اخبار, تلفن همراه

افزایش سرعت اینترنت آیفون XS و آیفون XS Max

سرعت اینترنت آیفون XS

گوشی های جدید اپل، آیفون XS و آیفون XS Max از قطعات جدیدی برخوردار هستند و نسبت به نسل قبلی پیشرفت چشمگیری داشته اند. این قطعات جدید توانسته در تست های مختلف گوشی های جدید آیفون، آن ها را یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود قرار دهد. باید دید این تغییرات، چه تاثیری بر روی سرعت اینترنت آیفون XS و آیفون XS Max گذاشته‌اند.

سرعت اینترنت آیفون XS

طبق آخرین گزارش ها با دارا بودن چنین سخت افزاری، گوشی های جدید آیفون XS و آیفون XS Max توانسته اند از استاندارد های رادیویی جدیدی بهره ببرند و سرعت های دو برابری اینترنتی را برای کاربران فراهم کنند. وب سایت iClarified به منظور بررسی سرعت اینترنت آیفون XS Max و اپل آیفون گزارشی ارسال کرده و تست ها متفاوت روی سرعت اینترنت این گوشی ها به انجام رسانده است.

البته در بین دو نسخه متفاوت XS و XS Max از نظر سرعت اینترنت تفاوتی وجود ندارد وانتظار می‌رود با توجه به شباهت بسیار زیاد آیفون‌های پرچمدار سال جاری، سرعت اینترنت آن‌ها حین وصل شدن به شبکه موبایل مشابه تقریبا یکسان باشد. در ویدیوی منتشر شده توسط iClarified، آیفون ایکس موفق شد به حداکثر سرعت 71.7 مگابیت بر ثانیه (9 مگابایت بر ثانیه) دست پیدا کند، از سوی دیگر سرعت آیفون XS Max به 161 مگابیت بر ثانیه، یعنی تقریبا 20 مگابایت بر ثانیه رسید.

همانطور که انتظار داشتیم، سرعت اینترنت آیفون XS و XS Max تقریبا یکسان است، اما با آیفون X سال 2017 فاصله بسیار زیادی داشته و بیشتر از 100 درصد بهبود داشته است! هر چند که سرعت اینترنت هر گوشی به فاکتور های زیادی وابسته است، اما از آنجایی که هدف این آزمایش بررسی تفاوت سرعت گوشی های جدید نسبت به گوشی های قدیمی بود، پس تفاوت زیادی را نباید قائل شد، چرا که خوب یا بد بودن نحوه پوشش‌دهی به عنوان فاکتوری تاثیرگذار بر روی سرعت نهایی، به هر سه مدل اعمال شده است.

با این اوصاف باید در نظر بگیریم که در چه محدوده پوشش دهی و چه میزان داده و آنتن هستیم. چون میزان آنتن دهی و پوشش منطقه نیز در سرعت اینترنت گوشی تاثیر به سزایی دارد. گوشی آیفون XS Max به تازگی و با قیمت نجومی به ایران رسید. باید منتظر تست های داخلی این گوشی باشیم.

اگر شما هم این گوشی را خریداری کرده اید  تجربیات خود در این زمینه را در ادامه همین مطلب بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *