اخبار, تلفن همراه

رم آیفون 12 پرو اپل نسبت به آیفون 11 دو برابر خواهد شد

آیفون 12 پرو اپل

تحلیلگر معتبر اپل  Ming-Chi Kuo انتظار دارد اپل امسال چهار گوشی با صفحه نمایش امولد را منتشر کند. این مدل ها شامل آیفون 5.4 اینچی آیفون 12 ، آیفون 6.1 اینچی آیفون 12 پلاس ، آیفون 12 پرو 6.1 اینچی و آیفون Pro Max 6.7 اینچی است. حال اگر می خواهید تفاوت بین دو مدل 6.1 اینچی چیست ، تفاوت آن در گزینه های پیکربندی و تنظیم دوربین عقب خواهد بود.

این مورد توسط Timothy Arcuri و Munjal تحلیلگران UBS تایید شده است. در گزارشی تحقیقاتی که با MacRumors به ​​اشتراک گذاشته شد ، تحلیلگران مدل های آیفون 12 پرو اپل را مورد تحلیل قرار داده اند.

با وجود چندین تحلیل متفاوت ، به نظر می رسد که مجموعه فوق چیزی است که طرفداران آیفون باید در سپتامبر منتظر آن باشند. و با وجود گمانه زنی های قبلی ، کوو می گوید که همه این مدل ها امسال با پشتیبانی از سیگنال های زیر 6GHz و mmWave 5G به بازار عرضه می شوند. این تضاد با گزارشی است که هفته گذشته توسط شرکت بازرگانی بین المللی صادر شده است. خانه اوراق بهادار به مشتریان خود گفت که از مدل هایی که سیگنال های mmWave 5G را پشتیبانی می کنند را در سال 2021 نخواهند دید. در حالی که طیف زیر 6GHz دورتر حرکت می کند و داخل ساختمانها نفوذ می کند ، طیف mmWave با باند فوق العاده بالا سرعت سریعتر بارگیری اطلاعات را دارد و می تواند ترافیک بیشتری داشته باشد.

گوشی آیفون 12 پرو اپل

این نمودار همچنین نشان می دهد که تحلیلگران UBS انتظار دارند که دو مدل “Pro” از 6 گیگ حافظه امسال استفاده کنند. اگر رقم واقعی ثابت شود ، نشانگر افزایش 50٪ از 4 گیگابایت رم است که در هر سه مدل 2019 مشاهده شده است. اگر نمی دانید چرا مدل های آیفون 2020 Pro 12 هنوز نیمی از مقدار RAM را به عنوان شایعه ای که در سری Galaxy S20 سامسونگ وجود دارد ، دارند ، این به دلیل تفاوت در نحوه بسته شدن حافظه سیستم عامل iOS و اندرویدی هنگام بسته شدن برنامه است.


محصولات مرتبط:


Android از Java استفاده می کند و هنگامی که یک برنامه بسته می شود ، حافظه ای که توسط آن برنامه برقرار شده است باید روندی را تحت عنوان Garbage Collection (GC) طی کند. با استفاده از Android ، RAM که توسط یک برنامه بسته آزاد شده است قبل از آماده شدن توسط یک برنامه دیگر “تمیز” می شود. اما این فرایند GC به رم اضافی نیاز دارد.

آیفون 12 پرو اپل

مدلنوع دوربینحافظه
Apple iPhone 12 Pro Max 6.7-inch displayWide, Telephoto, Ultra-wide, 3D Sensing (ToF)6GB RAM
Apple iPhone 12 Pro 6.1-inch displayWide, Telephoto, Ultra-wide, 3D Sensing (ToF)6GB RAM
Apple iPhone 12 Plus 6.1-inch displayWide, Ultra-wide4GB RAM
Apple iPhone 12 5.4-inch displayWide, Ultra-wide4GB RAM

با استفاده از iOS ، RAM هنگام بسته شدن یک برنامه ، بلافاصله برای استفاده توسط برنامه دیگری آماده است. بنابراین ، هیچ GC در IOS وجود ندارد و نیازی به رم زیادی نیست. در حالی که اندروید از جاوا استفاده می کند تا بتواند تلفن های اندرویدی را برای چندین تولید کننده آسانتر کند ، iOS این مشکل را ندارد زیرا همان شرکتی که این نرم افزار را توسعه داده است ، تلفن موردعلاقه خود را نیز طراحی و تولید کرده است. بنابراین ، iOS در Swift نوشته شده  و کارایی بیشتری دارد.

مدل های آیفون 2020 AMOLED همه از A14 Bionic SoC بهره می برند. این چیپست با استفاده از گره فرآیند 5nm خود توسط TSMC تولید می شود. این کارخانه در نیمه دوم سال جاری میلادی در حال ارسال تراشه های 5 نانومتری است. گره پردازش هر چه پایین تر باشد ، تعداد ترانزیستورهایی که می توانند در یک مدار یکپارچه قرار گیرند ، بیشتر است. ترانزیستورهای بیشتر در داخل منجر به یک تراشه قوی تر و با انرژی می شوند. بنابراین A14 Bionic در مقایسه با 7nm A13 Bionic باید عملکرد خوب و عمر باتری را نشان دهد.

همچنین انتظار می رود اپل امسال چیزی را تکرار کند که سال گذشته توجه عموم مردم را به خود جلب کرد. طبق گفته های آیفون های 2020 ، ظرفیت باتری آنها دوباره با مقدار مناسب افزایش یافته است. یکی از شایعات مبنی بر این که امسال شاهد واقعی شدن آن نیستیم ، شایعه ای است که اپل را به بازنشستگی Face ID و درجه یک در آیفون 12 Pro Pro فراخوانده و آنها را با یک اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر جایگزین می کند. به احتمال زیاد ما شاهد تغییر آن طراحی در سپتامبر 2021 خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *