اخبار, تلفن همراه

مقایسه گلکسی نوت 10 لایت و نوت 10 معمولی ، تفاوت و شباهت ها

مقایسه گلکسی نوت 10 لایت و نوت 10

مقایسه گلکسی نوت 10 لایت و نوت 10 را که دو گوشی یکی پرچم دار و دیگری نسخه ارزان قیمت تر این محصول است در ادامه بررسی خواهیم کرد. گوشی گلکسی نوت 10 لایت در سال 2020 معرفی خواهد شد و شباهت های بسیاری با گلکسی نوت 10 دارد اما به نسبت ارزان قیمت تر از این گوشی است.

طبق گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده است مدل گلکسی نوت ۱۰ لایت (Samsung Galaxy Note 10 Lite) که با شماره سریال‌های SM-AN815F و SM-N770F در داخل کارخانجات سامسونگ شناخته می‌شود، احتمالا یک گجت کاملا متفاوت در میان محصولات سامسونگ به حساب خواهد آمد و در واقع این برند کره‌ای قصد دارد قیمت معقول سری A به همراه قابلیت‌های جذاب قلم اس پن را در قالب یک محصول جدید وارد بازار کند.

از این رو گوشی گلکسی نوت 10 لایت در مقایسه با نوت 10 یک گوشی با پردازنده بهینه تر اما قدرت کمتر خواهد بود. این گوشی همچنین به قلم استایلوس اس پن نیز مجهز می شود و بر اساس آخرین اخبار این قلم مجهز به بلوتوث است و می توان آن را به دستگاه های دیگر فبلت سامسونگ نیز متصل کرد.البته همچنان هم شاهد فرم فاکتور کلی و طراحی بدنه مشابه سری نوت در این گجت خواهیم بود؛ اما این بار با قیمتی بسیار پایین‌تر از غول‌های سری نوت ۱۰.

مقایسه گلکسی نوت 10 لایت و نوت 10

مقایسه گلکسی نوت 10 لایت و نوت 10

به تازگی تست بنچمارک گوشی گلکسی نوت 10 لایت نیز توسط مستر پرایز اعلام شده که طبق تصویر زیر می توانید تفاوت های آن را با نوت 10 معمولی مشاهده کنید. این گوشی با کد نیم SM-N770F مشخص است و در تست های تک هسته ای و چند هسته ای تفاوت چندانی با گوشی گلکسی نوت 10 پایه ندارد. بنابراین با این که یک گوشی ارزان قیمت تر به شمار می رود اما به طور حتم یک گوشی بسیار قدرتمند و در حد و اندازه های گوشی های پرچم دار سال 2019 نیز خواهد بود.


محصولات مرتبط:


البته همانطور که در خبرهای قبلی نیز خواندیم، گوشی گلکسی نوت 10 لایت در مقایسه با نوت 10 احتمالا در نسخه جهانی به نام گلکسی A81 سامسونگ عرضه شود. گلکسی A81 خود یک گوشی ارتقا یافته فبلتی از سری گلکسی A80 است که دوربین قدرتمند و مشخصات فنی بسیار عالی در اختیار خواهد داشت.

همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید به جای به‌کارگیری اگزینوس ۹۸۲۵ که کاربران گلکسی نوت ۱۰ در بازارهای خارج از ایالات متحده از آن بهره‌مند شده‌اند، نوت ۱۰ لایت به پردازنده قدیمی‌تر اگزینوس ۹۸۱۰ مجهز شده است و به جای ۸ گیگابایت حافظه رم در سری نوت ۱۰، حالا شاهد ۶ گیگابایت رم خواهیم بود.

البته یک برتری بسیار مهم برای خریداران گلکسی نوت ده لایت یا هر نام دیگری که سامسونگ برای آن انتخاب خواهد کرد، این است که آنها به طور پیش‌فرض از اندروید ۱۰ برخوردار خواهند شد. در حالی که طبق گزارشی که چندی پیش منتشر شد کاربران گلکسی نوت ۱۰ باید تا اوایل سال ۲۰۲۰ برای دریافت جدیدترین به‌روزرسانی سیستم عامل گوگل منتظر بمانند. همچنین طبق اطلاعاتی که از سوی کمیسیون اف سی سی منتشر شده است، قلم اس پن سامسونگ نوت 10 لایت نیز به بلوتوث مجهز خواهد شد.

در هر صورت گلکسی نوت 10 لایت یک گوشی بسیار بهینه، با قیمت متوسط، کیفیت ساخت بالا و طراحی بسیار عالی است که در سال 2020 بعد از معرفی گلکسی اس 11 و اس 11 پلاس باید منتظر رونمایی از آن نیز باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *