تلفن همراه

بهترین گوشی‌های موبایل هوشمند پرچمدار

بهترین گوشی‌های موبایل هوشمند پرچمدار
اغلب کمپانی‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌ هوشمند معمولا تا پاییز هر سال نسل جدید پرچمداران خود را رونمایی می‌کنند. روند معرفی و عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند جدید پرچمدار معمولا از اواخر بهار هر سال آغاز می‌شود و تا پاییز همان سال ادامه پیدا می‌کند. امسال نیز کمپانی‌های مطرح نظیر سامسونگ، ال‌جی، سونی، اپل، هواوی و اچ‌تی‌سی پرچمداران خود را در کنار بازیگران جدید این حوزه نظیر وان‌پلاس و شیائومی راهی بازار کرده‌اند. البته نباید در این بین پرچمداران گوگل یعنی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال را از یاد ببریم. بازار گوشی‌ هوشمند در سال ۲۰۱۷ نیز شاهد تغییراتی بود که از جمله‌ی مهم‌ترین آن‌ها باید به استفاده از نمایشگر تمام صفحه با کاهش شدید حاشیه در گوشی‌های هوشمند اشاره کرد که تقریبا تمام کمپانی‌ها از آن پیروی کردند و به واسطه‌‌ی پوشش بخش بزرگی از پنل جلویی با استفاده از صفحه‌ی نمایش، شاهد عرضه‌ی محصولات بسیار جالب توجهی به بازار بودیم.
گوشی موبایل اس8 سامسونگ

ابتدای سال جاری میلادی، در فاصله‌ی اواخر زمستان تا میانه‌های بهار که کنگره‌ی موبایل بارسلون نیز در این فاصله برگزار می‌شود، کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ، هواوی، سونی و ال‌جی نسل جدید گوشی‌های هوشمندشان را رونمایی و وارد بازار کردند. دو کمپانی کره‌ای ال‌جی و سامسونگ همچون همیشه نسل جدید گوشی‌های سری جی و اس خود را با نام ال‌جی جی ۶ و گلسی اس ۸ رونمایی کردند. سونی نیز با اکسپریا ایکس زد پریمیوم نشان داد که هنوز به دنبال رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند است. هواوی نیز نسل جدید سری پی را با عنوان پی ۱۰ رونمایی کرد.
اچ‌تی‌سی در اردیبهشت ماه و پس از رونمایی شماری از پرچمداران بازار، از گوشی‌ هوشمند یو ۱۱ رونمایی کرد. وان پلاس نیز به‌عنوان یکی از بازیگران چینی حوزه‌ی موبایل طی مراسمی در خردادماه، پرچمدار جدیدش را با نام وان‌پلاس ۵ تی راهی بازار کرد.

گوشی موبایل الجی جی 6

با آغاز ماه آگوست و سپتامبر و برگزاری نمایشگاه ایفا در برلین، موج دوم رونمایی از گوشی‌های هوشمند آغاز شد که ابتدا شاهد رونمایی از گلکسی نوت ۸ با تبعیت از ترندهای طراحی سال و بهره‌گیری از ویژگی‌های ظاهری گلکسی اس ۸ بودیم. ال‌جی نیز نسل جدید پرچمدار سری وی را با نام V30 رونمایی کرد. ژاپنی‌ها نیز با حضور در ایفا، اکسپریا ایکس زد وان را با ظاهری نه‌چندان جدید رونمایی کردند. اپل همچون سنت هرساله، با برگزاری مراسمی در اواخر سپتامبر نسل جدید گوشی‌های هوشمندش را رونمایی کرد که شامل دو نسخه‌ی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس در کنار یک نسخه‌ی ویژه با نام آیفون ۱۰ به مناسبت دهمین سال عرضه‌ی آیفون به بازار با تغییرات بنیادی بود. هواوی نیز که موفق شده است به‌خوبی خود را در میان بزرگان بازار جای دهد، با برگزاری مراسمی در مهرماه نسل جدید محصولات پرچمدارش را رونمایی کرد که شامل میت ۱۰، میت ۱۰ پرو و میت ۱۰ پورشه‌ دیزاین می‌شوند.

گوشی موبایل mate 10 lite

در ادامه پس از معرفی اجمالی گوشی‌های هوشمند مورد بررسی، عملکرد هر یک را از ابعاد مختلف مقایسه خواهیم کرد. شایان ذکر است که با توجه به اینکه برخی از نسخه‌ها نظیر گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس از نظر مشخصات فنی تفاوت اندکی با هم دارند، تنها به ذکر عملکرد ماژول‌هایی که یکسان نیستند، خواهیم پرداخت.

۱. سامسونگ گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس

گلکسی اس ۸ (Galaxy S8) و گلکسی اس ۸ (Galaxy S8 Plus) پلاس اولین گوشی‌های هوشمند پرچمداری بودند که سامسونگ پس از مشکل گلکسی نوت ۷ راهی بازار کرد. این دو گوشی هوشمند به‌خوبی موفق شدند از زیر سایه‌ی سنگین رسوایی گلکسی نوت ۷ خارج شوند و دوباره روی خوب بازار را به سامسونگ نشان دهند. استفاده از نمایشگر اولد که در طرفین به لطف استفاده از خمیدگی، حاشیه نداشت در کنار افزایش سایز نمایشگر بدون نیاز به سایز گوشی باعث شد بسیاری از منتقدان، نسل جدید پرچمداران سری اس سامسونگ را گوشی‌های خوبی معرفی کنند. داشتن انحصار استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ در ماه‌های اول در کنار تراشه‌ی اختصاصی اکسینوس ۸۸۹۵، باعث شد سامسونگ فروش خوبی تجربه کند و خاطره‌ی تلخ گلکسی نوت ۷ را تا حدودی از ذهن کاربرانش پاک کند.

۲. اچ‌تی‌سی یو ۱۱

با وجود اینکه اچ‌تی‌سی گوشی یو ۱۱ (HTC U11) را پس از پرچمداران کره‌ای بدون حاشیه‌ی جی ۶ و گلکسی اس ۸ رونمایی و راهی بازار کرد؛ اما خبری از نمایشگر بدون حاشیه در آن نبود و به جای آن اچ‌تی‌سی فناوری جدیدی را در این گوشی رونمایی کرد که با استفاده از آن می‌توان از طریق فشار دادن لبه‌های گوشی در راست و چپ فرامین را از این طریق انتقال داد. اچ‌تی‌سی پس از فروش بخش تولید گوشی‌های هوشمند پیکسل، تنها به فروش گوشی‌های هوشمند سری یو دلبسته است و این سری نیز نتوانسته آنچنان که باید بار سنگین بهبود اوضاع وضعیت اچ‌تی‌سی را در بازار گوشی‌ هوشمند به دوش بکشد.

۳. وان‌پلاس ۵ تی 

وان پلاس به‌عنوان یکی از شرکت‌های نوظهور در حوزه‌ی تولید گوشی‌ هوشمند، در چند سال اخیر و تنها با عرضه‌ی چند نسل موفق شده است توجهات بسیاری را به خود جلب کند و در شماری از بازار‌های آسیایی خود را بشناساند. هرچند مهم‌ترین ویژگی گوشی‌های هوشمند وان پلاس در چند نسل اول فاکتور قیمت بود؛ اما در وان پلاس ۵ تی (OnePlus 5T) این فاکتور کمرنگ‌تر شده و این شرکت چینی همپای رقبای مطرح‌تر به قیمت‌گذاری گوشی خود پرداخته است؛ حال آنکه افزایش قیمت این گوشی در اندازه‌ی محصولات چینی زیاد بوده و همچنان از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

وان پلاس ۵‌ تی تنها ۶ ماه پس از عرضه‌ی وان‌پلاس ۵ پا به بازار گذاشت تا با استفاده از ترند طراحی بدون حاشیه‌، توانایی رقابت بیشتری با بازیگران اصلی این عرصه داشته باشد. بهره‌گیری از قوی‌ترین تراشه‌ی اسنپدراگون در کنار قابلیت‌های دیگری نظیر شارژ سریع و بدنه‌ی فلزی، از جمله دیگر قابلیت‌های پرچمدار جدید وان‌‌پلاس هستند.

۴. سامسونگ گلکسی نوت ۸

در صنعت هوانوردی بسیاری امن‌ترین شرکت هواپیمایی را گزینه‌ای می‌دانند که به‌تازگی یکی از هواپیماهای آن سقوط کرده باشد. گلکسی نوت ۸ (Samsung Galaxy Note 8) را نیز باید مصداق این موضوع در حوزه‌ی فناوری بدانیم. سامسونگ با عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ در تابستان سال ۲۰۱۶ با مشکلات عدیده‌ای روبرو شد؛ به‌طوری‌که پس از انفجار و آتش‌سوزی، این کمپانی بارها مجبور شد به‌صورت کامل گلکسی نوت ۷ را فراخوانی و تولید این گوشی‌ هوشمند را متوقف کند؛ از این‌رو کره‌ای‌ها در مورد پرچمداران سال ۲۰۱۷ بسیار باوسواس عمل کردند و این دقت عمل در مورد گلکسی نوت ۸ بیش از پیش محسوس است؛ چراکه سامسونگ در پی آن بود تا با عرضه‌ی یک گوشی‌ هوشمند بی‌نقص، وجهه‌ی خدشه‌دار شده‌ی برند نوت خود را بهبود بخشد.

گلکسی نوت ۸ نیز با پیروی از از ترند سال جاری، از وجود یک نمایشگر بدون حاشیه و تمام صفحه بهره می‌برد. سامسونگ با حصول اطمینان از امنیت باتری، از قوی‌ترین تراشه‌ی خود در این گوشی استفاده کرده و برای جلب توجه بیشتر کاربران، سایز نمایشگر آن را در مقایسه با رقبا افزایش داده است.

۵. ال‌جی وی ۳۰

پس از آنکه ال‌جی موفقیت‌ چندان زیادی با عرضه‌ گوشی‌های هوشمندی نظیر جی ۵ و جی ۶ کسب نکرد، با عزمی جزم‌کرده در سال ۲۰۱۷ در پی تغییر شرایط برآمد. پس از آنکه در ابتدای سال جاری میلادی شاهد عرضه‌ی جی ۶ به بازار بودیم، ال‌جی در جریان ایفا ۲۰۱۷ نسل جدید گوشی پرچمدار سری وی را با عنوان وی ۳۰ (LG V30) رونمایی کرد. ال‌جی وی ۳۰ با بهره‌گیری از نمایشگر تمام صفحه و تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ در مقایسه با ال‌جی جی ۶ که از نسل پیشین تراشه‌ی کوالکام بهره می‌برد، یکی از بهترین گزینه‌های اندرویدی موجود در بازار است که در کنار نمایشگر تمام صفحه و همچنین اسنپدراگون ۸۳۵، از ویژگی‌های دیگری نیز بهره می‌برد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *