اخبار, تلفن همراه

اطلاعات جدیدی در مورد آیفون 11 و دو نسخه دیگر آیفون مشخص شد

آیفون 11

به تازگی اطلاعات جدیدی از گوشی آیفون 11 توسط بلومبرگ منتشر شده که جزییات بسیار دقیق از آن را نشان می دهد. بر این اساس گوشی آیفون 11 با امکانات بسیاری وارد بازار می شود که تا کنون از آن بی اطلاع بوده ایم.

آیفون 11

دیگر زمان زیادی تا رونایی رسمی از گوشی آیفون 11 و سری مرتبط با آن باقی نمانده. این سری گوشی اپل در 28 شهریورماه رونمایی خواهد شد. سه نسخه از این گوشی همانند سال گذشته در اختیار کاربران قرار می گیرد به نام  های آیفون 11 ، آیفون 11 max و آیفون 11R. که نسخه آخر، ارزان قیمت ترین این گوشی ها است.

بلومبرگ، علاوه بر اشاره به ویژگی های مهم آیفون 11، نام سایر محصولات معرفی شده در کنار این گوشی آی او اسی را نیز ذکر کرده است. به عنوان نمونه باید به معرفی یک آیپد پرو جدید، مجهز به دوربین باکیفیت‌تر و تراشه قدرتمندتر، اشاره کرد. همچنین باید منتظر رونمایی یک آیپد پایین‌رده با نمایشگری بزرگ باشیم. سایر محصولات اپل در رویداد پیش روی شرکت، اپل واچ سری 5، یک مک بوک پرو، ایرپادز جدید مجهز به قابلیت حذف نویز و نسخه‌ای جدید از اسپیکر ایرپادز خواهند بود. در مطلبی جداگانه، همه محصولات اپل در سال 2019 را معرفی کردیم.

مشخصات فنی جدید آیفون 11

اپل در پایان شهریور ماه سه گوشی مختلفی عرضه می کند، که گوشی آیفون 11 در این بین به نام آیفون پرو شناخته خواهد شد، بعدی آیفون پرو مکس و در نهاید آخری نیز آیفون XIR که هنوز نام مشخصی برای آن انتخاب نشده است. هر چند این نام گذاری کمی عجیب است اما اطلاعات دقیق تر از آن هستند که بتوان آن را انکار کرد.

هر سه گوشی، از تراشه جدید اپل با نام A13 قدرت خواهند گرفت. این چیپست با وجود داشتن قدرت پردازشی بسیار بالا، همانند سایر تراشه‌های پرچمدار بازار، فاقد مودم 5G یکپارچه است. انتظار داریم A13 در حوزه واقعیت افزوده پیشرفت‌های زیادی داشته باشد.

در ماژول دوربین دو مدل پرچمدار یعنی آیفون 11 و آیفون 11 پلاس اپل یا به عقیده بلومبرگ، آیفون پرو و آیفون پرو مکس، یک سنسور اضافی از نوع اولترا واید در مقایسه با دو دوربین دوگانه‌ای که اپل از سال 2016 در گوشی های هوشمندش به کار برده است، افزوده خواهد شد. بهبود نحوه مدیریت در شرایط عدم وجود نور کافی در محیط و پیشرفت هوش مصنوعی دوربین سایر ویژگی‌های دوربین سه گانه آیفون 11 اپل و برادر بزرگتر آن خواهند بود.

دوربین گوشی‌های آیفون، همواره در بخش فیلم برداری، چند سر و گردن بالاتر از پرچمداران اندرویدی قرار داشته‌اند. بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، در سال 2019، توانایی گوشی های آی او اسی به منظور فیلم برداری، به دوربین‌های فیلم برداری حرفه‌ای نزدیک‌تر خواهد شد. یکی از امکانات جدید آن‌ها در این زمینه، قابلیت ویرایش حین ضبط ویدیو است.

یکی دیگر از قابلیت های موجود روی آیفون پرو 2019 ، استفاده از شارژر بی سیم معکوس است که می توان به وسیله این گوشی، تمامی گوشی هایی را که از استاندارد شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند، شارژ کرد. جالب است نه؟ به لطف این قابلیت، کاربر از همراه داشتن شارژر ایرپادز (ایرباد مخصوص اپل) و ساعت هوشمند اپل واچ بی‌نیاز خواهد شد.

البته در صفحه جلوی گوشی تغییر چندان زیادی به کار برده نشده و بیشترین تغییرات در بدنه پشتی این گوشی ها وجود دارد. سیستم تشخیص چهره پیشرفته گوشی، فیس آیدی، نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده و در کنار افزایش سرعت و دقت، قادر خواهد بود از زوایای عریض‌تری صورت کاربر را تشخیص بدهد. اگرچه کیفیت پنل اولد گوشی های آی او اسی امسال کمی افزایش پیدا خواهد کرد، اما دیگر خبری از قابلیت 3D تاچ نخواهد بود. در عوض، همانند آیفون ایکس آر در سال 2018، یک سیستم بازخورد لمسی جدید برای آن‌ها توسعه یافته است که سریع تر و بهینه تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *