اخبار, تلفن همراه

محافظ صفحه نمایش گلکسی اس 10 پلاس کمی عجیب است!

محافظ صفحه نمایش گلکسی اس 10 پلاس

تنها چند روز تا رونمایی گلکسی اس 10 سامسونگ باقی مانده. امروز ویدئویی از صفحه نمایش گوشی و محافظ صفحه نمایش گلکسی اس 10 پلاس منتشر شد که نشان دهنده ساختار محافظ به صورت عجیب و غریب است! در ادامه این که چرا این محافظ صفحه به این شکل ساخته شده را با هم بررسی خواهیم کرد.

محافظ صفحه نمایش گلکسی اس 10 پلاس

تصاویر و ویدیوی منتشر شده از گلکسی اس 10 پلاس قبل از رونمایی رسمی آن ، به ما خاطرنشان کرد که بدون شک اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس درون صفحه نمایش قرار دارد. با این حساب هر دو مدل پرچمدار سامسونگ به سیستم اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش مجهز می شوند.

البته مساله عجیبی که در ویدیو منتشر شده مشخص است، وجود طراحی ظاهری عجیب و غریب محافظ صفحه نمایش گلکسی اس 10 پلاس خواهد بود. چرا که بر قسمت پایینی این محافظ صفحه نمایش یک حفره بزرگ قرار دارد. با این حساب یک حفره برای دوربین سلفی روی خود گوشی داریم و یک حفره برای محافظ صفحه نمایش روی قسمت پایینی.

محافظ صفحه نمایش گلکسی اس 10 دارای یک حفره اضافی است

فکر کنم تا اینجای کار حدس زده باشید که حفره دوم در قسمت پایینی برای چیست. بیشتر توضیح می دهم. از آنجایی که اسکنر اثر انگشت روی گوشی در صفحه نمایش گوشی قرار داده شده و با محافظ صفحه نمایش این اسکنر نمی تواند همخوانی داشته باشد، بنابراین حفره در قسمت پایین محافظ قرار داده شده تا بتوان بدون وجود محافظ انگشت را روی صفحه قرار داد تا اسکنر اثر انگشت فعال شود. در واقع سوراخ دوم به محافظ‌ نمایشگر گلکسی اس 10 پلاس مربوط بوده و برای فراهم شدن امکان لمس مستقیم صفحه نمایش به منظور باز کردن قفل گوشی در آنجا قرار گرفته است. با توجه به یکسان بودن سبک طراحی دو گوشی و استفاده هر دو از اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام، یک محافظ‌ نمایشگر گلکسی اس 10 نیز چنین ظاهری خواهد داشت.

محافظ صفحه نمایش گلکسی اس 10 پلاس

گفته می‌شود محافظ‌ نمایشگر گلکسی اس 10 پلاس رویت شده در ویدیوی نگاه نزدیک اخیر، مخصوص یک نمونه اولیه این گوشی طراحی شده است. از طرفی می‌دانیم سامسونگ همیشه برای پرچمدارانش، چند نمونه اولیه توسعه داده و در نهایت یکی را به عنوان محصولی تجاری انتخاب می‌کند.

بعید نیست این نوع طراحی محافظ‌ نمایشگر گلکسی اس 10 نیز مخصوص به یک نمونه اولیه بوده باشد و در محافظ‌های محصول نهایی با توجه به مشخصات فنی آن، شاهد چنین حفره‌ای نباشیم.

هر چند که این نوع محافظ می تواند مشخصه های خاص خود را داشته باشد. چرا که از طرفی می توان گفت با این روش دقت پردازش اسکنر را می توان بالا برد(چون اقر انگشت همواره روی یک جای صفحه ثبت می شود) و دوم این که کاربر دقیقا می داند که انگشت خود را کجای صفحه نمایش قرار دهد تا بتواند به صورت قفل گوشی خود را باز کند. از طرفی این نوع اسکنرها در حال حاضر، کل نمایشگر را پوشش نداده و تنها با لمس قسمت خاصی از آن، پاسخگو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *