اخبار, تلفن همراه

تصویر اکسپریا XZ4 سونی با نمایشگر بسیار بلند به نمایش گذاشته شد

تصویر اکسپریا XZ4

تصویر اکسپریا XZ4 سونی با نمایشگر عجیب و غریب و بسیار بلند به نمایش گذاشته شد. این گوشی جدید سونی قرار است به زودی معرفی شود، ظاهری غیر معمول اما سخت افزاری قدرتمند دارد.

تصویر اکسپریا XZ4

به نظر می رسد که سال 2019 سال شگفتی ها باشد،جایی که گوشی های تاشو، اسکنر انگشت زیر صفحه نمایش، دوربین ها 5 تایی و سایر موارد به بازار می آیند. اما عجیب تر از آن استفاده سونی از یک صفحه نمایش با قدر نسبت 21 به 9 است! عکس گوشی اکسپریا XZ4 نشان می دهد که این گوشی کمی بلند تر از یک گوشی بلند خواهد بود اکسپریا ایکس زد 4 (Sony Xperia XZ4) می‌تواند به معنای واقعی کلمه، یک گوشی دراز و کشیده باشد!

هر چند که به نظر میرسد تصویر به دست آمده کمی دارای افکت شده و از تصویر واقعی کمی فاصله دارد، اما باز هم باید به این مساله اشاره کرد که اگر گوشی سونی اکسپریا ایکس زد 4، اندازه صفحه نمایش 21 به 9 داشته باشد، بنابراین داشتن چنین طراحی زیاد عجیب به نظر نمی رسد.البته بلند بودن این گوشی کمی بیش از اندازه و مصنوعی به نظر می‌رسد. قطعا کار کردن با آن با یک دست کاملا غیر ممکن خواهد بود و شما نمی توانید زمانی که گوشی را در دست خود گرفته‌اید، منوی نوتیفیکیشن‌ها را از بالای صفحه به پایین بکشید.

تغییر طراحی نرم افزاری نشان داده شده در تصویر اکسپریا XZ4

آن چیزی که از صفحه اصلی نمایش داده شده در این گوشی در تصویر پیداست، عدم وجود جزییات حرفه ای گرافیکی در صفحه نمایش آن، یعنی بخش نرم افزاری است. خط کوچک پایین صفحه نشان می‌دهد که احتمالا این گوشی از سیستم‌های ناوبری مبتنی بر ‌میانبرهای لمسی اندروید ۹ پای به طور کامل پشتیبانی خواهد کرد؛ هرچند که شما می‌توانید همان نوار کلاسیک ناوبری که حاوی سه دکمه‌ی لمسی بازگشت به عقب، هوک و برنامه‌های در حال اجرا بود را با سوایپ کردن از پایین صفحه داشته باشید.

باید اشاره کرد که قابلیت sense drawer که در اکسپریا z3 به نمایش درامده بود نیز در این گوشی موجود است. چرا که در سمت راست صفحه نمایش یک نوار باریک نیمه شفاف دیده می شود که همان نوار sense drawer خواهد بود.این قسمت به شما اجازه می‌داد که تعدادی از ابزارها و اپلیکیشن‌ها را با تپ کردن بر روی کناره‌های صفحه اجرا کنید.

از طرف دیگر اسپیکر های موجود در جلو صفحه که در همه نسخه های اکسپریا دیده می شد، در این ورژن موجود نیست و اسپیکر های نازک پایین صفحه جایگزین آن می شود. سونی احتمالا مثل خیلی از سازندگان دیگر تصمیم گرفته است که به بلندگوهای لبه‌ی پایینی صفحه مهاجرت کند و مشابه پرچمداران سامسونگ، اپل و هواوی، حالا این بار اکسپریا ایکس زد فور نیز می‌تواند از آنها استفاده کند.

از تاریخ عرضه پرچمدار جدید سونی اطلاعات چندانی در دسترس نیست، به احتمال قوی باید منتظر رویداد MWC 2019 برای رونمایی از این محصول بلند و دراز باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *