اخبار, تلفن همراه

تست بنچمارک آیفون XS MAX در انتوتو منتشر شد

بنچمارک آیفون XS MAX

تست بنچمارک آیفون XS MAX در انتوتو منتشر شد. بهترین نسخه از گوشی های رونمایی شده اپل در سال 2018، آیفون XS MAX است و در این مطلب نگاهی به نتایج تست این گوشی در بنچمارک انتوتو خواهیم انداخت. این اولین بنچمارک منتشر شده از آیفون XS Max است.

به نظر می رسد که در این میان رکوردی شکسته شده باشد. بنچمارک آیفون XS MAX بهترین نمره را در بین سایر رقبا در نتایج تست بنچمارک انتوتو به دست آورد!

همانطور که در خبرهای قبلی نیز آورده شد، آیفون های سری جدید اپل از تراشه های A12 Bionic با تکنولوژی ساخت 7 نانومتری با پردازنده 6 هسته‌ای،‌ پردازشگر گرافیکی 4 هسته‌ای و یک موتور شبکه عصبی جدید به بازار آمد. به نقل از بیانیه‌ی رسمی خود شرکت اپل،‌ عملکرد دو هسته از پردازنده این تراشه 15 درصد افزایش پیدا کرده است، از طرفی مصرف آن تا حدود 40 درصد کاهش داشته است. علاوه بر این مصرف انرژی 4 هسته کوچکتر نیز 50 درصد کاهش پیدا کرده است، عملکرد پردازشگر گرافیکی 50 درصد افزایش یافته و عملکرد هوش مصنوعی گوشی نیز 8 برابر بهتر شده است.

بنچمارک آیفون XS MAX بنچمارک آیفون XS MAX

307.106 امتیازی است که بنچمارک آیفون XS MAX در جدیدترین و اولین تست بنچمارک انتوتو خود دریافت کرد. این امتیاز ماکزیمم نمره ای است که یک فبلت هوشمند در چند سال گذشته از این تست دریافت می کند. عملکرد واقعی تراشه A12 Bionic اپل به اندازه کافی عالی بوده است تا اپل را بتواند در سایت‌های بنچمارک گیری مختلفی از قبیل AnTuTu، GeekBench، GFXBench و غیره در صدر جدول قرار دهد.

اگر نگاهی به آخرین نتایج به دست آمده از تست بنچمارک انتوتو بیندازیم، تا قبل از رونمایی آیفون XS MAX، گوشی بلک شارک شیائومی با امتیاز 292.887 در صدر جدول قرار داشت. اما آیفون XS MAX با یک اوج گیری 27 درصدی در صدر این جدول جای گرفت.لازم به ذکر است که گوشی های اندرویدی بالارده حاضر در این لیست، همگی از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام قدرت می‌گیرند که مبتنی بر فناوری پردازش 10 نانومتری به تولید رسیده است. ما بی‌صبرانه منتظر رونمایی از گوشی هواوی میت 20 پرو با تراشه 7 نانومتری کایرین 980 و همچنین دیگر گوشی های مجهز به تراشه 7 نانومتری اسنپدراگون 855 کوالکام هستیم تا بتوانیم به شکل صحیحی بین آیفون ها و گوشی های اندرویدی مقایسه‌ای را انجام دهیم. به هر ترتیب، تراشه Kirin 980‌ هواوی را باید نخستین رقیب جدی A12 Bionic اپل بدانیم.چرا که تا زمانی که نسل جدید 7 نانوممتری پردازنده های اسنپدراگون تست نشده باشد نمیتوان نتیجه گیری درستی در مورد میزان برتری گوشی آیفون XS MAX داشت.

نتایج بنچمارک آیفون XS MAX همچنین 2.4 درصد بیشتر از آیفون XS با امتیاز 363.525 است. وقتی به ریز آیتم‌های موجود در این بنچمارک‌ها نگاه می کنیم، امتیاز کسب شده توسط رابط کاربری 11 درصد افزایش پیدا کرده است. اما در کل به نظر نمی رسد بهینه سازی جدیدی در این بخش صورت گرفته باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *