اخبار, تلفن همراه

بهترین دوربین تک لنز دنیا، روی گوشی آیفون XR اپل

بهترین دوربین تک لنز دنیا - آیفون XR

شرکت DxOMark یکی از بهترین منابع سنجش دوربین گوشیهای جدید دنیا است. طی آخرین گزارش اعلام شده از این شرکت،  بهترین دوربین تک لنز دنیا ، روی گوشی آیفون XR اپل سوار شده است. این دوربین تک سنسور ، امتیازی فراتر از 100 را در وبسایت DxOMark دریافت کرده که در نوع خود بسیار جالب و استثنایی است.

بهترین دوربین تک لنز دنیا - آیفون XR

DxOMark طبق آخرین تست هایی که روی دوربین گوشی آیفون XR اپل انجام داده است، بیان کرد که این گوشی یکی از بهترین دوربین های تک لنز جهان را در اختیار دارد. امتیاز ثبت شده توسط آیفون XR در وبسایت DxOMarK عددی معادل 101 است که از بسیاری گوشی های دو لنز نیز عملکرد بهتری را نشان می دهد.  امتیاز دوربین این گوشی در بخش عکس برداری و فیلم برداری به صورت جداگانه به ترتیب 103 و 96 بوده است. به این ترتیب آیفون Xr را باید در بین تمامی گوشی های هوشمند مجهز به دوربین تک سنسور معرفی شده تا امروز، مالک بهترین دوربین دانست.

البته همانطور که می دانیم، دوربین گوشی های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال گوگل نیز هنوز مورد بررسی قرار نگرفته اند تا بتوان مقابسه بهتری بین این گوشی ها انجام داد، هر چند که دیگر در روز های پایان سال 2018 میلادی هستیم و انتظار نداریم که به غیر از این 3 گوشی، دستگاه دیگری بتواند امتیازی فراتر از امتیاز ثبت شده در DxOMark را در محدوده دوربین های تک لنز یا تک سنسور به خود اختصاص دهد. از طرفی بعید نیست یکی از این دو گوشی سال 2018 گوگل بتواند لقب بهترین دوربین موبایل تک سنسور را از چنگ آیفون ایکس آر بیرون بیاورد.

دوربین این گوشی با وجود عدم بهره بردن از سنسور ثانویه، به خوبی قادر به اعمال افکت بوکه و عکاسی پرتره است. آیفون ایکس آر به خاطر توانایی در اعمال نور مناسب در هر شرایط، داشتن محدوده دینامیکی پویای وسیع و عملکرد قوی در زمینه برقراری تعادل بین حذف نویز و ثبت جزییات، مورد ستایش قرار گرفته است. به عنوان یکی دیگر از نقاط قوت دوربین گوشی اقتصادی سال 2018 اپل باید به فوکوس خودکار آن اشاره کرد.

 

آیفون XR در DxOMark چه امتیازی ثبت کرد؟

در آخرین نتیجه اعلام شده تست دوربین تک لنز گوشی آیفون XR بسیاری از مشخصات و کیفیت های مختلف تصویر برداری و فیلم برداری این دوربین مشخص شده است. در این بررسی به برخی از مشکلات دوربین آیفون Xr نیز اشاره شده است. به عنوان نمونه در زمان عکاسی در محیط بسته و عدم وجود نور کافی کمی نویز در عکس‌های به ثبت رسیده مشاهده شده و میزان محوشدگی (حین عکاسی پرتره) در برخی مواقع بیش از اندازه است.

نباید سیستم فیلم برداری قدرتمند این گوشی را دست کم گرفت، چرا که نه تنها کیفیت بسیار بالایی را از خود نشان داده ، بلکه محدوده دینامیکی فوق العاده قدرتمند و زیادی را پشتیبانی می کند. فوکوس خودکار و توانایی کاهش تاثیر لرزش دست نیز بسیار قابل قبول است. در قسمت ضبط ویدیو، عدم توانایی برای مدیریت وایت بالانس در محیط‌های داخلی و وجود کمی نویز روشنایی، معایب دوربین آیفون XR تلقی می‌شوند.

اگر شما هم از طرفداران محصولات اپل هستید و یا گوشی آیفون XR در اختیار دارید می توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید و از تجربه های عکسبرداری و فیلم برداری این گوشی صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *