اخبار, تلفن همراه

آیفون XS Max مطابق انتظار با قیمت نجومی وارد ایران شد

قیمت آیفون XS max

تنها چند هفته از معرفی گوشی های جدید آیفون میگذرد که امروز آیفون XS MAX با قیمت نجومی و بسیار زیاد وارد ایران شد. آیفون XS MAX یکی از 3 گوشی جدید معرفی شده توسط اپل است که با رنگ‌ها و حافظه‌های مختلف به ایران رسید.

قیمت آیفون XS max

طی کنفرانس سالانه اپل، این شرکت از سه گوشی آیفون XS، آیفون XS MAX و آیفون XR رونمایی کرد. هر سه گوشی با صفحه نمایش های قابل قبول، دوربین های دو گانه و سیستم تشخیص چهره اپل وارد بازار شدند. آیفون XS MAX در تاریخ 21 شهریور ماه در کنار دیگر گوشی های جدید آیفون رونمایی شد. آیفون XS Max گران‌ترین و بزرگ‌ترین آیفون پرچمدار 2018 اپل است که از نظر فیزیکی ابعادی در حدود آیفون 8 پلاس دارد، اما از صفحه نمایش دارای طراحی ناچ با اندازه 6.5 اینچ بهره می‌برد. وضوح صفحه نمایش 2688 در 1242، بلندگوهای استریو، استاندارد IP68 که تضمین مقاوت در برابر آب و گرد و غبار است، فیس آی دی، پردازنده 7 نانومتری A12 Bionic، دو سیم کارت شامل یک سیم کارت فیزیکی و یک eSIM، دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی واید و تله فوتو با دیافراگم f/1.8 و f/2.4 و دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 از دیگر ویژگی‌های بارز و شاخص آیفون XS MAX به شمار می رود.

این گوشی پرچمدار اپل با حافظه های 64، 256 و 512 گیگابایتی و در رنگ‌های طلایی، خاکستری و نقره‌ای عرضه می‌شود. قیمت این گوشی در آمریکا از 1099 دلار برای نسخه پایه با حافظه داخلی 64 گیگابایت شروع می‌شود و تا 1499 دلار نیز می‌رسد. در حال حاضر این گوشی به طور غیر رسمی، فاقد گارانتی و البته رجیستر شده وارد بازار ایران شده است و همان‌طور که انتظار می‌رفت در ابتدای ورود به بازار با قیمت‌های نجومی و سرسام‌آوری به فروش می‌رسد.

قیمت آیفون XS max در ایران

قیمت نجومی این گوشی در ابتدای ورود آن باعث شد تا بسیاری قیمت سال گذشته آیفون X را از یاد ببرند. در حال حاضر گوشی آیفون  XS MAx در تهران از جمله بازار موبایل یا بازار کامپیوتر پایتخت در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری با قیمت‌های حدود 25 میلیون تومان برای نسخه 64 گیگابایتی، 29 میلیون تومان برای نسخه 256 گیگابایتی و 38 میلیون تومان برای نسخه 512 گیگابایتی فروخته می‌شود.

با این وجود به نظر می رسید که طی تخمین های زده شده قیمت این گوشی در ایران می بایست 21 الی 23 میلیون تومان باشد، اما دور از انتظار نبود که وقتی این گوشی به صورت مسافری وارد کشور می‌شود، به دلیل هیجانات کاذب و حباب قیمتی به وجود آمده شاهد اعلام چنین قیمت‌های فضایی و غیر منطقی باشیم. احتمالا در روزهای آینده گوشی های آیفون ایکس اس و آیفون ایکس آر نیز به صورت محدود به بازار راه پیدا می‌کنند و باید دید که در مسیر تغییرات قیمت دلار چه تغییری در قیمت آیفون های 2018 اپل در بازار ایران اتفاق می‌افتد.

احتمال قوی قیمت این گوشی در ماه های آینده نزدیک به 20 میلیون تومان خواهد بود. هر چند که هنوز گوشی های آیفون XR و آیفون XS نیز به ایران نرسیده و قیمت آن ها نیز مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *