تعویض باتری

نکات طلایی برای تشخیص باتری اورجینال اپل به سادگی آب خوردن!

نکات طلایی برای تشخیص باتری اورجینال اپل به سادگی آب خوردن!

گوشی‌های همراه امروزه نقشی کلیدی در زندگی انسان‌ها ایفا می‌کند. هر شخصی با توجه به شغل، مرتبه اجتماعی، سن و مشخصات فردی نیازمند یک تلفن همراه با ویژگی‌های خاص است. گوشی‌های هوشمند آیفون با ویژگی‌ها و امکانات منحصر به فرد، طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا پیدا کرده‌اند. تلفن همراه اپل نیز مانند سایر گوشی‌ها  پس از مدت زمانی کیفیت باتری خود را از دست می‌دهد و برای برگشت کارایی اولیه خود نیازمند یک باتری نو خواهد بود. برای تحقق این امر تشخیص باتری اورجینال اپل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

باتری قلب تپنده گوشی همراه است. همانطور که وجود یک باتری اصل و اورجینال کیفیت مطلوبی را برای گوشی به همراه می‌آورد، باتری فیک نیز صدمات و آسیب‌های گاه جبران‌ناپذیری به دنبال دارد. باتری گوشی‌های اپل زمانی‌که به انتهای عمر خود می‌رسند باید با باتری دیگری جایگزین شوند. با اشباع بازار از باتری‌های غیر اورجینال تشخیص و انتخاب باتری اصل سخت شده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا به آسانی باتری اورجینالی برای گوشی همراه آیفون خود انتخاب کنید.

مواردی کلی در تشخیص باتری اورجینال اپل

باتری‌های تقلبی با تورم، خالی شدن شارژ زودتر از حد معمول و گاهی انفجار، آسیب‌های زیادی به گوشی آیفون وارد می‌کنند. خرید یک باتری اورجینال تبدیل به اصلی‌ترین دغدغه کاربران اپل شده است. نکات مختلفی در تشخیص باتری اپل اصل مانند تفاوت در وزن، شکل ظاهر و دیگر ویژگی‌ها وجود دارد. در زیر چند روش حرفه‌ای و تخصصی و در عین حال آسان را برای تشخیص اصل یا غیر اصل بودن باتری اپل ارائه می‌دهیم.

تشخیص باتری اورجینال اپل

تشخیص باتری اورجینال اپل از روی تاریخ تولید باتری

بهترین موردی که کمک می‌کند تا یک باتری اصل خریداری کنید، مراجعه به نمایندگی‌های مجاز اپل یا خرید از سایت‌های دارای ضمانت فروش است. با این حال مواردی وجود دارد که به شما در تشخیص باتری اورجینال کمک خواهد کرد. یکی از این موارد تاریخ تولید باتری است. هنگام خرید حتما توجه فرمایید که تاریخ روی باتری با تاریخ روی بسته‌بندی آن یکسان باشد. البته با افزایش کالای قاچاق و جعلی در بازار ایران برخی سودجویان اقدام به تولید جعبه و بسته برای باتری‌های فیک گوشی‌ اپل کرده‌اند.

بررسی و تشخیص باتری اورجینال اپل با توجه به بدنه باتری

ملزومات گوشی‌های آیفون ویژگی‌های منحصر به فردی دارند؛ باتری تلفن همراه اپل نیز شامل این خصوصیات ویژه است. بدنه و شکاف‌های مقوایی روی باتری اورجینال با تقلبی تفاوت زیادی دارد. باتری اصل توسط شرکت سازنده با تکنولوژی دستگاه‌های گرمایی درزگیری و بسته‌بندی می‌شود؛ درحالی‌که باتری‌های تقلبی به صورت معمولی بسته‌بندی و در بازار عرضه شده است؛ باتری اصلی آیفون iphone X به عنوان مثال خوبی در این زمینه نام برده می‌شود. شکاف‌های مقوایی روی باتری غیر اورجینال اغلب برآمده هستند و ظاهری نامرتب و غیریکنواخت دارند. اما باتری‌های اصل اپل به دلیل نحوه بسته‌بندی ظاهری مرتب، یکنواخت و منظم دارد و هیچگونه برآمدگی روی لبه مقوایی باتری دیده نمی‌شود.

قسمت پایین باتری اصل ظاهری مناسب دارد، لبه آن کوچک است و با کیفیت بالایی طراحی شده است. در مقابل باتری تقلبی لبه بزرگتر با ظاهری خشن و ناموزون دارد.

تشخیص باتری اورجینال اپل

بررسی شکل و نحوه نوشتار روی باتری به منظور تشخیص باتری اورجینال اپل

انتخاب باتری اصل بهترین راه برای استفاده از حداکثر توانایی گوشی است. اگر توقع دارید که تنها باتری‌های اصل دارای جعبه باشند کاملا در اشتباه هستید. کشورهایی مانند چین که باتری تقلبی می‌سازند به منظور کاهش هزینه‌ها از ساخت و تولید جعبه خودداری می‌کنند. با این حال متاسفانه برخی از تجار وارد کننده باتری غیر اورجینال که از تفکر مردم در مورد بدون جعبه بودن باتری فیک اطلاع دارند، اقدام به تولید و بسته‌بندی باتری‌ فیک برندهای معروف نظیر اپل می‌کنند.

شیوه دیگری که تشخیص اصالت باتری اپل را به ‌آسانی ممکن می‌سازد فونت نوشتار روی باتری است. نوشته‌های روی باتری فیک تار، ناخوانا، بی‌کیفیت و با فونتی نازک است. درحالیکه فونت باتری اصلی مشکی، واضح، با نوشته‌های توپر و با کیفیت است.

 

تشخیص باتری اورجینال اپل با توجه به وزن آن

باتری اصل تماما از مواد باکیفیت ساخته شده است؛ این کیفیت وزن بیشتری را برای باتری به ارمغان می‌آورد به حدی که شما با در دست گرفتن دو باتری به راحتی باتری اصل را تشخیص خواهید داد. باتری اورجینال آیفون Iphone 8 وزن بسیار بیشتری از نمونه فیک خود دارد.

تشخیص باتری اورجینال اپل

از نمایندگی‌های معتبر خرید کنید!

با کمک مواردی که در بالا گفته شد به راحتی قادر خواهید بود یک باتری اصل را از روی ظاهر تشخیص دهید ولی مطمئن‌ترین کار، خرید از نمایندگی و سایت‌های معتبر است. بعد از اطمینان از اصالت کالا مهمترین امر گارانتی و ضمانت آن محصول به شمار می‌رود. تضمین کالا و پشتیبانی قوی از جمله امتیازات موب خرید است. یکی از شاخه‌های تخصصی فعالیت این شرکت، عرضه باتری با کیفیت و اورجینال اپل و تضمین آن است.

تا به اینجا در مورد ویژگی‌هایی صحبت کردیم که تشخیص آسان باتری اصل اپل را از روی ظاهر ممکن می‌سازد اما نکات تخصصی هم وجود دارد که درصد اطمینان خرید و تشخیص باتری اورجینال اپل را بالاتر می‌برد.

 

باتری‌های فیک با نام اورجینال

باتری‌هایی که با نام اصل در بازار هستند به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند. برخی واقعا اصل هستند، برخی مشابه اصل و بعضی دیگر فیک و با نام اصل به فروش می‌رسند. تشخیص باتری اورجینال اپل به ظاهر آسان نیست اما با معرفی ویژگی انواع محصولات تقلبی و مقایسه با کالای اصلی می‌توانید تصمیم بهتری در این زمینه بگیرید.

باتری لیتیوم یونی اورجینال iphone 7، کیفیت مطلوبی برای گوشی‌های اپل به ارمغان آورده است اما باتری، یک کالای مصرفی به شمار می‌رود و عمر محدودی دارد. با کاهش عملکرد تلفن همراه ناگزیر به تعویض باتری خواهیم بود. اما چه باتری انتخاب کنیم؟ تستر چیست و چه کمکی به تشخیص باتری اصل میکند؟

کارایی تستر در تشخیص باتری اصل

تشخیص باتری اورجینال اپل

تستر یک دستگاه کاربردی در تشخیص باتری اورجینال به شمار می‌رود. این دستگاه وظیفه دارد اطلاعات باتری متصل شده را با دیتاهای نمونه اورجینال مقایسه کند و اطلاعات آن را در اختیار مشتری قرار دهد. از جمله این اطلاعات می شود به موارد زیر اشاره کرد:

  • سلامت باتری؛
  • درجه حرارت باتری بر اساس ظرفیت شارژ کامل؛
  • تعداد چرخه شارژ کامل؛
  • چاپ اطلاعات درج شده درون باتری.

باتری اصل دست دوم

تابه‌حال راه‌های تشخیص باتری اورجینال اپل را بررسی کردیم. یکی از راه‌های تشخیص باتری اصل و فیک شناخت انواع باتری موجود در بازار است. باتری دست دوم همانطور که از نامش پیداست اصل بوده اما از لحاظ کارکرد و عمر کالا فرسوده به شمار می‌رود.

زمانیکه این محصول را از روی ظاهر بررسی کنید با توجه به خصوصیات فیزیکی و نوشته‌های چینی روی کالا کاملا به اورجینال بودن آن پی خواهید برد. اگر باتری اپل را به دستگاه تستر متصل سازید IC و برد محصول را اورجینال نشان می‌دهد. با این تفاوت که ظرفیت 96 درصدی یا کمتر نشان داده شده روی مانیتور دستگاه تستر بیانگر فرسودگی باتری است.

متأسفانه برخی شرکت‌های سودجو باتری‌هایی که ظرفیت بیش از 85 درصد دارند را با نام باتری اصل مجددا به چرخه مصرف برمی‌گردانند. این محصولات با اینکه توانایی کارکرد طولانی مدت را دارند اما ممکن است صدماتی را نیز به گوشی همراه وارد کند.

باتری‌های اورجینال تعمیر شده

درج کلمه اورجینال روی این محصول به معنای اصالت IC، برد و سلول باتری است. اگر این کالا به دستگاه تستر متصل شود ظرفیت و کارایی 99 درصد را نشان خواهد داد که به معنای استفاده شدن باتری برای مدت زمان کوتاهی است. در واقع این محصول با اینکه مدتی استفاده شده است اما به دلیل اورجینال بودن IC و برد کارایی و کیفیت قابل قبولی دارد. چنین باتری‌هایی را به اصطلاح Refurbished یا تعمیر شده می‌نامند. تشخیص باتری اورجینال اپل از باتری‌های تعمیر شده به راحتی امکان‌پذیر است و یکی از نمونه‌های خوب در این زمینه باتری iPhone 6s به شمار می‌رود.

تشخیص باتری اورجینال اپل

 

در برخی موارد دیده شده که IC و برد بایکدیگر مطابقت کامل ندارند. این امر ممکن است سبب افزایش درجه حرارت گوشی همراه و صدمه به کل دستگاه شود. با اینکه باتری تعمیر شده از IC و سلول اصل برخوردار است و دیتای قابل قبولی نیز دارد اما به کیفیت باتری اورجینال نخواهد بود.

باتری فیک با IC اصل

یکی از روش‌های تشخیص باتری اورجینال اپل بررسی IC و برد باتری است. این محصول که در رده باتری‌های فیک قرار می‌گیرند از یک IC اصل و یک سلول تقلبی تشکیل شده‌اند. لوگوی درج شده اپل روی محصول خریداران را به اشتباه می‌اندازد. در واقع IC، برد و سلول مهمترین قسمت‌های باتری هستند. اگر کیفیت این موارد بالا باشد کارایی قابل قبولی برای گوشی آیفون به همراه خواهند داشت.

باتری High Copy

این باتری کاملا از لحاظ کارایی مشابه باتری اصل است اما اجزای تشکیل دهنده آن همگی غیر اورجینال هستند. روی بدنه محصول عبارت Fake Bat که نشان دهنده تقلبی بودن باتری است حک می‌شود. اما اکثر سازندگان با چاپ برند اپل سعی در فروش آن به قیمت باتری اورجینال دارند.

تشخیص باتری اورجینال اپل از باتری کارخانه‌ای

تشخیص باتری اورجینال اپل

کارخانه‌های وابسته تولید قطعات یدکی و لوازم جانبی اپل اقدام به تولید باتری‌های کارخانه‌ای میکنند. تشخیص این محصولات از نوع اورجینال کار آسانی نیست اما دستگاه تستر قابلیت تمایز این دو نوع کالا را دارد. باتری کارخانه‌ای به دلیل کیفیت متوسط، قیمت مناسب و لوگو برند اپل محبوبیت بالایی بین مردم داشته اما کیفیت آن به پای کالای اصل نخواهد رسید به طور مثال باتری iPhone se اورجینال تفاوت کیفیتی زیادی با نمونه کارخانه‌ای خود دارد. باید در نظر گرفت که IC غیر اصل موجب اختلال در عملکرد گوشی و آسیب به آن خواهد شد.

کلام پایانی

گوشی‌های همراه آیفون با توجه به محبوبیت بالا و کارایی مقبولی که دارند بیشتر مورد استفاده افراد قرار می‌گیرند. این مسأله بازار سو‌استفاده‌کنندگان را در تولید باتری‌های تقلبی داغ کرده است. محصولات غیر اورجینال دارای مارک اپل، شباهت‌های زیادی با نسخه اصلی دارد که آشنایی با آن‌ها نیازمند اطلاعات دقیق و حرفه‌ای است. البته تمامی باتری‌های اصل ویژگی‌های برجسته‌ای دارند که باعث تمایز آن‌ها می‌شود.

در این مقاله آسان‌ترین روش‌های تشخیص باتری اورجینال اپل را بررسی کردیم و به بیان تفاوت‌های باتری اصل و تقلبی پرداختیم. به کارگیری باتری اورجینال ضامن کارایی مطلوب گوشی شما خواهد بود در صورتی‌که باتری غیر اصل در کوتاه یا بلند مدت به سیستم‌عامل گوشی آیفون شما صدمه وارد می‌سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *