اخبار, تلفن همراه

هواوی نوا 5 ، میان رده ای که پرچمدار است!

هواوی نوا 5

هواوی یکی از پرکارترین شرکت های تولید گوشی هوشمند در دنیا، گوشی جدیدی به نام هواوی نوا 5 را به زودی عرضه خواهد کرد. این گوشی میان رده اما از تراشه پرچمدار کایرین 980 استفاده می کند که در گوشی های استثنایی هواوی به کار برده شده بود. در ادامه با مشخصات فنی ، و گزینه های احتمالی موجود روی گوشی آشنا می شویم.

هواوی نوا 5

هواوی نوا 5 از نظر سخت افزاری یک گوشی تمام عیار است که به دوربین 6.4 اینچی و کیفیت صفحه نمایش فول اچ دی پلاس با روزولوشن 2340 در 1080 و همچنین قدر نسبت تصویر 19.5 به 9 ( که با این حساب می توان گوشی را حتی از نظر کیفیت صفحه نمایش جزو پرچمداران به حساب آورد) مجهز خواهد شد. هرچند که هواوی جدیدا از گوشی با دوربین سلفی پاپ آپ خود رونمایی کرد، اما هواوی نوا 5 همانند بقیه گوشی های سال 2019 به یک ناچ مدرن صفحه نمایش مجهز شده که حاوی سنسورها و دوربین سلفی گوشی است. البته از سوی دیگر اثری از اسکنر اثر انگشت روی گوشی نیست، بنابراین انتظار داریم که اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش در این گوشی قرار داده شود.

از نظر مشخصات فنی، گوشی نوا 5 به یک باتری 3500 میلی آمپری و همچنین پشتیبانی از فست شارژ سوپرشارژ 40 واتی مجهز شده که در نوع خود بی نظیر است و به نظر می رسد که تنها هواوی میت ایکس با سوپرشارژ 50 واتی از این گوشی فراتر رفته باشد. نوا 5 همچنین به جک هدفون نیز مجهز خواهد بود.

از نظر طراحی و ساخت بدنه ، این گوشی دارای دوربین سه گانه روی کاور پشتی است که به صورت چینش عمودی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و شباهت لنزهای موجود روی آن با هواوی پی 30 نیز کاملا قابل مشاهده است. لنز اصلی موجود در این چینش، 48 مگاپیکسلی به همراه دو لنز تشخیص عمق و یک لنز ToF است.لنزهای موجود IMX586 سونی و IMX380 سونی هستند. احتمالا دوربین اصلی مجهز به لنز زاویه باز هم خواهد بود. از طرفی دوربین سلفی با سنسور 25 مگاپیکسلی IMX576 سونی توصیف شده است.

این گوشی به پردازنده کایرین 980 مجهز می شود که جزو قدرتمند ترین و هوشمند ترین پردازنده های موجود در سال 2019 است. سری بعدی پرچمدار هواوی ، میت 30 نیز به کایرین 985 مجهز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *