اخبار, تلفن همراه

مشخصات و قیمت آیفون XR ، آیفون XS و آیفون XS max سه محصول جدید شرکت اپل

آیفون XS

چند روزی بیشتر از معرفی رسمی محصولات جدید اپل نگذشته که مشخصات فنی و قیمت آیفون XS ، آیفون XR و آیفون XS max، سه محصول قدرتمند این شرکت اعلام شد.

آیفون XS

تنها چند روز از رونمایی محصولات جدید اپل می گذرد. سه گوشی که در پی نسل آیفون ایکس سال گذشته رونمایی شدند. آیفون XS ، آیفون XR و آیفون XS max. دو گوشی نخست از هفته جاری پیش فروش شده و در پایان ماه جاری میلادی نیز به فروش خواهند رسید. اما مدل ایکس آر با کمی تاخیر روانه‌ی بازار خواهد شد. قیمت آیفون XS برابر با 999 دلار (مشابه آیفون ایکس)، آیفون XS Max برابر با 1099 دلار و آیفون XR نیز برابر با 749 دلار خواهد بود.

مشخصات صفحه نمایش بهترین مدل از بین این سه مدل، که آیفون XS است، نمایشگر 5.8 اینچی اولد با وضوح 2436 در 1125 پیکسل است. مدل آیفون XS Max نیز به نمایشگر 6.5 اینچ اولد با وضوح 2688 در 1242 پیکسل مجهز شده است. در انتها باید به مدل ارزان قیمت‌تر آیفون XR اشاره کرد که به یک نمایشگر 6.1 اینچی از نوع ال سی دی با وضوح 1792 در 828 پیکسل تجهیز شده است.

با این که آیفون XS از بدنه کوچکتری نسبت به آیفون 8 ساخته شده اما صفحه نمایش بزرگتری از آن دارد. مدل آیفون XS Max نیز هم از نظر ابعاد فیزیکی و هم اندازه نمایشگر، بزرگ‌تر از آیفون 8 پلاس خواهد بود. مدل ارزان‌تر آیفون XR نیز از یک نمایشگر بزرگ‌تر از آیفون 8 پلاس برخوردار است، اما در کل کمی از این مدل کوچکتر است.

وچود دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با فلاش True Tone پیشرفته در دو مدل XS و XS max  و یک دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی نیز بر روی قاب جلو نشانگر عدم استفاده از دوربین های فوق سنگین روی هر دو گوشی است. هر چند که آیفون XR نیز به یک دوربین تک لنز 12 مگاپیکسلی trutone مجهز شده. این‌ها تنها نقاط بهبود پیدا کرده در دو مدل اصلی خانواده آیفون XS نیستند. هر دو این گوشی ها حالا موفق به کسب تاییدیه IP68 شده‌اند که به معنای مقاومت در برابر نفوذ آب به مدت 30 دقیقه و در عمق 2 متری است. اپل ادعا می‌کند که این گوشی ها را در مایعات مختلفی نظیر چای و نوشابه امتحان کرده است و سربلند از این آزمون بیرون آمده‌اند.

در سال جاری میلادی اپل تمام تلاش خود را روی این مساله گذاشت که بتواند یک تراشه 7 نانومتری را روی گوشی های جدید خود پیاده کند و سر انجام نیز به این امر دست پیدا کرد. تراشه قرار گرفته در هر 3 مدل، A12 bionic با تکنولوژی ساخت 7 نانومتر است. این تراشه می‌تواند حافظه داخلی 612 گیگابایتی را به ارمغان بیاورد. این به معنای ارائه یک نسخه جدیدتر از نسخه‌های مجهز به حافظه 64 و 256 گیگابایتی در گوشی های اپل است. آیفون XS و XS max همچنین از فیس آی دی سری‌تر، نمایشگر True Tone و فناوری لمس سه بعدی بهره می‌برند. نمایشگر این دو گوشی از دالبی ویژن و HDR 10 نیز پشتیبانی می‌کند.

قیمت آیفون XS

قیمت آیفون XS حدود 999 دلار، یعنی یکسان با آیفون X اعلام شده است. این درحالیست که قیمت آیفون XS Max حدود 1099 دلار و قیمت آیفون XR نیز 749 دلار اعلام شده است. لازم به ذکر است که این قیمت‌ها برای نسخه 64 گیگابایتی هر 3 گوشی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *