اخبار, تلفن همراه

اولین گوشی انعطاف پذیر دنیا به نام فلکس پای رونمایی شد

اولین گوشی انعطاف پذیر جهان - فلکس پای

اولین گوشی انعطاف پذیر دنیا ، به نام فلکس پای با نمایشگر کاملا تاشو معرفی شد. شرکت  Rouyu Technologies اولین شرکتی است که توانسته گوشی کاملا تاشو رونمایی کند. در ادامه به مشخصات فنی و طراحی ظاهری این گوشی نگاهی خواهیم انداخت.

اولین گوشی انعطاف پذیر جهان - فلکس پای

چینی ها همواره یک قدم جلوتر از افراد دیگر دنیا هستند. زمانی که تکنولوژی اثر انگشت زیر صفحه نمایش در یک گوشی رونمایی شد، این گوشی ، یک دستگاه کاملا چینی به نام ویو اپکس بود. حال چینی ها یک بار دیگر دست به کار شده اند و اولین گوشی انعطاف پذیر دنیا را به نمایش گذاشتند. روز گذشته، کمپانی چینی Rouyu Technologies در یک رویداد اختصاصی، فلکس پای را با نمایشگر منعطف پیش روی همگان قرار داد تا عنوان اولین تولیدکننده گوشی انعطاف پذیر را از آن خود کند. اگرچه سازندگان برخی از مشخصه‌های اصلی دستگاه را اعلام کرده بودند، اما حالا لیست کامل مشخصات فنی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

هر چند که این روزها خبر از رونمایی گوشی کاملا تا شو سامسونگ ، گلکسی X به گوش می رسید، اما یک شرکت چینی خود را به عنوان اولین دارنده و تولید کننده گوشی انعطاف پذیر معرفی کرد.

طراحی ظاهری و مشخصات فلکس پای ، اولین گوشی انعطاف پذیر دنیا

این گوشی هوشمند به ابعاد 134 در 190.35 در 7.6 میلی‌متر و 230 گرم وزن، به صفحه نمایش 7.8 اینچی آمولد با وضوح 1440×1920 و نسبت 4:3 مجهز شده است و همچنین باید گفت که نسل جدید تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام با پردازنده 2.8 گیگاهرتزی، قلب تپنده این محصول خواهد بود. با اینکه پیش‌تر منابع مختلف از به‌کارگیری اسنپدراگون 8150 خبر داده بودند، اما سازندگان از این نام، اسنپدراگون 855 یا اسم دیگری استفاده نکرده‌اند تا کوالکام به صورت رسمی این چیپ جدید را معرفی کند.هر چند که به صورت کلی میدانیم که GPU پردازنده گوشی ، آدرنو 620 است.

از مشخصات داخلی و سخت افزار اصلی این گوشی می توان به 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. هرچند، با توجه به رونمایی روز گذشته، ما می‌دانیم که این گوشی منعطف در دو نسخه 6GB/128GB و 8GB/512GB نیز تولید خواهد شد.

از سوی دیگر در پشت گوشی دوربین دوگانه 16 + 20 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است؛ هرچند، ما نمی‌دانیم که f/1.8 مربوط به کدام دوربین است.اما، صفحه مربوطه وجود لرزشگیر اپتیکال را تایید می‌کند.

این گوشی را می توان به دلیل دارا بودن سخت افزار قدرتمند، یک گوشی کاملا پرچمدار به حساب آورد. چرا که وجود حافظه داخلی 256 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی و احتمال وجود اسنپدراگون 855 نیز به نوبه خود هر گوشی را، حتی چینی، به شکل یک پرچمدار بی نقص در خواهد آورد.

اولین گوشی انعطاف پذیر جهان - فلکس پای

در این گوشی همچنین باتری 3800 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 5/5 موسوم به Ro-Charge، پشتیبانی از دو سیم‌کارت نانو، پشتیبانی از کارت حافظه تا ظرفیت 256 گیگابایت، بلوتوث 5.1، یو اس بی نوع C، جی پی اس، وای فای و پشتیبانی از باندهای 1، 3، 4، 7، 8، 12، 34، 38، 39، 40 و 41 شبکه LTE اشاره کرد. طبق آخرین ویدیویی که  از این محصول به دست رسیده و اطلاعاتی که کاربران در مورد آن فاش کرده اند،آن ها قادر به انجام کارهای مختلفی همچون درگ کردن فایل از یک صفحه به صفحه دیگر (هنگام تا شدن دستگاه) یا استفاده از آن در حالت tent mode خواهند بود. به نظر می رسد که این گوشی دارای قابلیت ها فوق العاده کاربری نیز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *