اخبار, تلفن همراه

اطلاعات دوربین آنر 20 پرو فاش شد ؛ منتظر یک دوربین 48 مگاپیکسلی باشید

آنر 20 پرو

آنر 30 پرو تنها چند روز دیگر به صورت رسمی رونمایی خواهد شد، اطلاعات جدیدی از دوربین این گوشی و آنر 20 فاش شده که نشان می دهد گوشی جدید آنر به لنز 48 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. این لنز ساخته شرکت ژاپنی سونی است.

آنر 20 پرو

آنر 20 پرو و آنر 20 دو گوشی جدید و استثنایی آنر هستند که تا 2 یا سه هفته آینده رونمایی خواهند شد، خبرهای جدید از این دو گوشی منتشر شده که نشان می دهد، آنر 20 پرو به یک لنز 48 مگاپیکسلی در چینش دوربین سه گانه مجهز می شود.

بر این اساس دوربین گوشیهای جدید آنر از لنز سونی IMX586 بهره می برد و این همکاری برای ساخت دوربین های با کیفیت بین سونی و هواوی آغاز شده است. سنسور سفارشی IMX586 به جای آرایه RGGB از آرایه RYYB بهره می‌برد که در آن رنگ زرد با سبز جایگزین شده است. اگر به خاطر داشته باشید هواوی نیز در گوشی پی 30 پرو خود از یک سنسور سفارشی Sony IMX600 با آرایه RYYB استفاده کرده بود. در آن سمت٬ مدل پرو آنر 20 از یک سنسور Sony IMX600 با آرایه معمولی RGGB استفاده می‌کند.

مشخصات فنی آنر 20 پرو و آنر 20

طبق اطلاعاتی که در شایعات قبلی به آن پرداختیم، گوشی معمولی به یک نمایشگر با سایز 6.1 اینچی مجهز می شود و گوشی پرو دارای نمایشگر 6.5 اینچی خواهد بود که البته اسکنر اثر انگشت دیگر روی کاور گوشی ها دیده نمی شود بنابراین انتظار داریم که اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش روی هر دو گوشی به کار رفته باشد.

از نظر پردازنده، هر دو گوشی را می توان پرچمدارهای آنر نام برد، به دلیل این که تراشه فوق هوشمند کایرین 980 روی آن قرار گرفته است. همچنین این گوشی ها در نسخه های مختلف با رم 6 یا 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی به بازار عرضه خواهند شد. باتری مورد استفاده روی این گوشی نیز 3650 میلی آمپر ساعت است در صورتی که هنوز مشخص نیست باتری آنر 20 پرو چند آمپری و با چه ظرفیتی خواهد بود. با این حال باید انتظار حضور یک باتری بزرگ‌تر را زیر قاب این گوشی داشته باشیم. به لطف تاییدیه 3C ما می‌دانیم این باتری از فناوری شارژ سریع 22.5 وات پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری EMUI 9 بر پایه‌ی اندروید 9 پای نیز در راس بخش نرم افزاری دو دیوایس خواهد بود.

دوربین سلفی مورد استفاده روی گوشی های آنر 20 و آنر 20 پرو نیز 32 مگاپیکسلی هستند، و دوربین اصلی نیز همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، 48 مگاپیکسلی با سنسور سفارشی سونی IMX586 خواهد بود که از سه لنز 48، 20 مگاپیکسل واید و 8 مگاپیکسل تله فوتو  تشکیل شده است.در آن سمت مدل پرو به دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی Sony IMX600 و یک لنز ToF به همراه دو لنز دیگر مدل معمولی مجهز خواهد بود.

هنوز خبر قطعی در مورد قیمت آنر 20 پرو و آنر 20 در دست نیست اما آنطور که از سخت افزار به کار برده شده روی هر دو گوشی مشخص است، قیمتی فراتر از 800 دلار خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *