اخبار, تلفن همراه

نوکیا 1 پلاس ، گوشی ارزان قیمت اندرویدی نوکیا به زودی رونمایی می شود

نوکیا 1 پلاس ، گوشی ارزان قیمت اندرویدی نوکیا به زودی رونمایی می شود

نوکیا 1 پلاس جدیدترین گوشی ارزان قیمت نوکیا به زودی و به احتمال زیاد در نمایشگاه MWC 2019 تا ماه آینده رونمایی خواهد شد. در ادامه مشخصات فنی و قیمت احتمالی نوکیا 1 پلاس را بررسی خواهیم کرد.

نوکیا 1 پلاس

هنوز هم اچ ام دی گلوبال به قول های خود جامه عمل نپوشانده و نتوانسته نوکیا 9 را که ماه ها است کاربران منتظر رونمایی آن هستند، معرفی کند. از طرف دیگر به نظر می رسد در گوشی هایی با سطح کیفیتی متوسط و قیمت پایین ، نوکیا بسیار سریع تر و بهتر عمل می کند به صورتی که تا ماه آینده گوشی ارزا قیمت نوکیا، نوکیا 1 پلاس رونمایی خواهد شد.

نوکیا 1 پلاس دارای سخت افزار قابل قبول

هر چند که انتظار می رفت نوکیا در گوشی های سطح پایین خود نیز از سخت افزار جدید و به روز و با قیمت پایین استفاده کند، اما در نوکیا 1 پلاس این گونه نیست و کل سخت افزار استفاده شده در آن کمی دور از انتظار ضعیف هستند! صفحه نمایش گوشی 960*480 پیکسل با قدر نسبت 19:8 است و همچنین تراکم صفحه نمایش آن به 213DPI می رسد. بر اساس نسبت تصویر و عکس رندر به دست آمده باید صفحه نمایش گوشی 5 اینچی باشد.

مدیاتک MT6739WW پردازنده اصلی این گوشی است که جزو پردازنده های سطح پایین چینی به حساب می آید. تراشه 4 هسته ای A53 و فرکانس 1.5 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی powerVr GE8100 با فرکانس 570 مگاهرتز درون گوشی جای داده شده است. قرار گرفتن رم 1 گیگابایتی و سیستم عامل اندروید گو نیز می تواند نشان دهنده خیلی خیلی ارزان بودن گوشی نیز بدهد. شاید HMD Global با تولید چنین گوشی هایی فقط می خواهد برند نوکیا را در بازار نگه دارد!نوکیا 1 پلاس به اندروید 9 پای Go Edition مجهز خواهد بود.

هنوز جزییات دقیقی از سایر مشخصات فنی گوشی در دست نیست. اما به نظر می رسد که گوشی به یک دوربین 8 یا 13 مگاپیکسلی تک لنز و دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی مجهز شود. تا نمایشگاه MWC 2019 تنها کمتر از 2 هفته باقی مانده، بنابراین باید تا آن روز و رونمایی رسمی این گوشی صبر کنیم و مشخصات دقیق آن را بیشتر ببینیم. این گوشی قیمیت معادل 100 دلار به همراه خواهد داشت که باز هم به نظر برای چنین گوشی با چنین سخت افزاری زیاد به نظر می رسد!متاسفانه٬ هیچ اشاره‌ای به ظرفیت باتری یا مشخصات دوربین این گوشی ارزان قیمت نشده است. همین قضیه برای قیمت و زمان عرضه‌ی این دیوایس نیز صدق می‌کند. تجربه ثابت کرده است.

نوکیا در سال 2018 میلادی 2 گوشی استثنایی نوکیا 7 پلاس و نوکیا 8 را معرفی کرد. هر دو گوشی جزو برترین پرچمدار های سال 2018 به شمار می آمدند. امثال نیز این برند قصد دارد تا گوشی نوکیا 9 را با ساختار دوبین 5 گانه 5 ضلعی به بازار معرفی کند. ما همچنان پس از گذشت 6 ماه از شایعات مربوط به این گوشی، منتظر رونمایی از آن هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *