اخبار, تلفن همراه

آیپد پرو 2018 اپل با کمترین حاشیه صفحه نمایش معرفی شد

آیپد پرو 2018

محصول جدید شرکت اپل، آیپد پرو 2018 با کمترین حاشیه صفحه نمایش ممکن رونمایی شد.این تبلت قدرتمند به امکاناتی همچون فیس آی دی و درگاه USB-C مجهز  شده است. در ادامه با مشخصات فنی و طراحی ظاهری این گوشی بیشتر آشنا خواهیم شد.

آیپد پرو 2018

سر انجام انتظارها برای رونمایی از نسل جدید تبلت های اپل به سر آمد و آیپد پرو 2018 رونمایی شد. حاشیه‌های باریک‌تر نمایشگر، فیس آیدی، یک درگاه USB-C و سخت افزاری به مراتب قدرتمندتر از مدل قبلی از جمله امکانات منحصر به فردی است که بر روی این تبلیت قرار گرفته است. مطابق سال‌های گذشته، امسال نیز شاهد رونمایی از آیپد پرو در دو نسخه مختلف 11 اینچی و 12.9 اینچی بودیم. مدل 11 اینچی از ابعاد و اندازه‌های یک تبلت 10.5 اینیچ برخوردار بوده، در حالی که مدل بزرگ‌تر نیز ابعاد و اندازه‌های به مراتب کوچکتری در مقایسه با نسل پیشین خود دارد.

طراحی ظاهری آیپد پرو 2018

اولین تبلت اپل که بدون کلید هوم به بازار معرفی می شود، آیپد پرو 2018 است. این به اپل اجازه داده تا بیشتر فضای جلو را به نمایشگر اختصاص داده و در نتیجه حاشیه‌ها از هر چهار طرف کوچک‌تر شود. نمایشگر Lequid Ratina قرار گرفته در آیفون XS نیز در این تبلت به کار گرفته شده است.

فیس آیدی و دوربین TrueDepth جزو اولین دستاورد های آیفون X بودند که حالا روی آیپد پرو 2018 قرار گرفته اند. با وجود حاشیه های بسیار اندک، هیچ گونه ناچ صفحه ای هم در این تبلت مشاده نمی شود، اما اپل توانسته فیس آیدی و دوربین ترو دپت را در همین حاشیه، قسمت بالای گوشی قرار دهد. برای استفاده از فیس آیدی همچنین شما باید در حالت افقی از تبلت خود استفاده کنید، به طور مثال زمانی که آن به یک کیبورد متصل است.

آیپد پرو 2018

آیپد پرو 2018 به A12x bionic مجهز شده است

تبلت های جدید اپل از تراشه‌ی A12X Bionic قدرت می‌گیرد که شامل پردازنده 8 هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی 7 هسته‌ای است. این باعث 35 درصد عملکرد بهتر تک هسته‌ای شده و تا 90 درصد نیز وظایف در حالت چند هسته‌ای سریع‌تر انجام می‌شوند. از نظر پردازشگر گرافیکی نیز نمایندگان اپل در مراسم رونمایی اعلام کردند که: «آیپد پرو ارائه کننده کلاس عملکرد گرافیکی ایکس باکس وان اس در مجموعه‌ای کوچک‌تر است».

از دیگر تغییرات موجود در این تبلت می توان عدم استفاده آن از یو اس بی لایتن را نام برد و به جای آن حالا از USB-C استفاده می‌کند. این درگاه جدید درب دنیای تازه‌ای را به روی آیپد پرو باز می‌کند؛ به طور مثال آن حالا می‌تواند قدرت یک گوشی متصل به خود را نیز تامین کند.

در کنار خود آیپد، اپل از یک قلم Apple Pencil جدید نیز پرده برداری کرد. روشی که نیازمند بود قلم برای شارژ مستقیما به خود آیپد متصل شود تغییر پیدا کرده است؛ حالا آن از طریق یک بخش مغناطیسی به آیپد می‌چسبد یا شما می‌توانید آن را با شارژرهای بیسیم موجود در بازار، شارژ کنید. با قلم به آرامی بر روی صفحه آیپد خود ضربه بزنید،‌این کار باعث روشن شدن صفحه و اجرای خودکار اپلیکیشن Notes می‌شود. اپل همچنین کیبورد قدیمی آیپد را ارتقا بخشیده و آن را با نام Smart Keyboard Folio معرفی کرده است که می‌توانید در دو زاویه مختلف با آن تایپ کنید.

با وجود محبوبیت زیاد این محصول باید انتظار داشت که تا پایان سال 2018 میلادی ، چند میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش برسد. همانطور که می دانید، تا کنون حدود 400 میلیون نسخه از دستگاه های آیپد در سراسر دنیا به فروش رسیده که در نوع خود آمار خیره کننده ای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *