار عرضه کند. انتشار فقط تعداد محدود تلفن ها در هر هفته یکی از اصلی ترین مشاغل شیائومی بوده است که به کاهش هزینه ها کمک می کند. این شرکت با مدیریت موجود با خطر کمتری مواجه است. همچنین اجازه می دهد تا شیائومی به تدریج افزایش یابد زیرا هزینه های مؤثر در طول زمان کاهش می یابد. اما اشکال بارز این است که مصرف کنندگان مشتاق باید منتظر بمانند زیرا که این امر می تواند منجر به از دست رفتن فروش شود. سال گذشته ، تلفن Hongmi این شرکت با وجود عرضه محدود ، 7.4 میلیون پیش سفارش پس از اعلام دستگاه دریافت کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *